درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2675صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 14 اسفند 1391 - 22:03
ایران در رده های میانی روابط عمومی های جهان
روابط عمومی های ایران در مقایسه با روابط عمومی های جهان در رده های میانی قرار دارد. در چند ساله اخیر با توجه به دوره های آموزشی که برگزار شده است و همچنین ارتباط بیش از پیش با سازمانهای بین المللی روابط عمومی و با توجه به اهمیت پاسخگویی به مردم و مشتریان ، روابط عمومی های کشورمان نیز عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته اند ولی هنوز در کشورمان برای رسیدن به یک روابط عمومی ایده آل فاصله زیادی داریم.
  

روابط عمومی های ایران در مقایسه با روابط عمومی های جهان در رده های میانی قرار دارد .

در چند ساله اخیر با توجه به دوره های آموزشی که برگزار شده است و همچنین ارتباط بیش از پیش با سازمانهای بین المللی روابط عمومی و با توجه به اهمیت پاسخگویی به مردم و مشتریان ، روابط عمومی های کشورمان نیز عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته اند ولی هنوز در کشورمان برای رسیدن به یک روابط عمومی ایده آل فاصله زیادی داریم.

یکی از معضلات موجود در روابط عمومی ها بحث مهندس زدگی در ادرات است که بیشتر مدیران ، مهندسانی هستند که این افراد نیازمند آشنایی با علوم انسانی مخصوصا علوم اجتماعی هستند . مشکل دیگر این امر است که متاسفانه در سیستم اداری کشورمان صاحبان ایده و نظر در حوزه علوم اجتماعی و ارتباطی متخصص دانسته نمی شود و تصور بر آن است که هر فردی می تواند در این زمینه ها اظهار نظر کند و این امر خود بیانگر این مطلب است که مدیران ما هنوز به این باور نرسیده اند که روابط عمومی یک هنر و فن است که هر کسی نمی تواند از عهده آن برآید .

برای جدا شدن از این مسایل به نظر میرسد که در بدو امر جذب نیروهای آگاه به علوم اجتماعی، شناساندن اهمیت روابط عمومی ها به مدیران و مدیران ارشد می تواند گام هایی موثر جهت تثبیت جایگاه روابط عمومی ها باشد .
اگر چه در سالیان اخیر روابط عمومی رشد مناسبی را داشته است اما هنوز فعالیت های روابط عمومی بصورت علمی انجام نمی شود در صورتیکه سالهاست در کشورهای پیشرفته از مشاوران متخصص و شرکت های خصوصی که بصورت علمی عمل می کنند ، استفاده می شود.

به نظر می رسد که کشورمان در مقایسه با سایر کشورها در عرصه روابط عمومی در رده های میانی قرار دارد و اگر بخواهیم سطح خود را از این رده بالا ببریم باید با افزایش روابط خود با شرکت های مشاوره خارجی این رشته را فعالتر کنیم که این امر نیز نیازمند سرمایه گذاری مناسبی است.

اگر چه روابط عمومی ها نیازمند حمایت های دولت هستند ولی این حمایت ها باید بیشتر از طریق تصویب قانون و آئین نامه و اهمیت بخشیدن بر جایگاه روابط عمومی ها در سازمان ها باشد . این در حالی است که آزادی عمل هم می تواند یکی از مواردی باشد که کمک اساسی به رشد روابط عمومی ها باشد و روابط عمومی ها بتوانند در یک محیط آزاد و غیر دستوری به فعالیت بپردازند.

منبع: http://www.asrepooya.com/fa/articles/show.aspx?id=574

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعید درویشی
| 1391/12/16 - 12:28 |     0     0     |
مقاله فوق العاده ای بود. مخصوصا آنجا که می‌گوید: یکی از معضلات موجود در روابط عمومی ها بحث مهندس زدگی در ادارات است که بیشتر مدیران ، مهندسانی هستند که این افراد نیازمند آشنایی با علوم انسانی مخصوصا علوم اجتماعی هستند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد