درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:07   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26689صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 18 آبان 1395 - 08:44
افزایش امکان مشارکت روابط عمومی ها در تصمیم گیری های مدیریتی
یکی از منافع چشمگیر ارتقاء مسولیت پذیری اجتماعی و تصمیم گیری اخلاقی در بین دست اندرکاران روابط عمومی آن است که این امور به تقویت اعتبار و افزایش مشارکت آنان در تصمیم گیری های مدیریت منجر می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از منافع چشمگیر ارتقاء مسولیت پذیری اجتماعی و تصمیم گیری اخلاقی در بین دست اندرکاران روابط عمومی آن است که این امور به تقویت اعتبار و افزایش مشارکت آنان در تصمیم گیری های مدیریت منجر می شود. جاد تحقیقاتی را در زمینه این فرضیه که رابطه مثبت بین توصیه های مسولیت اجتماعی روابط عمومی و مشارکت روابط عمومی در تصمیم گیری ها وجود دارد، انجام داد.

 

از یکصد نفر از مشترکان نشریه روابط عمومی پرسیده شد آیا موردی را سراغ دارند که روابط عمومی برای این که سازمانی به مسولیت خود در قبال جامعه عمل کند توصیه هایی را در زمینه فعالیت یا محصولات آن به عمل آورده باشد؟ در ضمن از مخاطبان خواسته شد تا مشخص کنند که آیا احساس مسولیت در قبال مشتری/ کارفرما مهم است یا در قبال جامعه؟ پرسش های دیگری نیز در باره اعتبار ورابط عمومی در مقایسه با سازمان های حرفه ای دیگر و شیوه های افزایش اعتبار روابط عمومی مطرح شد.


نتیجه این بررسی نشان داد که رابطه ای بسیار چشمگیر به میزان 50% بین توصیه های مسولیت پذیری اجتماعی و مشارکت گسرتده تر در تصمیم گیری ها وجود دارد. جاد این یافته را با نقطه نظر برنامه ریز که معتقد است احساس مسولیت اجتماعی بیشتر و چشم داشت مالی کمتر به توسعه یک سازمان حرفه ای منجر می شود، پیوند داده است. افزایش مشارکت در تصمیم گیری ها در عین حال بیانگر رابطه مستحکم روابط عمومی با مدیریت است. بدین ترتیب، اهمیت تحقیقات به عمل آمده از سوی جاد در این است که توجه به اقدامات مسئولانه اجتماعی در بین دست اندرکاران روابط عمومی سبب می شود تا روابط عمومی به یک حرفه تبدیل شود و دست اندرکاران این حرفه مشارکت بیشتری در تصمیم گیری ها به عمل آورند و اعتبار حرفه روابط عمومی نیز افزایش یابد.


بررسی های به عمل آمده از سوی جاد در عین حال نشان داد 60 درصد پاسخ دهندگان به پرسشنامه بر این عقیده اند که احساس مسولیت نسبت به جامعه در مقایسه با احساس مسولیت نسبت به مشتری / کارفرما از اهمیت بیشتری برخوردار است. در واقع این تعداد خود را نسبت به اخلاق حاکم بر شرکت ملزم می دانند. از این منظر، دست اندرکاران حرفه روابط عمومی یا دست کم آنانی که مورد بررسی قرار گرفته اند در نهایت خود را یک مشاور تلقی می کنند که نقش آنها با نقش سنتی کارکنان حرفه روابط عمومی یعنی نقش مدافع، تضاد دارد.


گرونیک در مجموع روابط عمومی را یک عنصر مهم در کارکرد مدیریت به حساب می آورد. روابط عمومی در عملکرد مدیریت نقشی حیاتی دارد. چون به راهبرد مدیریت سازمان در بلند مدت کمک می کند. روابط عمومی به طور اخص در فرایند برنامه ریزی مشارکت دارد چون قادر است با برقرار ی رابطه با مردم و جلب حمایت آنان به پیشبرد اهداف سازمان کمک کند.


روابط عمومی موظف است با بهره گیری از توانایی های خود در جهت تسهیل ارتباط با مردم و نقش ذاتی خود در کارکرد مدیریت، دقیقا" بر اساس ملاحظات اجتماعی و اخلاقی رفتار کند. گرونیک تاکید می کند پایبندی به مسولیت ها تنها راهی است که روابط عمومی می تواند از طریق آن نقش مهمی در نظام ارتباط جهانی ایفا کند. اگر روابط عمومی فعالیت خود را براساس اصول راهبری مدیریت، مسولیت در قبال مردم و الگوی متقارن دو سویه که از عناصر مهم نظام ارتباطات جهانی شده به شمار می رود، انجام دهد ارتباطات متقارن را سهولت خواهد بخشید. ارتباطات متقارن به ایجاد رابطه بین سازمان ها و مردم و تدوین سیاست هایی که در راستای منافع مردم قرار دارند کمک می کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد