درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:16   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26897صفحه نخست » چهارشنبه، 26 آبان 1395 - 12:03
تلاش گوگل و فیس‌بوک برای «مقابله با نشر اخبار جعلی»
گوگل و فیس بوک ۲۵ آبان اعلام کردند سایت‌هایی که اخبار جعلی تولید می‌کنند دیگر نمی‌توانند از سرویس‌های تبلیغاتی آنها استفاده کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گوگل و فیس بوک ۲۵ آبان اعلام کردند سایت‌هایی که اخبار جعلی تولید می‌کنند دیگر نمی‌توانند از سرویس‌های تبلیغاتی آنها استفاده کنند.

این تصمیم در پی اعتراض‌های گسترده به بازنشر خبرهای جعلی در سایه انتخابات هفته گذشته آمریکا گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم دو غول بزرگ دنیای اینترنت هم به معنای جلوگیری از دسترسی این سایت‌ها به سرمایه‌ای است که از طریق تبلیغات تامین می‌شد و هم اینکه دیگر این سایت‌ها نمی‌توانند اخبار جعلی‌شان را با پرداخت پول در فیس‌بوک و گوگل به صدر اخبار بیاورند. این سایت‌ها اخبار ساختگی، و اغلب مهیج و برانگیزانده هیجانات عمومی را در دنیای اینترنت منتشر می‌کنند.

گوگل در توضیح این حرکت به خبرگزاری فرانسه گفته است «تبیلغات گوگل در صفحات و مطالبی که محتوای نادرست دارند ممنوع خواهد شد، همانطور که ما یک محتوای نادرست را در تبلیغاتمان منتشر نمی‌کنیم.»

مدیر اجرائی گوگل، سوندار پیچای، گفته است که این شرکت روزانه میلیاردها تقاضا برای استفاده از سرویس تبلغاتی‌اش دریافت می‌کند. او پذیرفته که در این فرایند اشتباهاتی رخ داده است؛ «چند مورد بود که به آنها اشاره شد، اما ما به موقع متوجه آن نشدیم.»

یک سخنگوی فیس بوک هم اعلام کرده که این شبکه اجتماعی بزرگ، تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده است: «ما محتوای تبلیغاتی یا سایت‌هایی را که محتوای غیرقانونی،‌ نادرست و گمراه‌کننده یا فریبنده داشته باشند در نسخه دسکتاپی یا اپلیکشن موبایلی‌مان منتشر نخواهیم کرد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در خبرها آمده بود که فیس بوک برنامه‌هایی را تدوین کرده است که می توانند جلوی اخبار جعلی را بگیرند اما از ترس محافظه‌کاران، بعد از جنجال‌هایی که بر سر موضوع «بخش خبرهای داغ» فیس بوک به‌وجود آمد، استفاده از آن را به بعد از انتخابات موکول کرده بود. محافظه‌کاران ایالات متحده می‌گفتند فیس بوک به نفع دمکرات‌ها «اخبار داغ» را دسته‌بندی می‌کند. فیس بوک این خبر را رد کرده بود.

از سوی دیگر، اما برخی از منتقدان نیز تا بدان جا پیش رفتند که فیس‌بوک را مسئول انتخاب شدن دونالد ترامپ به ریاست جمهور آمریکا معرفی کردند. آنها می‌گویند «اخبار جعلی» منتشر شده در فیس‌بوک باعث ایجاد شور و شوق در مورد ترامپ و نفرت از هیلاری کلینتون شده است. برخی از این خبرهای جعلی از این قرار بود: «هیلاری کلینتون گفته است در صورت برنده شدن ترامپ، جنگ داخلی به راه خواهد انداخت.» یا «پاپ فرانسیس (رهبر کلیسای کاتولیک) با اعلام طرفداری از ترامپ جهانیان را شگفت زده کرد».

مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل فیس‌بوک،‌ با رد این انتقادات گفته است که ۹۹ درصد مردم اخبار و محتوای درست را در فیس‌بوک تولید و بازنشر می‌کنند. اما او در عین حال تائید کرده است که این شرکت همه تلاشش را برای متوقف کردن اخبار نادرست انجام خواهد داد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد