درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26453صفحه نخست » سه شنبه، 4 آبان 1395 - 11:22
دنیای استارت‌آپ‌ها
اتوماتیک‌سازی انبارها با روبات‌های فچ
شرکت فچ روباتیکز (Fetch Robotics)، تولیدکننده سیستم‌های روبات برای صنعت تدارکات، در سال 2014 در سن‌ خوزه کالیفرنیا تاسیس شد و تا 50 نفر پرسنل دارد. فچ برجسته‌ترین شرکت عرصه تولید روبات توصیف شده که تحت مالکیت گوگل نیست و قصد دارد روش کار در انبارها را متحول کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شرکت فچ روباتیکز (Fetch Robotics)، تولیدکننده سیستم‌های روبات برای صنعت تدارکات، در سال 2014 در سن‌ خوزه کالیفرنیا تاسیس شد و تا 50 نفر پرسنل دارد. فچ برجسته‌ترین شرکت عرصه تولید روبات توصیف شده که تحت مالکیت گوگل نیست و قصد دارد روش کار در انبارها را متحول کند. البته بر خلاف شرکت‌های دیگر این صنعت، فچ قصد ندارد در محیط‌های کاری آینده انسان را به‌طور کامل حذف کند، بلکه نکته جالب این شرکت برای سرمایه‌گذاران این است که می‌خواهد محیطی را با ترکیب مناسب عملکرد انسان و روبات فراهم کند. سیستم روبات‌های این شرکت از دو بخش پلت‌فرم موبایل مستقل و یک بازوی پیشرفته موبایل تشکیل شده است. هر دو نوع روبات فچ بر اساس سیستم عامل متن باز ایجاد شده‌اند. طراحی آنها طوری است که به‌طور مستقل در کنار کارگران، وظایف تکراری مانند برداشتن اجناس از قفسه‌ها، حمل‌ونقل و بسته‌بندی و غیره را انجام می‌دهند.شرکت برای پشتیبانی روبات‌ها و سازگار کردن آنها با محیط انبار از نرم‌افزارهای همراه استفاده می‌کند. همچنین فچ برای عملیات انبارداری مداوم از جایگاه‌های شارژ مخصوص استفاده می‌کند تا روبات‌ها برای ادامه انجام کارهای خود همزمان شارژ هم شوند.

در واقع، روبات‌های جدید باربر این شرکت بیشتر مثل یک سگ دست‌آموز عمل می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند در انبار با انسان همکاری داشته باشند؛ به صورتی که کارگر انبار آیتم‌ها را از قفسه برداشته و داخل روبات باربر می‌گذارد. این روبات به محض پر شدن به قسمت حمل بار می‌رود و در این فاصله روبات بعدی به صورت اتوماتیک به داخل انبار منتقل می‌شود. به‌طور کلی، این روبات‌ها انجام وظایف سنگین را تسهیل می‌کنند، بدون اینکه قرار باشد به‌زودی جایگزین نیروی انسانی در شرکت‌ها شوند. حتی در برخی موارد می‌توانند نجات‌دهنده مشاغل باشند.

این نظر ملونی وایز، مدیرعامل شرکت فچ روباتیکس است. وایز اعتراف می‌کند که افراد نگرانند ظهور روبات‌ها به معنای از دست دادن شغل‌شان باشد، اما او فکر می‌کند این تفکر غلطی است و برعکس، روبات‌ها عامل افزایش بهره‌وری هستند. او می‌گوید: «کامپیوتر شما باعث بیکاری شما نمی‌شود، روبات‌ها هم همین‌طور. شرکت‌هایی که از این تکنولوژی‌ها برخوردارند، سیاست‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و این سیاست‌های اجتماعی است که فضای کار را تغییر می‌دهد. ما نباید از تکنولوژی بترسیم، چون نحوه استفاده ما از آن تکنولوژی مهم است؛ اینکه آن را برای خیر استفاده می‌کنیم یا شر.» روبات‌ها در اصل می‌توانند به کمک انسان بیایند. کارگرانی که کمردرد و زانودرد دارند، دیگر مجبور نیستند مسیرهای طولانی را در کارخانه‌ها طی کنند، چرا که این روبات‌ها قابلیت دارند کالاهای بیشتری را در مقایسه با انسان حمل کنند و بهره‌وری کارگران را برای مدیریت انبار بالا ببرند. وایز توضیح می‌دهد: «کارخانه‌هایی که از روبات استفاده می‌کنند کارآمدتر می‌شوند و احتمال تعطیلی آنها به‌دلیل افزایش بهره‌وری، کاهش می‌یابد. حتی اگر یک کارگر شغل خود را به خاطر وجود روبات از دست بدهد، بهتر از این است که بیش از 40 کارگر شغل‌شان را به‌دلیل تعطیلی کارخانه از دست بدهند.» البته او اذعان می‌کند که دولت‌ها و شرکت‌ها باید استانداردهای امنی تعیین کنند که تضمین شود هیچ اتفاق وحشتناکی قرار نیست رخ دهد.

درست است که وایز خودش یک شرکت تولید روبات را اداره می‌کند و مسلما چنین ایده‌ای دارد، اما با توجه به این دیدگاه که روبات‌ها در سال‌های اخیر بسیار پیشرفته شده‌اند و می‌توانند بسیاری از وظایف انسانی را انجام دهند و فضای کار را به‌طور کلی تغییر دهند، عقیده‌اش ارزشمند است. ملونی وایز معتقد است در آینده شرکت او می‌تواند از الگوریتم‌های محاسبه‌ای بیشتری استفاده کند که به نتایج تصویری یا هدایتگر مثبت‌تر در روبات‌ها منجر شود و رفتارهای آنها را طبیعی‌تر کند. نظر او در مورد آینده بازار هم این است که رقابت برای جذب استعدادهای برتر این عرصه بسیار تنگاتنگ شده است. سخت‌افزار ارزان و تکنولوژی‌های نوظهور به تولیدکنندگان و شرکت‌ها امکان داده روبات‌ها را سریع‌تر از هر زمانی ایجاد کنند. در منطقه سیلیکون ولی، رقابت با گوگل برای جذب استعدادها بسیار سخت است. به علاوه، به جز افزایش تعداد استارت‌آپ‌های روباتیک، شرکت‌هایی مثل اوبر نیز فعالیت‌های مشابهی در عرصه روباتیک و جذب استعدادها انجام می‌دهند.

 

محصولات

Fetchcore: نرم‌افزار مدیریت حمل‌ونقل است که به مدیران تاسیسات شرکت‌ها امکان می‌دهد با اضافه کردن مکان‌های بلااستفاده، مسیرهای مناسب، نقشه‌های سرعت و نقاط خطرناک به تاسیسات، جریانات کاری را متناسب‌سازی کنند. نرم‌افزار Fetchcore روبات‌های باربر را با مدیریت کلیه وظایف آنها سازماندهی می‌کند و انعطاف‌پذیری‌ آن امکان تغییرات در فرآیند کار را به وجود می‌آورد.

Freight: یک پلت‌فرم موبایل مستقل است که می‌تواند نیازهای مختلف جریانات کاری تولیدی را برطرف کند. این ابزار با هدایت عملیاتی مانند برداشتن آیتم‌ها از قفسه، انجام تک تک وظایف انتقال کالا یا توزیع قطعات به واحد مونتاژ، عملکرد نیروی کار را ارتقا می‌بخشد و باعث بالا رفتن بهره‌وری می‌شود.

hmiShelf: پلت‌فرم Freight برای اضافه کردن اتصالات سخت‌افزاری برای پشتیبانی از نیازهای ویژه مشتریان مختلف طراحی شده است. یکی از نمونه‌های این اتصالات hmiShelf است که روشی ساده برای انتقال آیتم‌ها از نقطه A به نقطه B در یک کارخانه ارائه می‌دهد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3894

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد