درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:54   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2768صفحه نخست » پنجشنبه، 1 فروردین 1392 - 10:17
از روابط‌عمومی خصوصی ناقص تا روابط‌عمومی دولتی چاق!
امیرعباس تقی‌پور- صاحب‌امتیاز و مدیرمسؤول ماهنامه و پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت ارتباطات
  

سنت خوبی است که در پایان سال نیم‌نگاهی به فعالیت‌های انجام شده در 12 ماه گذشته انداخته و به امید روزهای بهتر و موفق‌تر، ارزیابی می‌کنیم و نمره می‌دهیم به آنچه انجام داده‌ایم و نداده‌ایم! اما اجمالاً نهاد روابط‌عمومی در سال 91 از نگاه اینجانب:
اول- نقاط قوت:
1-           تخصصی‌تر شدن: تغییرات و پیشرفت‌های تکنولوژیکی بیش از پیش، نیاز به ارتقای دانش تخصصی را به کارگزاران روابط‌عمومی دیکته کرد.افزایش تعداد رسانه‌های تخصصی اعم از سایت‌ها، مجلات و ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی که در حوزه روابط‌عمومی به تولید محتوا می‌پردازند را باید مغتنم دانست. البته که تولید محتوای غنی، رمز ماندگاری و موفقیت این رسانه‌ها خواهد بود.
2-           مهارتی‌تر شدن: بکارگیری صحیح و کارآمد ابزار و تکنولوژی‌های ارتباطی نوین، مهارت‌های بروز و لحظه‌‌ای می‌خواهد. این ابزار، بسیاری از فعالان روابط‌عمومی را وادار به فراگیری مهارت‌ها کرده‌اند.
3-           عمومی‌تر شدن: سطح مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی هر روز بالاتر می‌رود. واژه روابط‌عمومی به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و تعامل با مخاطبان سازمانی، هر روز بیشتر از قبل شنیده می‌شود و به عبارتی، روابط‌عمومی، عمومی‌تر شده است. آشنایی آحاد جامعه با این واژه ترکیبی و تکرار آن در سطح جامعه و رسانه‌ها، در زمان نه‌ چندان دوری، مطالبات را نیز جهت‌دهی کرده  و موجب بلوغ جامعه از یک سو برای طرح صحیح خواسته‌ها و هدفمند کردن پاسخ‌ سازمان‌ها از سوی دیگر به این نیازها خواهد شد.
4-           رقابتی‌تر شدن: ورود هر چند ناقص بخش خصوصی به حوزه روابط‌عمومی را باید به فال نیک گرفت. همین میزان ورود نیز باعث رقابتی شدن فعالیت‌های این حوزه شده است.
5-           مجازی‌تر شدن: روابط‌عمومی در سال 91 مجازی‌تر شد. این یک حسن تمام عیار است که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و حتی مؤسسات کوچک و بزرگ خصوصی، بیش از آنکه بدنبال ارائه سنتی طرح‌ها و ابتکارات خود به علاقمندان و مخاطبانشان باشند، تلاش می‌کنند با استفاده از امکانات فضای مجازی، در اقل زمان، در مکانی به وسعتی که امکان اتصال به شبکه اینترنت وجود دارد و با هزینه‌های کمتر و نیروی انسانی متخصص‌تر به معرفی توانمندی‌های خود پرداخته و با جامعه هدفشان تعامل داشته باشند.
 
دوم- نقاط ضعف:

1-           عدم استانداردسازی آموزش روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در ایران و آموزش آن فاقد استاندارد است. منابع درسی مورد اتکاء در مقاطع تحصیلی‌ای که در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و علمی و کاربردی معرفی و ارائه می‌شود به روز نبوده و نیاز دانشجویان را در عمل، برطرف نمی کند.
2-           توجیه‌گری: بسیاری از روابط‌عمومی‌ها همچنان توجیه‌گرند. مدیران و کارشناسان توجیه‌گر روابط‌عمومی، به دلیل ترس از به خطر افتادن منافع شغلی‌، بیش از حد مصلحت‌گرایی می‌کنند البته نه به نفع مردم یا سازمان، بلکه به نفع رئیس سازمان و خودشان!
3-           عدم وجود نهاد صنفی و حرفه‌ای قوی: عدم وجود انجمن صنفی قوی برای تقویت مناسبات صنفی و حرفه‌ای روابط‌عمومی، همچنان مشهود است. جمله معروف استاد عزیزم جناب آقای دکتر یونس شکرخواه که مهم‌ترین ضعف روابط‌عمومی‌های ایرانی را نداشتن «روابط‌عمومی» می‌داند، جمله عمیق و پرمغزی است که نمی‌توان به سادگی از کنارش عبور کرد. روابط‌عمومی‌ها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی نیازمند همکاری و تعامل صنفی و حرفه‌ای بیشتر با یکدیگرند و به نظر می‌رسد انجمن‌های موجود برای رسیدن به این جایگاه، نیازمند اصلاح جدی ساختار مدیریتی و تشکیلاتی موجودشان هستند.
4-           روابط‌عمومی چاق بخش دولتی: روابط‌عمومی بسیاری از سازما‌ن‌های دولتی، به لحاظ ساختار و تعداد نیروی انسانی همچنان دچار چاقی مفرط هستند. همین چاقی، دست ‌و پای آنها را بسته و قادر به حرکت و چابکی نیستند. برون‌سپاری بسیاری از امور روابط‌عمومی و ایفای نقش ستادی به معنای برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل ممکن است.
5-           شاید روابط‌عمومی‌ از معدود حرفه‌هایی باشد که بانک اطلاعات مدیران و کارشناسانش جامع نیست! انتشار اولین کتاب بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌عمومی توسط دبیرخانه دائمی همایش روابط‌عمومی الکترونیک در اردیبهشت ماه سال 91 در صورت تداوم و کامل شدن، می‌تواندآغاز مناسبی برای رفع این نقص، باشد.

منبع: خبرآنلاین

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد