درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 14:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27956صفحه نخست » سه شنبه، 12 بهمن 1395 - 10:58
توصیه هایی کاربردی برای مدیران / محل برگزاری جلسات
به همان میزان که محتویات یک جلسه مهم است، مکان برگزاری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال به درازا کشیدن جلسه امری طبیعی و معمول است اما اگر مکان جلسه در جایی باشد که عبور و مرور حاضران با دشواری همراه بوده یا زمان زیادی را از افراد برای بازگشت به محل کار خود بگیرد، جلسه به موردی بد تبدیل خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به همان میزان که محتویات یک جلسه مهم است، مکان برگزاری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال به درازا کشیدن جلسه امری طبیعی و معمول است اما اگر مکان جلسه در جایی باشد که عبور و مرور حاضران با دشواری همراه بوده یا زمان زیادی را از افراد برای بازگشت به محل کار خود بگیرد، جلسه به موردی بد تبدیل خواهد شد.

البته در رابطه با مکان تنها بحث کجا واقع شدن آن مطرح نیست و فضای داخلی آن، امکانات، بزرگی یا کوچکی و... نیز از دیگر عواملی است که در رابطه با مکان جلسه باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر فضای جلسه کوچک تر از حدی باشد که بتوان فضای کافی در اختیار همگان قرار داد یا امکانات شایسته در اختیار نباشد، احتمال بی نتیجه ماندن یا حتی نیامدن افراد به آن بسیار بالا خواهد بود.

ایده

با توجه به این امر که افراد برای برگزاری جلسه خود همواره خرج های کم و زیادی می کنند به همین خاطر عدم مدیریت درست آن می تواند باعث هدر رفتن وقت و هزینه شان شود. به همین دلیل برگزار کنندگان جلسات باید علاوه بر تلاش برای مفید ساختن مطالبی که قرار است مطرح شود، فکری برای انتخاب مکان و ویژگی های محیط جلسه کنند. یکی از نخستین مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مکان برگزاری جلسه در کجا باید باشد.

در این رابطه لازم است بدانید که اولویت در داخل خود شرکت است. حال اگر سالن مناسبی در اختیار ندارید باید مکانی را انتخاب کنید که تمامی دعوت شدگان بتوانند به راحتی حضور یابند. در این رابطه اگر بر فرض مثال جلسه در رابطه با پوشش گیاهی است می توان جلسه را در مکانی برگزار کرد که ارتباطی با موضوع داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید به صورت عملی مواردی را نشان دهید.

مورد دیگری که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد این است که آیا امکانات موجود در سالن محل برگزاری جلسه کافی است یا خیر. این امر بسیار مهم است زیرا بارها پیش آمده است که سخنران نیاز به وسیله ای خاص دارد اما نمی تواند بیابد و این باعث دلخوری وی خواهد شد. به همین خاطر باید از قبل امکانات موجود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تجهیز کنید. مورد دیگر آنکه بزرگی سالن باید به قدری باشد که جا برای همگان وجود داشته باشد و احساس ناراحتی نکنند.

منظور از امکانات سالن تنها امکانات لازم برای سخنران نیست و نکات ریز را حتی باید مورد توجه قرار داد. برای مثال اگر جلسه قرار است برای ساعت ها ادامه یابد بهتر است تا در انتخاب نوع صندلی ها به نحوی عمل کنید که راحتی آنها را فراهم آورد و بتوان به درستی از آنها پذیرایی کرد. یکی دیگر از موارد مهم این است که باید بدانید نحوه چیدمان به چه شکل باشد.

برای مثال اگر جلسه به نحوی است که باید تمامی افراد صحبت کنند نباید مکان نشستن آنها خیلی دور از سخنران باشد. یا اگر تعداد افراد کم است و بحث حالت مناظره دارد بهتر است همگی به دور یک میز جمع شوند. تمامی موارد باید با توجه به نوع جلسه ای که قرار است برگزار شود باشد. برای مثال اگر جلسه برای معرفی محصول به افراد کم سن است لازم است تا از فضای جدی یک جلسه فاصله گرفته و محیطی جذاب را برای آنان مهیا سازید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- جلسه حکم زندان را ندارد و اگر فردی مشکلی دارد باید امکان مطرح کردن و رسیدگی به آن وجود داشته باشد. حتی در شرایطی لازم است برای دقایقی جلسه متوقف شده تا اگر مشکلی برای فردی پیش آمده یا نقصی وجود دارد برطرف شود.

- یک جلسه خوب همواره به معنای پرهزینه ترین آن نیست بلکه تنها کافی است که نشان دهید نهایت تلاش خود را کرده اید.

- اگر تمام تلاش خود را کردید و بازهم نقصی وجود داشت شایسته است در ابتدای جلسه آن را مطرح کرده و صمیمانه عذرخواهی کنید.

- همواره باید افرادی در جلسه حضور داشته باشند که نظم را برقرار ساخته و با مواردی که روند جلسه را مختل می کنند برخورد کنند. همچنین این افراد باید به نوعی راهنمای حاضران باشند و نظم را برقرار سازند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد