درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27172صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 16 آذر 1395 - 11:49
جایگاه و نقش رسانه ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395
مختار جعفری؛ کارشناسی ارشد علوم ارتباطات - اعتماد به رسانه نتیجه ای قابل قبول به دست داد هر چند برنامه و ساز و کار خاصی برای جایگاه رسانه ها در نظر گرفته نشد و این استفاده از رسانه به تناسب نیاز و ضرورت ها پیش آمده بود. این تجربه را می توان برای کارهای بزرگ دیگری همچون انتخابات هم به خدمت گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت دو مرحله ای از 3 مهر ماه آغاز و در 27 آبان ماه پایان خواهد یافت. فاز اول از ۳ مهر تا ۲۴ مهر به صورت اینترنتی آغاز شد و دو نوبت هم تمدید گردید.


بار نخست تا 27 مهر و بار دوم همزمان با عملیات میدانی آمارگیران(سرشماری با مراجعه حضوری) تا 30 مهر بود. استفاده از تبلت برای جمع آوری داده ها و امکان خوداظهاری و ثبت نام اینترنتی سرشماری (بر روی بستر اینترانت)را می توان از ویژگی های شاخص این سرشماری برشمرد. بنابراین شاید بتوان گفت، این سرشماری نخستین سرشماری رسانه مبنا است. اما جایگاه و نقش رسانه ها در این سرشماری چه هست؟ و تفاوتش با دوره های پیشین چه می باشد؟


پیش از این در سال ۹۳ در سرشماری کشاورزی از تبلت استفاده گردید اما این سرشماری، نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکنی است که در آن از تبلت استفاده می شود و امکان خوداظهاری و ثبت نام اینترنتی سرشماری (بر روی بستر اینترانت) هست. مشهودترین تفاوت سرشماری عمومی نفوس و مسکن با سرشماری کشاورزی ثبت داده های مکانی هست که خود را در قالب ثبت کد پستی نشان می دهد.


در این سرشماری جمیع رسانه ها به خدمت گرفته شده اند؛ زبان (پرسش گیری آمارگیر و پاسخ گویی خانوار)، کتاب (آموزش آمارگیر)، رادیو و تلویزیون (تبلیغات رسانه ای)، رایانه (ثبت نام اینترنتی)، تبلت (ثبت کد ره گیری و ثبت نام حضوری خانوارها)، گوشی(دریافت کد ره گیری سرشماری به صورت پیام و پیامک تبلیغی دعوت به مشارکت)، تلفن ( برای پاسخگویی به خانوارهای غایب و ثبت نام آن ها)، مطبوعات (اطلاع رسانی عمومی)، پوستر و تراکت و بنر(تبلیغات محیطی) و... . در این سرشماری هر چند استفاده گسترده از کاغذ و قلم برای ثبت نام خانوارها حذف گردید، اطلاع رسانی به خانوارهای غایبی که در هنگام حضور ماموران آمارگیر نبودند با ثبت برگه خانوارها غایب و باز هم استفاده از کاغذ و قلم بود.


در این سرشماری، هر چند زبان همچنان رسانه نخستین ارتباط بود. در جلسات هماهنگی و پشتیبانی و کارگاه های فنی هماهنگی پیش از آغاز کار و حین کار با زبان بود؛ یا حضوری و مستقیم یا از طریق تلفن و غیر حضوری. از نکات برجسته استفاده از رسانه در این سرشماری، حضور هم زمان رسانه های کوچک و تعاملی در کنار رسانه های بزرگ و ارسال پیام یک سویه بود. در واقع علاوه بر استفاده گسترده از رسانه های بزرگ رادیو و تلویزیون، مطبوعات و ....حضور شبکه های مجازی در این سرشماری چشمگیر بود.


اطلاع رسانی عمومی(مردمی) و خصوصی(میان کارشناسان روابط عمومی و کارشناس های فنی سرشماری استان ها) در بستر شبکه های اجتماعی انجام می شد و تعاملی بود. برای نخستین بار پروژه ای به حساسیت و بزرگی سرشماری که همه کشور را در بر می گرفت در بستر اینترنت ملی انجام گردید. این خود محکی برای بستر داخلی ارتباط بود هر چند هم زمان از اینترنت و فضای وب هم استفاده می شد.


ارسال ایمیل و باز نشر اخبار توسط پایگاه های اینترنتی روزنامه ها و خبرگزاری ها از جمله موارد استفاده از آن هستند. در این سرشماری جمیع رسانه ها به خدمت گرفته شدند و حذف هیچ رسانه ای در دستور کار قرار نگرفت. این اعتماد به رسانه نتیجه ای قابل قبول به دست داد هر چند برنامه و ساز و کار خاصی برای جایگاه رسانه ها در نظر گرفته نشد و این استفاده از رسانه به تناسب نیاز و ضرورت ها پیش آمده بود. این تجربه را می توان برای کارهای بزرگ دیگری همچون انتخابات هم به خدمت گرفت. البته با برنامه،نگاهی جامع تر و سعی در حذف ضعف و کاستی ها در این زمینه بوجود آمد.







 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد