درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 22:41   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2647صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 10 اسفند 1391 - 15:33
گزارش برگزاری نشست روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی
مسولیت اجتماعی تعهدی است که سازمان ها در قبال رخدادهای اجتماعی مثل سیل، زلزله، خشکسالی ، آلودگی های محیط زیست و ... که در جامعه اتفاق می افتد و به نوعی به سازمان آن ها مربوط می باشد برعهده دارند، بنابر این سازمان ها جدای از وظایف و مسوولیت های جاری خود لازم است مشارکت فعالی درمقابله با چنین رخدادهایی رادربرنامه های شان داشته باشندو موجبات تصویرمثبت وشهرت سازمانی درنزد افکارعمومی را فراهم آورند.
  

شارا، زهرا علیپور- نخستین نشست تخصصی روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی در سازمان ها نهم اسفند ماه توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و با حضور اعضاء انجمن، اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی برگزار شد.
 
 به گزارش شارا، سید شهاب سید محسنی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در ابتدای مراسم گفت: مسولیت اجتماعی تعهدی است که سازمان ها در قبال رخدادهای اجتماعی مثل سیل، زلزله، خشکسالی ، آلودگی های محیط زیست و ... که در جامعه اتفاق می افتد و به نوعی به سازمان آن ها مربوط می باشد برعهده دارند، بنابر این سازمان ها جدای از وظایف و مسوولیت های جاری خود لازم است مشارکت فعالی درمقابله با چنین رخدادهایی رادربرنامه های شان داشته باشندو موجبات تصویرمثبت وشهرت سازمانی درنزد افکارعمومی را فراهم آورند.
 
 وی در ادامه افزود: اگر روابط عمومی و حتی سازمان ها وظایف شان را زمینه مسوولیت اجتماعی به درستی انجام دهند و پاسخگو باشند درواقع به مسوولیت اجتماعی خویش به خوبی عمل کرده اند ولی اگر مخاطب ناراضی باشد نسبت به آن سازمان به منزله این است که روابط عمومی و سازمان در مقابل مسوولیت اجتماعی خویش کارکرد مناسبی را نداشته و ناموفق بوده است.
 
 سید محسنی با اشاره به پاسخگو بودن و اخلاق مداری روابط عمومی ها اظهار داشت: اگر سازمان ها وظایف شان را درقبال مردم به درستی انجام دهند یا به موضوع اخلاق و پاسخگویی درمقابل مخاطبان شان متعهد باشند خود دارای کارکردی درراستای تحقق مسوولیت اجتماعی است بنابر این روابط عمومی ها باید در این زمینه حرفه ای عمل نموده و مدیریت ارتباط بین سازمان و مخاطب را به خوبی انجام دهند.
 
 در ادامه نشست دکتر سید وحید عقیلی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روابط عمومی ها باید به تدوین و ساخت پیام بر حسب مخاطب شناسی سازمان خویش پرداخته و به عنوان عاملی در تغییر نگرش ، تغییر عقیده و در نهایت تغییر رفتار در سطح سازمان های خویش باشند و با شناخت بر روی مخاطبان درون و برون سازمانی به اعتماد سازی بپردازند و با پایش و نظرسنجی و آموزش های لازم زمینه ساز تغییر نگرش و رفتارها باشند.
 
 وی در ادامه افزود: کنار مسوولیت اجتماعی سازمان ها بحث مهمی که به آن پرداخته می شود سازمان های یادگیرنده است امروزه با توجه به این که وجود شرکت های تولیدی و آثار تخریبی آن ها در محیط زیست و نقشی که در توسعه پایدار دارند بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته اند لذا بحث مسوولیت اجتماعی در این ارتباط مورد بررسی قرار می گیرد. در حوزه مسوولیت اجتماعی دیگر شرکت ها و سازمان ها تنها جنبه های سوددهی را مورد توجه قرار نمی دهند و به مسایل انسانی و توسعه انسان مدار اهمیت داده می شود به طوری که سازمان توسعه انسانی سازمان ملل نیز هرساله گزارش هایی در ارتباط با شاخص های فعالیت های اجتماعی منتشر می کند که این ها نشان دهنده نگاه جدی به شرکت ها و سازمان ها در حوزه مسوولیت های اجتماعی است.
 
 عقیلی اظهار داشت: اما نکته مهمی که در حوزه مسوولیت های اجتماعی در سازمان ها وجود دارد جنبه داوطلبانه بودن این فعالیت هاست که روی آن تاکید می شود و این که روابط عمومی ها باید داوطلبانه وارد این حوزه شوند بنابراین نقش روابط عمومی ها در حوزه مسوولیت های اجتماعی هم درحوزه درون سازمانی و برون سازمانی را شامل می شود و از آن جایی که پرداختن به مبحث مسوولیت اجتماعی با جنبه، مدیریتی، مالی و انسانی در ارتباط است لذا روابط عمومی ها به عنوان هماهنگ کننده باید با رعایت همه این مسایل نقش هماهنگ کننده را داشته باشند و فعالیت شان را در ارتباط با امور سازمان با جامعه و مخاطبان شان هماهنگ سازند.
 
 همچنین در ادامه مراسم میزگردی نیز با حضور دکتر هوشنگ عباس زاده عضو هیات علمی دانشگاه علامه طبابایی، دکتر علیرضا امیدوار، و امیر خنده جام رییس روابط عمومی شرکت آب و نیروی ایران و علی فروزفر برگزار شد که در آن درباره نقش روابط عمومی ها در حوزه مسوولیت اجتماعی در سازمان ها به بحث وتبادل نظر پرداختند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد