درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27949صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 12 بهمن 1395 - 09:03
وبلاگ ها و پیامک رسانها دارند جانشین خبرگزاری، نشریه و ... می شوند و ابزار نفوذ، تبلیغ و تحریک و نیز بی اعتمادی
وبسایت ژورنالیستی
در پایان ژانویه 2005 روشن شد که وبلاگ ها که محذورات و محدودیت های نشریات چاپی را ندارند بزرگترین منبع عکس، خبر و نظر از دست اول برای نشریات و رادیو تلویزیون ها شده اند زیرا که کار بیشتر آنها اختصاصی بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در پایان ژانویه 2005 روشن شد که وبلاگ ها که محذورات و محدودیت های نشریات چاپی را ندارند بزرگترین منبع عکس، خبر و نظر از دست اول برای نشریات و رادیو تلویزیون ها شده اند زیرا که کار بیشتر آنها اختصاصی بوده است.

 

عکس هایی را که آنها منتشر می کنند منحصر به فرد است زیرا که خود شاهد عینی بوده و یا دراختیار داشته اند. واضح است که عکاس خبرگزاری، روزنامه و تلویزیون نمی تواند در همه جا حضور داشته باشد. منبع بیشتر عکس های رویدادهای عراق همین وبسایت ها بوده اند. همان زمان اصحاب نظر گفته بودند که اگر وبلاگ ها به همین صورت پیش بروند دکان خبرگزاری های سراسریِ قدیمی را به عنوان عامل دولت های مربوط تخته خواهند کرد و این خبرگزاری هارا مجبور خواهند ساخت که به اصالت حرفه خبر بازگشت کنند و یا اینکه ورشکست شوند، همچنین رسانه های چاپی و بعدا صوت و تصویری.

 

 این پیش بینی تحقق یافته و از سال 2009 به این سوی در کشورهای صنعتی و از جمله ایالات متحده شمار چشمگیری از رسانه های چاپی به علت ازدست دادن مخاطب و اعلان تعطیل شده و یا اینکه به صورت آنلاین درآمده اند.


سرچ انجین ها که خود آنها هم دارند به عوامل دولت ها و ابزار سیاست تبدیل می شوند توجه بیشتری به جلب اعلان کرده اند که این عمل از سرعت مشاهده مطالب مورد نظر در آنها می کاهد. به علاوه به نظر می رسد که دارند مطالب آن دسته ار رسانه هایی را نقل می کنند که باهم قرارداد دارند و نفع مالی می برند!. دولت ها و بویژه قدرت ها به شکلی غیر مستقیم و نامرئی تلاش دارند که از سوشل نِت وُرک ها برای مغزشویی و نفوذ و یا رساندن پیام خود و تخطئه دیگران بهره بری کنند که دنیای عجیبی ساخته خواهد شد.


ارسال مطالب و اخبار مورد درخواست از طریق ای ـ میل راه تازه اطلاع رسانی است ـ اطلاع رسانی یک طرفه و تبلیغ برای خواست، برنامه و سیاست خود و برای این منظور موسسات متعدد تاسیس و دارند افزایش می یابند. این موسسات که در حال تکامل هستند در صورت تقاضا و پرداخت هزینه، موضوع مورد نظرِ سفارش دهنده را از همه وبلاگ ها و آنلاین ها و هر رسانه دیگر استخراج و به ای ـ میل افراد مورد هدف و در مواردی هم متقاضیان ارسال می دارند و .... وبسایت برخی از رسانه ها بویژه رادیو تلویزیونهای دولتی درصورت درخواست، برایگان اخبار و مطالب خودرا ـ که تبلیغ برنامه ها و سیاست های دولت مربوط است برای متقاضیان ای ـ میل می کنند.


روزنامه نگاران در دهه یکم قرن 21 دارای وبلاگ شده اند که خبر و نظر خودرا در آنجا درج می کنند تا خوانده و احیانا نقل شود. در تعریف؛ به وبلاگ روزنامه نگاران، وبسایت ژورنالیستی (اصطلاحا؛ خبری) گویند.


در مطالب نشریات چاپی (آن دسته که از سوی دولت متبوع و دیگران ـ گروهها، جناح ها و کمپانی ها ـ سوبسید و حمایت مالی نمی شوند) خواست مخاطبان (خریداران آنها) ملحوظ است و تا حدی زیاد مطابق آن تهیه و تنظیم می شوند، مگر این که نشریه منبع درآمد دیگری (دولت، احزاب، سیاستمداران، اصحاب منافع و کمپانی ها و ...) داشته باشد. حال آنکه مطالب وبلاگ ها خواست، سلیقه و نظر ناشران آنهاست زیرا که ایجاد و قراردادن مطلب در آنها هزینه چندانی ندارند و اگر پُربیننده باشند جلب آگهی هم می کنند. میزان بینندگان هر وبلاگ به طریقه الکترونیک به دست می آید و این طریقه حتی نشانی بیننده و میزان وقتی را که صرف مطالعه و نیز گرفتن پرینت از آن کرده است نشان می دهد. با وجود این، اهمیت به شمار مخاطبان نیست به مقام و اهمیت اجتماعی ـ دولتی آنان (مخاطبان) بستگی دارد. مطالب وبلاگ های اصحاب نظر برای اطلاع مقامات کُپی و خلاصه می شوند و ....


روسای دولت ها، مقامات دولتی و انتخابی، سیاستمداران و ... هرکدام دارای وبسایت شده اند و متن کامل مطالب خود و تصمیمات و نطق هایشان را در آنجا جهت استفاده رسانه ها و پژوهشگران و مخاطبان قرار می دهند و این وضعیت کمک کرده است تا مردم معمولی از طریق مقایسه، به میزان عدم خلوص مطالب خبرگزاری ها و رسانه های عمومی پی ببرند و دست آنها را بخوانند که یکی از دلایل کاهش تیراژ و مخاطبان رسانه های چاپی در دو دهه قرن 21 بوده است.

از دیرزمان تا نیمه دهه 1990 نشریات، رادیوتلویزیون ها، کتاب، سینما و کار نمایش و خیر و فیلم رسانه های عمومی تعریف می شدند و خبرگزاری ها که به رسانه خبر می رساندند؛ کمک رسانه ولی پس از قرارگرفتن اخبار و اطلاعات خبرگزاری ها در اینترنت و در دسترس همگان، این تعریف دوباره نویسی شده و خبرگزاری های و آنلاین ها نیز رسانه همگانی شده اند و مشمول آن تعریف.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد