درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:09   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27190صفحه نخست » سه شنبه، 16 آذر 1395 - 12:46
توصیه هایی کاربردی برای مدیران / ایجاد سرگرمی در محیط کار
سرگرمی ها امروزه به یکی از قسمت های جذاب زندگی انسان تبدیل و تنوع بالای آن منجر به گسترش فوق العاده آن شده است. بسیاری از شرکت ها برای جلب رضایت کارمندان خود اقدام به ایجاد یک سرگرمی روزانه، هفتگی یا ماهانه می کنند تا با این کار به بهترین شکل خستگی ناشی از کار را در آنان به مقدار زیادی کاهش دهند. پرداختن به یک سرگرمی در کنار جنبه های تفریحی که دارد، می تواند منجر به ورزیدگی، کسب دانش و تجربه های مفید شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سرگرمی را می توان براساس نوع حرفه ای که مشغول آن هستید انتخاب کنید. برای مثال بسیاری از باشگاه های فوتبال تفریح بازیکنان خود را بازی های رایانه ای فوتبالی قرار می دهند. با این کار ضمن آنکه افراد در حال استراحت و انجام یک سرگرمی جذاب هستند، کاری را انجام می دهند که مرتبط با مسئولیتی است که در باشگاه برعهده دارند که این امر باعث تقویت آنان خواهد شد. بسیاری از روانشناسان بر این باور هستند که شادی و سرگرمی، قابلیت سیستم دفاعی بدن را برای مبارزه با بیماری ها افزایش می دهد.

این دسته از افراد قدرت بازیابی توان و انرژی خود را در مدت زمان بسیار کمتر از حد معمول دارند. البته تنها ایجاد سرگرمی برای فراهم آوردن اوقات خوب و شاد مطرح نبوده و همواره باید به نحوی عمل کرد که این سرگرمی ها اهمیت و جذابیت اولیه خود را از دست ندهند. با نگاهی به شرکت های موفق به این نکته پی خواهید برد که آنان شرکت هایی هستند که از شور، هیجان و تفریح استفاده کرده و آن را در فرهنگ خود وارد می کنند.

ایده

یکی از مصداق های ایجاد سرگرمی، بازی سازی است. این امر به معنی به کارگیری مکانیزم های بازی و تکنیک های سرگرم کننده در محیط کار با هدف بالا بردن انگیزه و تعهد کارمندان است. بازی سازی از تمایلات و نیاز های اولیه افرادی که درگیر آن می شوند استفاده می کند تا اهداف کسب و کار را ارتقا دهد.

بازی سازی این امکان را در اختیار محیط های کاری قرار می دهد تا بخش های استاندارد از کار روزانه را به بازی تبدیل کنند که در نتیجه تعهد و رضایت کارمندان و به طور کل کیفیت کار و بهره وری آنها بالاتر می رود. با این حال بازی سازی هم به مانند هر رویکرد دیگری اگر بد اجرا شود معایب خود را دارد و می تواند به رقابت مخرب در بین کارکنان و یا برنامه ای کسل کننده در درازمدت تبدیل شود.

برخی شرکت ها به عنوان سرگرمی خود رو به ورزش های گران قیمت می آورند. هدف آنان از این اقدام در کنار ایجاد لحظاتی مفرح، تبدیل آن به کاری لوکس است. این اقدام باعث می شود که حتی تفریح آنان نیز به شخصیت بخشی شرکت کمک کند. با این حال نباید فراموش کرد که صرفا گران قیمت بودن سرگرمی به معنای بهترین گزینه بودن نیست.

درواقع بهتر است که سرگرمی خود را در راستای ارتقای سطح کیفی کارمندان خود قرار داده تا با این اقدام عملا با یک تیر، دو نشان را هدف قرار دهید. درنهایت فراموش نکنید که بازی سازی منجر به ایجاد انگیزه و انرژی بیشتر کارکنان خواهد شد به همین خاطر هر شرکتی باید سرگرمی مخصوص خود را پیدا کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- برای نفرات برنده پاداش هایی در نظر بگیرید تا انگیزه لازم ایجاد شود. این اقدام منجر به بالاتر رفتن کیفیت کاری که قرار است به عنوان سرگرمی انجام دهید خواهد شد.

- نسبت به این مسئله که تمامی کارمندان مثل هم نیستند و توانایی و جایگاه یکسانی ندارند، آگاه باشید. این تفاوت ها را در سرگرمی مورد نظرتان به نحوی وارد سازید که کاملا نشان داده شود. در نهایت با رعایت این مورد می توانید به بهترین اهداف مدنظر خود از انتخاب آن دست یابید.

- وعده هایی را که از عهده تان خارج است ندهید. این امر در درازمدت منجر به کاهش انگیزه خواهد شد.

- نوع بازی را با اهداف کسب و کار خود همگام سازید تا تمامی مراحل آن ملموس و مفید باشد. همچنین فراموش نکنید که بازی سازی در نهایت باید منجر به ارتقای کسب و کار و بازدهی کارکنان شود در غیر این صورت شما تنها یک تفریح انجام داده اید.

- همواره به انتقادات و پیشنهادات کارکنان خود برای سرگرمی که انتخاب کرده اید توجه داشته باشید و به موارد مناسب ذکر شده عمل کنید.

- سرگرمی را تا حد امکان ساده و قابل فهم کنید و از ایجاد نشاط در آن غافل نشوید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد