درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28078صفحه نخست » سه شنبه، 19 بهمن 1395 - 10:39
بهبود خدمات مشتریان با استفاده از بداهه پردازی
آیا کارکنان بخش خدمات مشتریان شما به هنگام کمک به مشتریان اکثرا از روی یک متن از پیش تعیین شده صحبت می کنند، یا اینکه اجازه دارند در پاسخ های خود مقداری آزادی داشته باشند؟ آیا آنها برای مدیریت موقعیت های غیرمنتظره آماده هستند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آیا کارکنان بخش خدمات مشتریان شما به هنگام کمک به مشتریان اکثرا از روی یک متن از پیش تعیین شده صحبت می کنند، یا اینکه اجازه دارند در پاسخ های خود مقداری آزادی داشته باشند؟ آیا آنها برای مدیریت موقعیت های غیرمنتظره آماده هستند؟

شما می توانید با یک امتحان ساده و سریع پاسخ به این پرسش را پیدا کنید: با گروه خدمات مشتریان خود تماسی برقرار سازید و وانمود کنید که یکی از مشتریان هستید. از آنها در مورد یک موضوع کاملا دور از ذهن سوال بپرسید که اصلا انتظار آن را ندارند یا برای پاسخگویی به آن آموزش ندیده اند.

به عنوان مثال چنانچه در کسب و کارهای حوزه نرم افزار فعالیت می کنید، به جای اینکه برای رفع ایراد نصب یک برنامه کمک بخواهید، بگویید که ماشین چمن زنی شما از کار افتاده است. در برابر چنین سوالی چه پاسخی دریافت می کنید؟ آیا فردی که در سوی دیگر تلفن است، لحن کینه توزانه ای دارد؟ آیا در پاسخ های از پیش تعیین شده او خللی وارد کرده اید؟ یا اینکه او همراه با خنده ای آرام، مودبانه به شما می گوید که تقریبا بدون شک شماره را اشتباه گرفته اید و شاید تقریبا به شوخی به شما درباره اینکه محصول سازمان شما چگونه می تواند در آینده به کارتان بیاید توضیح  دهد؟

مدیریت موقعیت های غیرمنتظره

اگر آخرین پاسخ را دریافت کرده اید باید به شما تبریک گفت – بخش خدمات مشتریان بسیار خوبی دارید! از سوی دیگر اگر توانستید خدمات مشتریان خود را گیج کنید، کمی آموزش بداهه پردازی می تواند برای آنها در ایجاد حس آمادگی برای برآمدن از پس موارد غیرمنتظره بسیار موثر باشد.

هنگامی که بداهه پردازان حرفه ای قدم بر صحنه می گذارند، اصلا نمی دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. در نهایت ممکن است نقش همبازی های یک تیم بیسبال، تمرین فضانوردها یا گروهی از تبهکاران راکه در حال برنامه ریزی نقشه شوم بعدی خود هستند از خود به نمایش بگذارند. آنها به دلیل آموزش ها و تجارب واقعی خود با این ایده که هیچ چیز را از پیش نمی دانند مشکلی ندارند.

تقریبا باید واضح باشد که داشتن چنین مجموعه مهارت هایی در محیط کار نیز خارق العاده است. آموزش های بداهه پردازی به ذهن اجازه می دهد آزاد و انعطاف پذیر شود. در عین حال ترسی را که اغلب هنگامی که زندگی شما را مجبور به فراتر رفتن از چارچوب های مشخص می کند،کاهش می دهد.

اعتمادسازی کنید

چیزی که برای یک بداهه پرداز عالی سودمند است، برای یک عامل خدمات مشتریان عالی نیز مفید خواهد بود. مخصوصا چنین فردی جوی از اعتماد با فردی که با وی کار می کند را به وجود می آورد در حالی که می داند یکی از اهداف کار، پشتیبانی از فرد مقابل و ایجاد ظاهر و حس خوب برای او است. بداهه پردازان نمونه، یک اعتماد درونی با یکدیگر ایجاد می کنند که به آنها اجازه می دهد ترس غیرمنتظره را رها کنند.

اما چگونه فردی که در بخش خدمات مشتریان کار می کند می تواند در مشتری حس اعتماد ایجاد کند؟ با شفافیت تا حد ممکن در هر مرحله ای که برای حل مسئله مشتری لازم است. چنانچه نسبت به مشتری خود دیدگاهی تحقیرآمیز داشته باشید، یا احساس کنید مشکل آنها به زحمت می تواند ارزش وقت شما را داشته باشد، مشتری این را به سرعت درک می کند و شما تمام اعتماد احتمالی که مشتری نسبت به سازمان تان دارد را از بین می برید، اما اگر مشتری را همسطح با خود در نظر بگیرید و رفتاری متناسب با آن داشته باشید، او به شدت قدردان حس احترام شما خواهد بود و اعتماد به سازمان شما رشد خواهد کرد.

بخش خدمات مشتریان می تواند باعث رشد یا نابودی یک سازمان شود

می توان گفت که خدمات مشتریان تقریبا هسته اصلی هر کسب و کاری است. اگر در این بخش موفق ظاهر نشوید، شهرت خود را به سرعت از دست خواهید داد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که چگونه تنها یک تجربه کاربری بد می تواند احساس یک مشتری را نسبت به سازمان شما لکه دار کند و این فرد این تجربه را به دوستان و همکاران خود انتقال دهد که متعاقبا آنها نیز تمایلی به استفاده از محصولات یا خدمات شما در آینده نخواهند داشت.

اگر کارکنان بخش خدمات مشتریان شما متن از پیش تعیین شده سختگیرانه ای برای استفاده به هنگام کار با مشتریان دارند، بازتر گذاشتن دست آنها را مدنظر قرار دهید. حتی بهتر این است که آنها را تحت چند دوره آموزشی بداهه پردازی قرار دهید تا در مواجهه با موقعیت های غیرمنتظره، آسوده خاطر باشند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد