درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26512صفحه نخست » شنبه، 8 آبان 1395 - 11:23
توصیه هایی کاربردی برای مدیران / سریع تر بنویسید
نگارش سریع مطالب در وهله نخست در ذهن هر خواننده ای ایجاد سوال خواهد کرد. آیا منظور از افزایش سرعت در نوشتن صرفا مانند تبلیغات سطحی، صرفه جویی در مصرف آب به وسیله استفاده اشتراکی از حمام است؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نگارش سریع مطالب در وهله نخست در ذهن هر خواننده ای ایجاد سوال خواهد کرد. آیا منظور از افزایش سرعت در نوشتن صرفا مانند تبلیغات سطحی، صرفه جویی در مصرف آب به وسیله استفاده اشتراکی از حمام است؟

همچنین به طور کامل با شما موافق هستم اگر بخواهید معنای دقیق این ایده را بدانید. البته پیش از پرداختن به معنای اصلی لازم است اشاره کنم که منظور من از نوشتن سریع، تنها افزایش سرعت نگارش نیست. در این صورت تنها دستاورد توصیه من یادداشت های پوچ و بی معناست که به دلیل عجله نگارنده قابل خواندن نیست.

در واقع در این ایده از معنای اولیه فاصله گرفته می شود. تمرکز اصلی در اینجا روی کیفیت متن نوشته شده است. به عبارت ساده تر، افزایش سرعت نگارش در اینجا به معنای نادیده گرفتن اهمیت کیفیت مطالب نیست. در ادامه به بررسی این موضوع به ظاهر کم اهمیت خواهیم پرداخت.

ایده

آخرین باری که مجبور به نوشتن یک نامه اداری، گزارش کاری یا هر نوع یادداشت مشابه شدید را به یاد دارید؟ به طور معمول دغدغه بسیاری از افراد هنگام نوشتن یک متن، چگونگی شروع، ساختاربندی و همچنین شیوه بیان مطالب است. اگر روزنامه   نگار باشید، این مشکل برای شما بدل به کابوس خواهد شد.

به عبارت ساده، تمام کارایی یک روزنامه نگار در استعداد نگارش وی جمع شده است. همچنین به عنوان یک روزنامه نگار، توانایی سریع نوشتن و در عین حال رعایت کیفیت مطلب یکی از نیازهای ضروری برای شما به منظور ادامه فعالیت در این کسب وکار است. با این حال لازم نیست بیش از اندازه نگران باشید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که کمک شایانی در جهت بهبود توانایی نگارش افراد خواهد کرد.

هنگامی که در ابتدای فعالیت حرفه ای خود شروع به کار در یک تحریریه کردم، بسیار شگفت انگیز بود که چگونه بعضی افراد با سرعت بسیار بالا مقالاتی را که به آنها محول شده بود، می نوشتند. در واقع من نیز مانند بسیاری از ژورنالیست های جوان در ابتدای کار خود با کابوس بهبود کیفیت نوشته های خود دست  و پنجه نرم می کردم.

هنگامی که از یکی از افراد ماهر در آن تحریریه در خصوص راهکار بهبود توانایی نگارش سوال کردم، پاسخ او تنها یک جمله کوتاه بود؛ «خیلی سخت نیست. بعضی از افراد این توانایی را دارند و برخی ندارند.» بدون تردید اکنون من به طور قطع با این نظر مخالف هستم. در واقع پس از شنیدن این جواب، سعی کردم راهکارهای دیگری برای بهبود توانایی خود پیدا کنم. ثبت نام در کلاس خبرنگاری نخستین گام از تلاش من بود. همچنین سعی کردم از نحوه عملکرد افراد حرفه ای در این زمینه نیز الگوبرداری کنم.

در هر حال نگارش نیز مانند سایر توانایی ها نه تنها قابل یادگیری است، بلکه می توان با تمرین کافی کیفیت آن را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید. نکته دیگری که در این زمینه به من کمک شایانی کرد، استفاده از کتاب های مناسب در زمینه بهبود توانایی نگارش بود.

صرف نظر از چگونگی تقویت توانایی نگارش، بسیاری از افراد در مورد اختصاص بخشی از زمان خود برای این فعالیت تردید دارند. به نظر این افراد که بخش قابل توجهی از کارمندان را تشکیل می دهند، صرف وقت برای تقویت چنین مهارتی چندان فایده ای در پی نخواهد داشت. بنابراین به عنوان مدیر یک شرکت، تلاش اصلی شما باید معطوف به نشان دادن اهمیت تقویت این مهارت باشد. در این مورد بهتر است اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای کارمندان خود کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- اگرچه در ابتدا صرف هزینه و زمان به منظور یادگیری و همچنین بهبود توانایی نگارش اندکی سخت به نظر می رسد، با این حال تنها پس از گذشت مدت زمان اندکی تاثیر آن را حس خواهید کرد. در مقام مدیر یک برند، این ایده تاثیر بسیار زیادی روی مدیریت بهینه زمان در بخش های مختلف شرکت تان خواهد داشت. تنها لازمه آن یافتن شیوه صحیح انجام این کار است. در این راستا پیشنهاد من استفاده از کتاب های مناسب در این زمینه است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3897

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد