درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27009صفحه نخست » جمعه، 5 آذر 1395 - 16:02
دنیای عجیب و منزوی خرید در دنیای مجازی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خرید از فروشگاه بای پلاس/Buy+ در دنیای مجازی علی بابا غول فروشنده چین در این جهان، با خیره شدن مشتری به جنس مورد نظر در تارنمای این فروشگاه آغاز می گردد. دنیایی که از کیف های دستی فروشگاه های زنجیره ای میسیز گرفته، تا شامپوهای فروشگاه های زنجیره ای تارگت در آن یافت می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خرید از فروشگاه بای پلاس/Buy+ در دنیای مجازی علی بابا غول فروشنده چین در این جهان، با خیره شدن مشتری به جنس مورد نظر در تارنمای این فروشگاه آغاز می گردد. دنیایی که از کیف های دستی فروشگاه های زنجیره ای میسیز گرفته، تا شامپوهای فروشگاه های زنجیره ای تارگت در آن یافت می شوند. رونق کار علی بابا به جایی رسیده، که در اوایل سال جاری فروشگاه های زنجیره ای وال مارت به عنوان بزرگترین خرده فروش جهان را پشت سرگذاشت. کمااینکه روز یازدهم نوامبر که جشنواره خرید یک روزه چینی ها بود، 30 هزار مشتری برای خرید کالاهایش هجوم بردند. در مجموع نیز تا روز دهم نوامبر 8 میلیون تن از آن خرید کرده بودند.

بای پلاس تا کنون آخرین و بزرگترین از نوع خود در دنیای مجازی است. زیرا از جمله شرکت هایی مانند آی کیا، بی/ Bay استرالیا، و مییر نیز، پیشتر فروشگاه هایشان را در دنیای مجازی راه انداخته بودند. شرکت چندملیتی خدمات مالی، بانکداری، سرمایه گذاری، مبادله کالاهای اقتصادی، اوراق بهادار، سهام اختصاصی، و مدیریت بر سرمایه گذاری مشترک گلدمن ساکس در اوایل سال جاری برآورد کرد، که میزان مبادلات در دنیای مجازی تا 2025 سر به یک میلیارد و 600 میلیون دلار خواهد زد. زیرا

امید می رود همانگونه که فروشگاه های بزرگ چند قسمتی ارائه کننده کالاهای گوناگون در قرن نوزدهم در پاریس، و همچنین اینترنت در دهه 1990 میزان خرید مردم را به شکلی چشمگیر افزایش دادند، فروشگاه های دنیای مجازی نیز به نتیجه مشابه، اما حتی در سطح بالاتری، منجر شوند. کن پرلین استاد رشته علوم کامپیوتر دانشگاه نیویورک و مدیر و بنیانگزار آزمایشگاه پژوهش رسانه، در این پیوند می گوید: هیچ دلیلی وجود ندارد که تجربه خرید و فروش در دنیای مجازی بخواهد، از مبادلات دنیای حقیقی تقلید کند. چراکه واقعا موجودیت خودش را دارد. همچنین چیزی را ارائه می دهد، که دنیای حقیقی از ارئه اش ناتوان است.

باید گفت اگر علی بابا دنیای مجازی مورد نظر باشد، جشنواره خرید یک روزه چینی ها آن را به اوج رساند. جشنواره ای که چیزی شبیه جمعه سیاه و روز عشاق/ ولنتاین در غرب است. روزی که مردم برای جشن گرفتن داشتن رابطه با محبوب خود، دست به خرید می زنند. چراکه در 2015 میزان خرید در این جشنواره که زمانش روز یازدهم نوامبر است، سر به 14 میلیارد و300 میلیون دلار زد. میزانی که از مجموع خریدهای جمعه سیاه و دوشنبه دنیای مجازی تمامی فروشگاه های آمریکا بیشتر بود. بنابراین قطعا ارزش آن را دارد، که همه فروشگاه ها شانس خود را در علی بابا امتحان کنند. دنیایی که بی تردید در وهله نخست زیرنگین خریداران جوان می باشد. چراکه سن 76 درصد کسانی که تاکنون از بای پلاس خرید کرده اند، زیر 36 سال بوده است. فروشگاهی که در عین حال فروشگاه های زنجیره ای کاست کو، تارگت، و میسیز (از آمریکا)؛ فریدوم فودز، و کیمیستز ورهاس (از استرالیا)؛ و ئوتاکو مد توکیو و ماتسوموتو کیو شی (از ژاپن) را؛ به بازار چین معرفی کرده، که برخی از آنها هنوز در این کشور شعبه ای دایر ننموده اند، و بعضی دیگر هم تازه واردان سال های اخیر هستند. ژوآنگ ژوئوران مدیر فناوری تحرک علی بابا که حاضر نیست میزان سرمایه گذاری در دنیای مجازی را فاش نماید، خاطرنشان می کند: اگر به چینی ها بگوییم میسیز از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای آمریکاست، شمار اندکی از آنها مفهوم این گفته را درک می کنند. اما زمانی که این فروشگاه ها در دنیای مجازی قرار می گیرند، برای مردم چین جذاب تر می شوند. البته تمرکز ما بر سود نیست. بلکه در حال حاضر هدف افزایش تجربه خرید آن-لاین لذت بخش تر و سه بعدی می باشد.

برنامه خرید در علی بابا به زبان چینی است. اما هر کس در هر کجای جهان می تواند آن را روی تلفن دستی خود نصب کند، و از ترجمه انگلیسی بهره مند شود. روش خرید هم بسیار آسان می باشد. ژوآنگ ژوئوران در این پیوند می گوید: زمانی که مشتری ها به اینگونه کارکردن با روش خاص مربوطه عادت کنند، دیگر از خرید در این دنیای مجازی نوین دست برنمی دارند. زیرا تغییر از تعاملات دو بعدی به سه بعدی قابل اجتناب نیست.

ولی آیا واقعا پیش بینی او درست از آب درخواهد آمد؟ آیا واقعا برای مشتری ها اینگونه خرید لذت بخش خواهد بود؟ لذت بخش تر که جای خود دارد. البته باید گفت که تا اینجای کار دنیای مجازی در مورد سایر خدماتی که ارائه کرده، دل از مردم ربوده است. اما مسئله خرید در این دنیا چیز دیگری می باشد. زیرا اگر خرید فی نفسه و حتی در هنگام تعامل با فروشندگان در دنیای حقیقی کاری از جمله بسیار کسالت آورست، چه دلیلی دارد در دنیای مجازی لذت بخش باشد؟ فراتر اینکه در دنیای واقعی این خرید کالاها نیست، که مردم از آن لذت می برند. بلکه برای گروه زیادی از آنها سرزدن به انواع فروشگاه ها و دیدن کالاهایشان سرگرم کننده و لذت بخش می باشد. مثلا بسیاری از ما نه برای خرید کیف، بلکه برای زدن و بوکردن عطرهای نمونه شامه نواز و دیدن بابا ئوئل، به فروشگاه های زنجیره ای میسیز می رویم. بعدش هم در زمستان احیانا لیوانی شیرشکلات گرم می نوشیم. اگر هم تابستان باشد، بستنی می خوریم. در صورتی که در علی بابا اصلا از این خبرها نیست. این در حالی است، که فروشگاه های دنیای واقعی مزیت های پرشمار دیگری از جمله تجربه بیش از یک قرن تعامل با مشتری ها را هم، در کارنامه دارند./ ایران جوان

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد