شارا، محمد دشتی- برای انجام هر کاری شرایطی لازم است که اگر همه آن شرایط و یا حداقلی از آن مهیا نباشد آن کار به خوبی انجام نخواهد شد . جدای از شرایط خاصی که ممکن است برای کارهای گوناگون وجود داشته باشد ، مدیریت و رهبری یکی از شرایط لازم برای کارهایی است که انتظار داریم به خوبی انجام شود و نتایج خوب و مثمر ثمری داشته باشد . یک مدیر خوب چه شرایطی باید داشته باشد؟
به این سئوال پاسخ های گوناگونی می توان داد ولی یک پاسخ این است که مدیر باید شرایط و ویژگی های رهبری و هدایت کار یا گرو ه را داشته باشد .
بدون شک مدیران موفق در تولید محتواهای موثر و مفید، نقش زیادی دارند و متقابلا مدیرانی که برحوزه کاری خود مسلط نیستند ویا به قولی این کاره نیستند نمی توانند محتوا و محصول خوبی را به جامعه و مشتریان خود ارائه دهند .
مدیران در تولید محتوای خوب موثرند و این تاثیرگذاری زمانی خود را نشان خواهد داد که آنها بتوانند نقش خود رادر تولید محتوا به خوبی ایفا کنند . مدیری که از زیرو بم کارهای حوزه مدیریت خود با اطلاع است و کارکنان زیر دست او سایه مدیریتی او را به نحوی موثر ومثبت احساس می کنند می تواند با بهره گیری از توان مجموعه خود محتوای مناسبی تولید و ارائه کند .
حالا اگر بخواهیم به بحث تولید محتوا در حوزه انتشارات بپردازیم باید ، به این نکته توجه داشته باشیم که مدیر و مجموعه ای می تواند محتوای خوب ومناسبی تولید و ارائه کند که خود به الفبای نشر آشنایی داشته باشد . شاید بتوان در بسیاری از موارد کارهایی را سفارش داد و نتیجه آن را به مشتری ارائه کرد ولی محتوا و محصول خوب را نمی توان به طور کلی به دیگران سفارش داد . مدیریک مجموعه باید بتواند سیاست های کاری خود را به خوبی تبیین نماید و در عمل هم آنها را به اجرا در آورد تا محصول مدیریت و رهبری او به تولید یک مجصول خوب منتهی شود و اثر وجودی خود را در محصول نهایی خود ببیند .
مدیری که نمی تواند آنچه را در ذهن دارد به روی کاغذ آورد، در کارهای انتشاراتی توفیقی نخواهد داشت و مدیری که اهل مطالعه نباشد قطعا نخواهد توانست بنویسد .
نتیجه اینکه در هر زمینه ای محتوای محصول یا کار ابتدا باید به عنوان جوهره وجودی در بطن و وجود مدیری که مسئولیت توسعه آن را دارد وجود داشته باشد تا حاصل و خروجی آن خود را در کار نشان دهد و گرنه کسی که خودش بهره ای از سواد و دانش در زمینه کار تخصصی خود را نداشته باشد نخواهد توانست محتوای خوبی تولید کند . محتوا ابتدا در ذهن و ایده یک مدیر تولید می شود و سپس با جوهره هنر و مدیریت توسعه می یابد و خود را در شکل یک محصول که می تواند یک کتاب ، نوشته ، کالا و یا هر چیز دیگری باشد نشان می دهد. محتوا در خلا تولید نمی شود . |