شارا، زهرا بابازادگان- بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط شرکت اعتباری هریس در سال 2013، این نخستین بار است که آمازون توانسته شرکت اپل را که معتبرترین شرکت در سال گذشته بوده پشت سر بگذارد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران، مطالعه آنلاین، که بیش از 14 هزار نفر را شامل می شود، در ماه نوامبر انجام و در اوایل این هفته منتشر شد.
بر اساس این مطالعه پس از آمازون و اپل، شرکت های والت دیزنی، گوگل و جانسون و جانسون رتبه های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
آمازون در تمام پرسش های مربوط به اعتماد 100 درصد پاسخ مثبت دریافت کرده بود. بیش از 50 درصد از 14 هزار نفر پاسخ دهنده نیز بیاد می آوردند که بحث هایی در مورد آمازون با دوستان و خانواده خود در سال گذشته داشتند و نزدیک به 100 درصد از این گفتگوها مثبت بود.
در حالی که درک کلی از شرکت های بزرگ آمریکا نسبتا مبهم باقی مانده است، این مطالعه وجود برخی از نشانه های ضدونقیض در مورد چگونگی درک بخش کسب و کار را روشن ساخت. رابرت فرانک مدیر اجرایی بخش مدیریت اعتبار شرکت هریس منتشر کننده نظرسنجی هریس می گوید :" به نظر می رسد انتظارات مردم از شرکت های بزرگ آمریکا واقع بینانه شده است".
بر اساس این مطالعه، 16 درصد از پاسخ دهندگان بر این عقیده اند که اعتبار شرکت های بزرگ آمریکا تا حدودی بهبود یافته است. این در حالی است که 49 درصد معتقدند که میزان اعتبار این شرکت ها کاهش داشته است.
این مطالعه همچنین نشان می دهد که بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان در حال حاضر فعالانه سعی می کنند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی اداره شرکت کسب کنند قبل از اینکه آنها خدمات و یا محصولات شرکت را در نظر بگیرند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این گروه که هریس آن ها را "متقاضی" می نامد موجود می باشد.
فعالانه درگیر در گفتگو با دیگران در مورد یافته های شان درباره شرکت
در 60 درصد از موارد، تصمیم به عدم انجام کسب و کار با یک شرکت می گیرند به علت چیزی که در مورد آن شرکت فهمیده اند.
بر اساس یافته های خود در مورد شرکت، فعالانه بر دوستان و خانواده در مورد انجام و یا عدم انجام کسب و کار با شرکت مورد نظر تاثیر می گذارند. |