درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2769صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 1 فروردین 1392 - 09:44
آموزش، پاشنه آشیل روابط عمومی
یکی از راهکارهای برون رفت بسیاری از واحدهای روابط عمومی از وضعیت امروزکه عمدتا دچار روزمرگی شده اند و آن کارایی مناسب و را در سازمان ها ندارند توجه به موضوع مهم آموزش است.
  

شارا، سیدشهاب سیدمحسنی- بدون تردید یکی از مهمترین موانع توسعه روابط عمومی درایران کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه ارتباطات و روابط عمومی است. براساس آخرین تحقیقات به عمل آمده متاسفانه در حال حاضر بیش از 70 درصد شاغلان روابط عمومی ها یا دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند و یا تحصیلاتی غیر مرتبط با حوزه روابط عمومی و ارتباطات دارند و این ضعف ساختاری باعث شده آن رویکرد حرفه ای وتخصصی درامور مدیریتی وکارشناسی روابط عمومی در سطح مطلوبی قرار نداشته باشد. از سوی دیگر کم توجهی به برطرف کردن این کاستی باعدم برگزاری مستمرآموزش­های ضمن خدمت سازمانی برای شاغلان روابط عمومی وهمچنین وجود ضعف هایی درساختارآموزشی تربیت کارشناسان روابط عمومی در دانشگاه­هاکه کمتربا آنچه درمیدان عمل ومحیط کارموردنیاز است از دیگر موانع آموزش  روابط عمومی در ایران محسوب می­گردد. همچنین عدم استقبال مناسب جامعه روابط عمومی برای حضور فعال در رویدادهای علمی روابط عمومی شامل همایش های تخصصی دراین حوزه ، کنفرانس ها و سمپوزیوم­های ملی وبین المللی روابط عمومی که در طول سال برگزارمی شودو عدم رغبت برای حضور کارشناسان در کارگاه­های آموزشی از دیگر نکات قابل تامل در حوزه آموزش و بازآموزی شاغلان این حرفه در ایران می باشد. ازسویی دیگر در این رهگذر وجود کم و کاستی­هاموجود در برگزاری رویدادهای علمی و کارگاههای آموزشی و وضعیت تدریس روابط عمومی در دانشگاه ها قابل تامل است ولی دلیل قانع کننده ای برای جامعه روابط عمومی برای عدم شرکت و حضور کم رنگ آنان در این رویدادها محسوب نمی­شود. هر چند که در سال جاری می توان محدودیت­های اعتباری سازمان ها رابرای شرکت مدیران و کارشناسان در برنامه های آموزشی روابط عمومی راقابل ذکر دانست ولی متاسفانه موضوع آموزش کمتردر الویت برنامه­های یک سازمان قرار می گیرد که برای شاغلان روابط عمومی ها این محدودیت به مراتب بیشتراست. در عین حال به نظر می­رسد یکی از راهکارهای برون رفت بسیاری از واحدهای روابط عمومی از وضعیت امروزکه عمدتا دچارروزمرگی ومراسم گرایی شده اند و آن کارایی مناسب و حرفه ای گرایی رادرسازمانها ندارند توجه به موضوع مهم آموزش و در کنار آن جذب وبه کارگیری نیروهای انسانی متخصص در این زمینه است چرا که تا منابع انسانی در یک رشته و تخصص ارتقا نیابد تفکر و رفتار حرفه ای شکل نخواهد گرفت و روابط عمومی همچنان در سازمان ها جدای از پرداختن صرف به امورخدماتی وتدارکاتی با مشکلات عدیده وساختاری وکهنه ای چون عدم جایگاه مناسب سازمانی، نداشتن کارکردحرفه ای وکارشناسی ،محدودیت های اعتباری ودرنهایت درحاشیه ماندن و سایردیگر محدودیت ها رو به رو خواهند بود. بنابراین لازم است ضمن بازنگری در وضعیت نیروی انسانی در این واحدها باجذب نیروهای متخصص و یاتوجه خاص به موضوع آموزش شاغلان این حرفه ازطروق مختلف با حضور فعال آنان در همایش ها و کارگاه های علمی و آموزشی ویا برگزاری مسابقات کتابخوانی روابط عمومی و ارتباطات برای ایجادانگیزه به مطالعه کتب این رشته و حتی روی آوردن به آموزش های راه دور و مکاتبه ای برنامه ریزی وتدابیرویژه ای اندیشیده شود.چراکه خوشبختانه دریک دهه اخیر شاهد تحول خوبی درعرصه راه اندازی رشته های مستقل روابط عمومی دردانشگاه تا سطح کارشناسی وکارشناسی ارشد، برگزاری رویدادهای علمی وبین المللی وانتشار کتب ونشریات متنوع بوده ایم لذا می توان گفت بستر وزمینه های لازم برای بهره گیری از دانش روز روابط عمومی فراهم است ولی نیاز به کمی انگیزه وتعلق خاطر به علم ،فن وهنر روابط عمومی احساس می شود.
 رییس انجمن متخصصان روابط عمومی

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد