درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27864صفحه نخست » جمعه، 8 بهمن 1395 - 11:04
ماندگارترین مجله زنان در آلمان چهل‌ساله شد
از زمانی که آلیس شوارتسر به همراه سه همکار دیگرش مجله "اِما" را بنیان نهاد چهل سال می‌گذرد. "اما" که برگرفته از نخستین حروف واژه‌ای به معنای رهایی است به حقوق و مسائل مربوط به زنان می‌پردازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمانی که آلیس شوارتسر به همراه سه همکار دیگرش مجله "اِما" را بنیان نهاد چهل سال می‌گذرد. "اما" که برگرفته از نخستین حروف واژه‌ای به معنای رهایی است به حقوق و مسائل مربوط به زنان می‌پردازد.

آلیس شوارتسر Alice Schwarzer هفتاد و چهار ساله پس از گذشت چهل سال، هنوز دستکم در سه شغل و مقام کار و تلاش می‌کند: او نه تنها صاحب امتیاز، ناشر و سرپرست هیأت تحریریه مجله "اِما" Emma است بلکه بسیاری از مقاله‌ها و گزارش‌های مجله را خود می‌‌نویسد و در کنار این کار، مسئولیت چاپ و نشر کتاب‌هایی که توسط انتشاراتی "اِما" عرضه می‌شوند را هم بر عهده دارد.

شاید باورنکردنی نباشد که ۵۰ سال پیش، زنان حتا در جامعه آلمان نیز حقوق چندانی نداشتند و در درجه اول به عنوان دختر، همسر و مادر مطرح بودند. برای نمونه طبق قانون آلمان "اگر شوهری از انجام وظایف خانوادگی زنش خرسندی نداشت" می‌توانست همسرش را از ادامه اشتغال بازدارد و او را مجبور به استعفا کند.

رسانه‌ها، از جمله رسانه‌ها و برنامه‌های ویژه زنان نیز از محدوده نقش زن در خانواده کمتر خارج می‌شدند و به پوشش و پخت و پز و این گونه موضوع‌ها بسنده می‌کردند.

در دهه ۱۹۷۰ اما زنان با اوجگیری جنبش دانشجویی بپا خاستند و حقوق برابر خود را خواستار شدند و نهادهای ویژه خود را بنیان نهادند و جنبش نوین زنان را برپا کردند.

در سال ۱۹۷۷ روزنامه‌نگار ۳۴ ساله آلیس شوارتسر ۲۵۰ هزار مارک برای کتاب پرفروش خود "فرق کوچک و پیآمدهای بزرگ" دریافت کرده بود. او این پول را سرمایه ایجاد مجله‌ای کرد که تا امروز سردبیری آن را به عهده دارد.

 

 او در این باره می‌گوید: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم کاری بکنم که آن را تا ۴۰ سال بعد هم ادامه بدهم یعنی این مجله را تهیه و تنظیم کنم. شاید آن موقع کمی ساده‌لوح بودم. یادم هست به همه مراکز زنان نامه‌ای درباره این مجله تازه نوشتم. در آن زمان نمی‌دانستم که زنان یکپارچه خواهران یکدیگر نیستند. از آنجا که پیش از آن گزارشگر بودم نه ناشر، اصلا از ابعاد و مشکلات چنین کاری آگاهی نداشتم».
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد