درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 19:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26829صفحه نخست » دوشنبه، 24 آبان 1395 - 12:41
سبک رهبری سازمان خود را بشناسید
همه ما می‌خواهیم بخشی از یک جریان موفقیت‌آمیز بزرگ باشیم. شرکتی را راه‌انداری کنیم یا نقشی ارشد در یک شرکت داشته باشیم که صنعت را دگرگون کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همه ما می‌خواهیم بخشی از یک جریان موفقیت‌آمیز بزرگ باشیم. شرکتی را راه‌انداری کنیم یا نقشی ارشد در یک شرکت داشته باشیم که صنعت را دگرگون کند. برندی را ایجاد کنیم تا مشتریان را متحیر کند و بر بازار حکمفرما باشد یا کارآفرینی باشیم که اشتغال‌زایی و تولید ثروت می‌کند و سازمانی سرشار از خلاقیت و انرژی ایجاد می‌کند. این به این معنی است که همه ما فارغ از شغلی که داریم، باید یک سوال بزرگ را در نظر بگیریم: تعریف شخصی ما از موفقیت چیست؟ ایجاد تفاوت و تاثیرگذاری به چه معناست؟ بهترین راه برای به‌کارگیری همکاران در جهت هدف و برخورد با مشکلات و موانعی که به ناچار پیش می‌آیند چیست؟ چقدر ما به ایده‌ها و تجربه‌های شخصی تکیه می‌کنیم و تا چه حد به دنبال حمایت از اطرافیانمان هستیم؟ اگر به دنبال موفقیت هستیم باید بدانیم که چطور رهبری کنیم.

بیل تیلور نویسنده این مقاله در طول سه دهه گذشته فعالیت‌هایی را در مجله HBR انجام داده و بعد از آن به‌عنوان یکی از موسسان یک مجله و سپس به‌عنوان یک نویسنده با رهبران بزرگی در طیف وسیعی از زمینه‌ها در ارتباط بوده است. او در این مقاله تجربیاتش در زمینه سبک‌های رهبری را بیان کرده است. به نظر او «همه رهبران بزرگ موفقیت‌های عظیمی کسب کرده‌اند ولی شیوه هیچ‌کدام یکسان نبوده است.» نویسنده 4 سبک رهبری مختلف و 16 سوال را برای شما به‌منظور شناسایی سبک مناسب خود فراهم آورده است. هیچ پاسخ درستی به این پرسش‌ها وجود ندارد و البته برای رهبری یک مسیر مشخص هم وجود ندارد. اما هر کدام از ما باید بدانیم که کدام یک از این سبک‌ها برای ما و چیزی که قرار است به‌دست آوریم مناسب است. آن 4 سبک رهبری کدامند؟

کارآفرین کلاسیک: همان‌طور که اسطوره سرمایه‌گذاری جان دوتر می‌گوید: کارآفرینان کلاسیک با کمترین امکانات بیشترین را انجام می‌دهند. رهبری سازمانی عبارت است از هیجان رقابت و تلاش برای موفقیت. متغیرهای با معنی مانند هزینه، کیفیت، حاشیه سود و معاملات هوشمند معیارهای با اهمیت هستند. مطمئنا این رهبران به ارزش‌هایی که شرکت بر پایه آنها واقع شده است اهمیت می‌دهند. آنها عاشق تولید محصولات با مزیت رقابتی پایدار و ایجاد شرکت‌های تاثیرگذار هستند و هنگامی که با مسائلی چون راه‌اندازی محصول جدید، مواجهه با مشتری ناراضی یا یک خریدار مشتاق مواجه می‌شوند، بر بازده مالی و محاسبات منطقی تمرکز می‌کنند.

راهبران مدرن: این رهبران هدفی بیشتر از فقط موفقیت کسب‌وکار دارند و مشتاق موفقیت هستند. پیروزی کمتر به معنی شکست رقیب و بیشتر به معنی ایجاد چیزی با ارزش و اصلی است. موفقیت برای آنها کمتر به معنی به‌دست آوردن پول و بیشتر به معنی ایجاد تفاوت و تاثیرگذاری است. مطمئنا متغیرهای اقتصادی مهم هستند اما معیار‌های انسانی باعث حرکت آنها به سمت موفقیت می‌شود. بنابراین این رهبران بر خلاف کارآفرینان کلاسیک ریسک‌پذیر هستند، حتی اگر بازگشت کوتاه‌مدت آشکار نباشد. این رهبران تنها به دنبال راه‌اندازی شرکت نیستند و هدف آنها تبدیل شرکت به یک عامل انگیزه‌بخش است.

حل‌کننده مشکلات: این رهبران کمتر نگران تاثیرات چشمگیر هستند و بیشتر بر نتایج ملموس متمرکزند. آنها به قدرت تخصص و ارزش تجربه اعتقاد دارند. تکنولوژی‌های در هم گسیخته و مدل کسب و کار کاغذ سفید1 ممکن است باعث تغییر شکل بازارها و صنایع شود اما موفقیت‌های گذشته به‌عنوان یک پیش‌بینی کننده خوب از آینده به آنها کمک می‌کنند. بنابراین رهبران حل‌کننده مشکل اولین افرادی هستند که در حین رهبری سازمانی با مشکلات مواجه می‌شوند و فرصت‌های جدید را شناسایی می‌کنند. آنها به توصیه همکاران تکیه می‌کنند اما در نهایت برای هدایت سازمان به سمت آینده و به آنچه از قبل دیده و یاد گرفته‌اند رجوع می‌کنند.

راه‌حل‌یاب: این سبک به معنی توسعه نتایج و ارائه‌دهنده راه‌حل‌های ملموس است، اما این رهبران بر این باورند که کمک‌های قدرتمند و تاثیرگذار اغلب از غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها می‌آیند مانند نبوغ پنهان همکاران خود و نبوغ جمعی که سازمانشان را احاطه کرده است. آنها مطمئن هستند که آنچه می‌دانند به آنچه تصور می‌کنند، محدود نمی‌شود. در نهایت آنها مسوولیت نتیجه کسب و کار را بر عهده می‌گیرند. این رهبران فروتن و افتاده معتقدند که تواضع و فروتنی در خدمت بلند پروازی طرز فکری درست برای انجام کار‌های بزرگ در جهان ناشناخته‌ها است. حال این سوال مطرح است که چرا شفاف‌سازی بهترین سبک رهبری مهم است؟ چرا که هر چقدر که ما بیشتر خود و چیز‌هایی را که به آن اهمیت می‌دهیم و نحوه تصمیم‌گیری و چرایی کارهایی را که انجام می‌دهیم می‌شناسیم، منجر به اثربخشی بیشتری در راهنمایی و هدایت دیگران به سمت آنچه می‌خواهیم به‌دست آوریم، می‌شود؟

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3911

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد