درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 05:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27501صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 14 دی 1395 - 07:47
تحقیقات در روابط عمومی تعطیل است
رشته و گرایش روابط عمومی در بین استادان روابط عمومی مهجور است و کمتر کسی علاقه‌مند به فعالیت علمی در این زمینه است. از طرفی دیگر تولید محتوا مورد تقدیر و تشویق قرار نمی‌گیرد، حمایت مالی نمی‌شود و کسی سراغ تولیدکنندگان محتوا را نمی‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر احمد یحیایی ایله‌ای استاد ارتباطات در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: وقتی از تولید محتوا صحبت می‌کنیم منظور ما انواعی از پیام‌های صوتی و تصویری و نوشتاری است. هر چند تاکنون تأکید بر تولید محتواهای نوشتاری بوده است و کمتر محتواهای صوتی و تصویری تولید شده است و بطور کلی در ده سال اخیر در زمینه تولید محتواهای نوشتاری از جمله ترجمه و تألیف کتاب درباره روابط عمومی وضعیت قابل قبول است هر چند تقریباً تمامی تولیدات سهم گروه خاصی به عنوان مترجم یا مؤلف است.


در زمینه مقالات حرفه‌ای و بنیادی و نوآورانه کاملاً ضعیف هستیم و نمود آن در سخنرانی‌ها و مقالات تکراری و ضعیف سمینارها و کنفرانس‌های روابط عمومی است.


تقریباً بخش مطالعات و تحقیقات روابط عمومی تعطیل است، هم در سطح ملی و دانشگاهی به عنوان تحقیقات بنیادی و هم در سطح سازمانی و در زمینه تحقیقات کاربردی. این موضوع را هم آثار دریافتی جشنواره‌های روابط عمومی صحه‌گذاری می‌کنند.


از جمله وظایف نهادهای تصمیم‌گیر در زمینه ارتباطات و روابط عمومی در کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به خصوص مرکز مطالعات ارتباطات و رسانه‌ها کوشش در زمینه مطالعات ارتباطی از جمله روابط عمومی است اما چون گرایش ذهنی و عملی استادان ارتباطات کشور روزنامه‌نگاری است تا روابط عمومی؛ مطالعات این موضوع به تعویق می‌افتد و مورد توجه قرار نمی‌گیرد. مرکز تحقیقات صدا و سیما، مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات، دانشکده‌های ارتباطات دانشگاه‌های مختلف وظیفه دارند این بخش را تقویت کنند، البته اگر در پایان‌نامه‌های فوق لیسانس و دکتری موضوع روابط عمومی اولویت پیدا کند می‌توان محتواهایی غنی‌تر و کاربردی‌تر برای سازمان‌ها تولید کرد.


به طور کلی رشته و گرایش روابط عمومی در بین استادان روابط عمومی مهجور است و کمتر کسی علاقه‌مند به فعالیت علمی در این زمینه است. از طرفی دیگر تولید محتوا مورد تقدیر و تشویق قرار نمی‌گیرد، حمایت مالی نمی‌شود و کسی سراغ تولیدکنندگان محتوا را نمی‌گیرد.
 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد