درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27486صفحه نخست » شنبه، 11 دی 1395 - 11:17
نقش «تفکر طراحی» در بهبود تجربه مشتری
تعداد بسیار زیادی از شرکت‎ها به واسطه اتخاذ رویکردی نو در زمینه طراحی با گرایش به اولویت‎ نیازها و خواسته‎های مشتری، در حال اعمال تحولاتی چشمگیر در فرآیند توسعه محصول خود هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تعداد بسیار زیادی از شرکتها به واسطه اتخاذ رویکردی نو در زمینه طراحی با گرایش به اولویتنیازها و خواستههای مشتری، در حال اعمال تحولاتی چشمگیر در فرآیند توسعه محصول خود هستند. چارچوب طراحی محصول در این رویکرد به جای تکیه بر غرایض افراد، بر توسعه تعاملات با کاربر، نمونهسازی و آزمایش در طول فرآیند توسعه تمرکز دارد. این رویکرد که با نام «تفکر طراحی» از آن یاد میشود، در شرکتهای توسعه دهنده فناوری بیشتر از هر زمان دیگری اتخاذ میشود. برای مثال، شرکت IBM از رویکرد تفکر طراحی به منظور پیشگامی در عرصه نوآوری در صنعت فناوریهای دیجیتال بهره‌برداری میکند و به این ترتیب فرهنگ سازمانی در طول فرآیند طراحی و توسعه متحول میشود. در واقع، بنا به گفته ویرجینیا رومتی، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، اهمیت اتخاذ چنین رویکردی در IBM به خوبی درک شده است و در حال شکل دادن به آینده آن است.

 

ظهور کسبوکارهایی با رویکرد تفکر طراحی

اگر از خود میپرسید که چرا شرکتهایی نظیر مایکروسافت و IBM طراحی را به‌عنوان اولویت نخست و مهم خود درنظر گرفتهاند، پاسخ سوال شما بسیار ساده است: این رویکرد به کسبوکار جهت میدهد. پژوهشی در سال ۲۰۱۴ نشان داد شرکت‌هایی که رویکرد تفکر طراحی را در دستور کار خود قرار دادهاند، در طول دهه گذشته عملکرد بهتری داشتهاند. تحول در فرآیندهای طراحی در حال تغییر ساختارهای کسب وکار فیس‌بوک و سایر غول‌های دنیای فناوری است. طراحی محصول به‌ویژه در صنعت فناوری‌های دیجیتال از اهمیت چشمگیری برخوردار است. کاربران هر روز بیشتر انتظار معرفی طرح‌های بصری و منحصربه‌فرد را دارند. اما هرچه تکنولوژی پیشرفت میکند، تولید محصولات بهتر هم به امری پیچیده‏تر برای کسب وکارها تبدیل میشود. فعالان حوزه مدیریت و توسعه محصول نیازمند کسب شناخت همه جانبه از پلتفرمهای مختلف هستند. کیت ارونویتز، معاون ارشد طراحی در شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای خدماتی Wealthfront درخصوص چالش‌های پیش‌روی طراحان محصول چنین می‏گوید: «شما باید به یک تلفن همراه فکر کنید، باید به یک کامپیوتر رومیزی فکر کنید، باید به ماهیت هر چیزی فکر کنید.» طراحی به موضوعی بسیار پیچیده تبدیل شده است، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از شرکتها چنین تمرکزی بر روی این موضوع دارند. این تغییر در جهت گرایش‌ها سازمانها، راه را به سوی ظهور رویکرد تفکر طراحی هموار کرده است. اما به نظر شما این رویکرد چگونه قادر است ارزشهای مورد انتظار کسبوکارها را خلق کند؟ سازمان‌ها در حال‌حاضر از این چارچوب به سه طریق بهره‌برداری میکنند:

 

1) توسعه نوآوریهای مشتری محور

رویکرد تفکر طراحی به توسعهدهندگان و تمامی افراد درگیر در فرآیند نوآوری اجازه میدهد در قدم اول، بر خواسته‌های کاربران نهایی و مشتریان تمرکز کنند. به گفته لارا هنلون، طراح نرم‌افزار در شرکت IBM، در این شرکت، طراحی به‌عنوان هدفی برای نتیجه به‌دست آمده، تعریف شده است: «ما از تفکر طراحی با هدف ایجاد همدلی و تعامل هرچه بیشتر با کاربران و شکل‌دادن به اهداف خود استفاده می‌کنیم.» تفکر طراحی به شرکت IBM کمک میکند با شتاب نوآوریهای عصر حاضر همگام شود و در عین حال برای کاربران خود خلق ارزش کند. هنلون در ادامه میافزاید: «هنگامی که از رویکرد تفکر طراحی استفاده میکنید، کاربران محصولات شما ستاره کسب وکارتان هستند. موفقیت کسب وکار بر اساس ارزش‌هایی که برای آنان به ارمغان آوردهاید، سنجیده خواهد شد. فعالانه در فضای سازمان از نظرات آنان برای کمک به حل مشکلاتشان استفاده کنید و در طول این فرآیند از بازخوردهای آنان غافل نشوید.» به باور جنیفرکیلان، معاون ارشد McKinsey Digital Labs، اتخاذ رویکرد تفکر طراحی و اولویت بخشیدن به نظرات مشتری نکتهای مهم است، چراکه اگر بتوانید به‌عنوان تنها کسب وکار مشکل آنان را حل کنید یا نیازهایشان را برآورده سازید، همواره قهرمان آنان باقی خواهید ماند.

 

2) حذف نقاط حادثهساز از سفر مشتری

رویکرد تفکر به‌عنوان چارچوب انسان محور، کار خود را با القای حس همدلی آغاز میکند. به باور یکی از متخصصان این حوزه، گوش فرا دادن به داستان‌های افراد، مشاهده و همراهی با آنان کلید اصلی موفقیت است. توسعه دهندگان محصولات به واسطه حس همدلی می‌توانند پا در کفش مشتریان خود کرده و موانع موجود بر سر راه سفر مشتری را به خوبی شناسایی کنند.

 

3) کمک به حذف ویژگیهای نامطلوب

در بحث طراحی و توسعه محصولات بهتر و منحصربه‌فرد، سادگی بهترین انتخاب است. جان کولکو، معاون ارشد طراحی در شرکت بلک‌بورد (Blackboard) معتقد است: «بسیاری از محصولات که بر پایه گزاره ارزش عاطفی طراحی شده‌اند، در مقایسه با محصولات رقبا ساختاری سادهتر دارند.» این محدودیت از تصمیمگیریهای آگاهانه درخصوص بایدهای محصول و مهم‌تر از همه نبایدهای آن شکل میگیرد. با از میان برداشتن ویژگیهای نامطلوب، هر کسب و کاری می‌تواند تجربه‌ای ساده و صریح برای مشتریان خود فراهم کند.تفکر طراحی، رهبران کسب وکارها را در تمرین خویشتنداری‌های ضروری مهارت می‌بخشد. دلیل این امر وجود مرحلهای بسیار کلیدی در فرآیند تفکر طراحی است که به صراحت چالشهای پیش‌روی شما را براساس اطلاعاتی که از مشتریان خود در اختیار دارید‏، شناسایی می‏کند. مراحل بعدی تفکر طراحی – ایده‌سازی، نمونه‌سازی و آزمایش- امکان اعتبارسنجی ویژگیها، فرآیندها و تجارب موردنظر مشتریان را فراهم میکند.

 

فلسفه کسب‌وکار

در نهایت نتایج تفکر طراحی بسیار قابل‌توجه هستند، چراکه یکی از حیاتی‌ترین ارکان موفقیت کسب وکار به کمک این رویکرد قابل شناسایی است؛ اینکه مشتریان شما باید در مرکز تمامی توجهات قرار داشته باشد. تفکر طراحی تا حدودی فقط یک چارچوب نیست، بلکه فرهنگی است که تصمیمگیری چالاک و روش‌های انجام کسب وکار مشتری محور را به شما می‌آموزد. به لطف ظهور شبکههای اجتماعی و فناوری‏های قابل حمل، رفتار مصرف‌کننده، انگیزه‌ها و نگرش‌های وی همواره در حال تغییر است. در طول دهه گذشته و به موازات تکامل گرایشات مشتری، اهمیت تفکر طراحی نیز افزایش پیدا کرده است. در پی این تحولات، نیاز به ایجاد حس همدلی برای مشتریان به امری بسیارحیاتی تبدیل شده است. تمامی دست‌اندرکاران فرآیند طراحی و توسعه محصول باید در تمامی مراحل این فرآیند به گرایش‌ها و نیازهای مشتری دسترسی داشته باشند. تعامل با گروهی که در حال طراحی محصول برای آنان هستید، یکی از مهم‌ترین اقدامات در ایجاد حس همدلی و توسعه محصول و خدمات بهتر برای مشتریان است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3946

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد