درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27516صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 12 دی 1395 - 11:56
«نقش روابط عمومی‌ها در اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی»
دکتر قربانعلی تنگ شیر، مدرس ارتباطات و روابط عمومی - حقوق شهروندی مجموعه حقوق و ارزش‌های حقوق بشری است برای اتباع یک کشور که در رابطه با موسسات عمومی از آن حقوق برخوردارند. و در معنای وسیع شامل پاسداشت امنیت، حقوق و آزادی‌های فردی و کرامت انسانی شهروندان توسط نهادهای دولتی می‌شود .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حقوق شهروندی مجموعه حقوق و ارزش‌های حقوق بشری است برای اتباع یک کشور که در رابطه با موسسات عمومی از آن حقوق برخوردارند. و در معنای وسیع شامل پاسداشت امنیت، حقوق و آزادی‌های فردی و کرامت انسانی شهروندان  توسط نهادهای دولتی می‌شود .

در تمام موارد  این قانون بشرط اعتبار تابعیت برقرار میشود و سه حقوق مهم بشری در تمام دنیا شامل سه حقوق مدنی و سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی  و حقوق همبستگی است که حقوق شهروندی شامل هر سه مرحله می‌شود . وتمام اتباع ایرانی مقیم داخل و خارج کشور صرفنظر ار عقیده ، رنگ، نژاد، مذهب و طرز تفکر و اندیشه از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

این حقوق شامل حق حیات برخورداری از کرامت انسانی ،عدالت، آزادی و زندگی شایسته را برای همه شهروندان ایرانی را شامل می‌شود فارغ از جنسیت ، سن، میزان بهره مندی از مواهب مادی وضعیت اقتصادی یا سلامت جسمی ، ذهنی و روانی، گرایش سیاسی، اجتماعی ، سبک زیستن ، باور مذهبی ، نژاد و قومیت و زبان .دولت وظیفه خود می‌داند در جهت تامین آزادی و امنیت شهروندی دسترسی به عدالت و دسترسی به اطلاعات و دادرسی عادلانه ، مصونیت حریم خصوصی از هرگونه تعویض غیرقانونی ، منبع استراق سمع ،بازرسی، تجسس ، تفتیش عقاید و افشای غیر قانونی  اطلاعات بازداشت خود سرانه افراد و هر گونه شکنجه یا اجبار به ادای شهادت ،اقرار یا سوگند برای همه شهروندان همکاری کند و رعایت اصل برائت، اصل قانون بودن جرم و مجازات و صلاحیت مرجع رسیدگی به اتهام و شفاف سازی جرایم و رعایت حقوق متعهمان و محکومان بویژه در جرایم سیاسی و رسانه‌ای ، حق محاکمه عادلانه علنی بدون تبعیض و حق انتخاب با بهره مندی از وکیل را دنبال کند و نشانگر جامعیت منشور حقوق شهروندی در راستای تضمین حقوق شهروندان  که در مقدمه آن آمده است و توسط رییس جمهور در روز 29 آذر رونمایی شد که تنها با اراده دولت و مشارکت مردم عملی خواهد شد که باید ضمانت اجرایی قانونی نیز داشته باشد چون تمام دستگاههای اجرایی باید  این منشور را رعایت کنند.

خصوصا نقش قوه مجریه از همه مهم‌تر خواهد بود.و روابط عمومی‌ها به عنوان بازوی توانمند دستگاههای دولتی و غیر دولتی با توجه به رسالت و اهداف خود بخوبی میتوانند از این فرایند اطلاع رسانی به کمک  شبکه های اجتماعی به سربلندی  بهره گیرنند زیرا در موارد بسیاری از جمله حوادث و رخدادهای بزرگ مثل انتخاب، تغییرات دولت وانتخابات مجلس مردم به نقش روابط عمومی بعنوان سخنگو اطلاع کافی دارند. چون روابط عمومی ها پل ارتباطی هستند .

زیرا خود نیز به عنوان یک شهروند در این موضوع سهیم هستند و بهره خواهند برد روابط عمومی ها توان آنرا دارند چون می‌توانند با بهره‌گیری از سواد رسانه جامعه هدف خود ، بخوبی مراحل اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی را به کمک  رسانه ها بخصوص صدا وسیما و شبکه های اجتماعی هر چه بهترتر ، ساده‌تر و مفید‌تر به زبان خود مردم برایشان بازگو کنند. اهمیت جهانی روابط عمومی را  نماینگر باشند این منشور در بالا بردن سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی در جامعه نقش موثری دارد باید به مطالبه عمومی تبدیل شود  البته بابد بدانیم که این منشور  نه یک سند بین الملل است نه قانون اساسی و نه قانون مصوب مجلس بلکه برنامه و خط مشی دولت در قالب یک منشور به شکل ماده بندی شده ارائه شده است به نظربعضی‌ها  بر مبنا اصل 113 قانون اساسی و از اختیارات رئیس جمهورمی‌باشد و اجرا ان برای دستگاههای که زیر نظر رییس جمهور هستند لازم اجرا است .

همانند اعلامیه حقوق بشر است که آرمان ها را تبیین کرده. موضوع مهم این است که یکی از وظایف روابط عمومی‌ها ارتقای دانش عمومی است ضمن این که وظیفه دارند نسبت به ارتقاء دانش حرفه ای و تخصصی خود  نیز اقدام کنند.  ارتقای دانش عمومی یعنی ارتباطات بالا مبتنی بر احترام به حقوق دیگران انجام وظایف شغلی و انجام وظایفی که مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی است که به کمک مراحل اجرایی این منشور حقوق شهروندی یکی از موارد خوب برای نشان دادن جایگاه واقعی روابط عمومی می‌باشد.

بیایم به جهان کنونی بنگریم که ارتباطات درآن حرف اول را میزند و دانش و دانایی منشورها را بوجود می آورد.

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد