درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:18   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2641صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 10 اسفند 1391 - 15:04
گزارش بزرگداشت سیدعلی میرافضلی هنرمند، شاعر و مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه
میرافضلی در کنار تولید آثار متعدد ادبی، در چهار سالی که مدیر روابط عمومی مجتمع بوده، بهترین عملکرد را داشته و حتی یک مورد نارضایتی از او نداشتیم و ایشان توانسته هم در بخش فرهنگی و هم صنعتی از مدیران موفق ما باشد.
  

شارا، همه آمده بودند؛ مدیران، مسؤولین، اهالی فرهنگ و هنرمندان، صنعتگران، عامه مردم؛ همه، زیر یک سقف دور هم جمع شده بودند تا یکی از نخبگان فرهنگی استان کرمان را روی سر بالا بگیرند،‌ به وجودش بنازند، ببالند و به شاعر باران و گنجشک بگویند هنرش به دل نشسته؛ همه، ساعت‌ها، از میرافضلی گفتند. حتی خودِ میرافضلی هم از میرافضلی گفت؛ اینکه نگران فردای اوست. نگران شعرهایی که نگفته، کتاب‌هایی که ننوشته و راه‌هایی که نرفته است.

محفل گرمی بود؛ انگار همه هنرمندان و اهالی فرهنگ کرمان چشم به راه این لحظه‌ بودند و حالا که شامگاه سه‌شنبه رسیده بود تا آیین نکوداشت سیدعلی میرافضلی؛‌شاعر،‌ طنزپرداز و پژوهشگر کرمان برپا شود، ‌حضور مسئولین و صنعتگران در جمع هنرمندان و عامه مردم، این را ثابت کرد که میرافضلی شایسته نکوداشت و روی سر بالا گرفتن است.

همه آمده بودند؛ از نجار، استاندارکرمان، پوستین‌دوز، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران،‌ محمدی، مدیر مجتمع مس سرچشمه گرفته تا مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر کل صدا وسیمای استان، رییس حوزه هنری استان، امام جمعه رفسنجان، فرماندار شهربابک و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهربابک و رفسنجان. همه از میرافضلی گفتند. بیآانکه نیاز باشد او را معرفی کنند. سالن تالار برق کرمان مملو از جمعت بود. خیلی‌ها هم روی پا ایستاده بودند. انگار همه‌ی کرمانی‌ها، در تمام سال‌هایی که از خدمات میرافضلی به هنر و فرهنگ و ادب کشور تجلیل نشده بود، چشم‌انتظار این لحظه بودند. مراسم با اندکی تاخیر، از ساعت شش بعدازظهر شروع شد و تا 10 شب هم ادامه داشت.

حمید نیک‌نفس، شاعر و طنزپرداز کرمانی، مجری بود. او سخنانش را با خواندن یک غزل آغاز کرد؛ با دست عشق جهان را که ورق زدیم، مهرت که بود، دفتر جان را ورق زدیم، اردیبهشت چشم تو آیینه شد که ما، تقویم برگ‌های خزان را ورق زدیم....کرمان و شاعران قدیمش حکایتی است، چون از تو بود، دفترشان را ورق زدیم.

وی شب برگزاری آیین نکوداشت میرافضلی را شبی خاص برای خودش دانست و گفت که ما همیشه عادت کرده بودیم به دعوت آقای میرافضلی، اهالی فرهنگ را به سرچشمه می‌بردیم. حالا می‌بینیم که صنعتگران هم به اینجا آمده‌اند تا در نکوداشت او شرکت کنند. ما این پیوند را به فال نیک می‌گیریم. این البته حاصل حسن ‌نیت شخص میرافضلی است.

نیک‌نفس سپس میرافضلی را جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ ما خواند و در پاسخ به این سوال که چرا باید از او تجلیل کنیم، گفت که باید کارنامه کاری او را ورق بزنیم. صدها مقاله نوشته و شانزدهمین کتاب او امروز رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد که این برنامه تقدیر از تمام بزرگان فرهنگ استان کرمان است.

مجری آیین نکوداشت سیدعلی میرافضلی همچنین از مهندس پوستین‌دوز خواست تا حمایت کند که برگزاری آیین نکوداشت بزرگان کرمان به یک رویه تبدیل شود.

نیک‌نفس از صنعتگران مس هم یاد و از حاضران دعوت کرد تا به احترام این تلاش‌گران یک‌ دقیقه قیام کنند.

بعد از این، کلیپی پخش شد که در آن، میرافضلی از خودش گفت. اینکه از اول دبیرستان ورود جدی داشته به حوزه شعر و شاعری. میرافضلی آشنایی خود با نیک‌نفس را هم یک خوش‌اقبالی در زندگی‌اش دانست.

 

میرافضلی هویت نیما را به شعر برگرداند

در این کلیپ، مهدی محبی‌ کرمانی، نویسنده، شاعر، پژوهشگر و روزنامه‌نگار، چهار جنبه را برای وجوه شخصیتی میرافضلی عنوان کرد؛ میرافضلیِ شاعر، میرافضلی طنزپرداز، میرافضلی منتقد و میرافضلی پژوهشگر.

محمد شریفی نعمت‌آباد، نویسنده و شاعر کرمانی، هم گفت که کتاب‌های میرافضلی می‌تواند در دانشگاه‌ها به عنوان منابع درسی تدریس شود.

محمدعلی جوشایی، شاعر کرمانی، هم درباره میرافضلی گفت که او هویت نیما را به شعر برگرداند.

 

پیوند واقعی صنعت و هنر

بعد از پخش این کلیپ، مهندس محمدی، مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه، پشت تریبون رفت و با خواندن یک شعر، پیوند صنعت و هنر را در این محفل، جلوه‌گر ساخت.

او در ابتدا تاکید کرد که این گونه جلسات باید به طور مکرر برگزار شود. سپس به ماجرای برگزاری این آیین اشاره و اظهار کرد: ایده برگزاری مراسمی برای تجلیل از سید ژعلی میرافضلی مدت‌ها بود که توسط بچه‌های سرچشمه پیگیری می‌شد تا آنکه بحث را با مهندس پوستین‌دوز که خود از اهالی فرهنگ و هنر است، مطرح کردیم. ایشان هم تاکید کرد که مراسمی برگزار شود که شایسته آقای میرافضلی باشد.

محمدی افزود: از آن زمان، با کمک آقایان محبی‌کرمانی، نیک‌نفس و عده دیگری از دوستان تلاش کردیم تا محفلی گرم و خوبی را برای ایشان تدارک ببینیم.

 

شاعری موفق، مدیری توانمند

وی سپس به خدمات ارزنده میرافضلی به حوزه صنعت و فرهنگ و ادب اشاره و بیان کرد: او در کنار تولید آثار متعدد ادبی، در چهار سالی که مدیر روابط عمومی مجتمع بوده، بهترین عملکرد را داشته و حتی یک مورد نارضایتی از او نداشتیم و ایشان توانسته هم در بخش فرهنگی و هم صنعتی از مدیران موفق ما باشد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه صنعت مس در بخش‌های مختلف، مدیران بسیار توانمندی را پرورش داده، از میرافضلی و محبی کرمانی به عنوان مثال یاد کرد و گفت: ما مسی‌ها عادت به کار گروهی و جمعی داریم. از همین‌جا تقاضا می‌کنیم بقیه صنایع استان کرمان هم به بحث تجلیل از بزرگان وارد شوند.

محمدی با خواندن این بیت شعر که "از کویر آمده‌ام، چشمم از خاطره ریگ پر است، ابر من باش، دلم را بتکان" تریبون را به مهندس پوستین‌دوز، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، سپرد.

 

میرافضلی میراث فرهنگی ایران و کرمان است

پوستین‌دوز هم صحبت‌هایش را با خواندن شعری آغاز کرد؛ بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم...

وی سپس به مزاح گفت که "یک چشم من پر اشک، یک دست من کرمان" و افزود: بسیار خرسندم که در آیین نکوداشت انسانی خودساخته، فرهیخته، پژوهشگر و میراث ادبی، فرهنگی، اخلاقی و دینی که متعلق به شرکت مس است، شرکت کردم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران این مراسم را ادای دینی به جامعه فرهنگ و هنر استان کرمان دانست و اظهار کرد: با اجازه استاندار کرمان، شرکت مس از این به بعد هر ساله در اسفندماه، جایزه فرهنگی، ادبی و هنری استان کرمان را میزبانی کند؛ این را ما وظیفه خود می‌دانیم.

اعلام این خبر از سوی پوستین‌دوز با تشویق حاضران همراه بود.

وی سپس به فلز مس و ویژگی‌های آن اشاره و بیان کرد: از سده‌های قبل، مس نماد تبلور اندشه انسان بوده و جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

 

دشمنان نگران هویت فرهنگی ایران هستند

پوستین‌دوز افزود: ما صاحب یکی از استراتژیکی‌ترین منابع طبیعی هستیم. بیاییم توانمندی الهی را با جامعه انسانی پیوند بزنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه به جایگاه این شرکت اشاره و اظهار کرد: دنیا اگر امروز ایران را قدرتمند می‌شناسد، به دلیل امکانات اقتصادی نیست؛ بلکه آنها نگران هویت و فرهنگ انسانی و دینی ما هستند.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران یک میراث میان نسلی است که هم مربوط به نسل‌های گذشته بوده و هم مال نسل‌ فعلی و آیندگان خواهد بود که باید با دقت و قدرت و دانایی، آن را بارور کرده و ارتقا دهیم.

 

مس ملی است؛ مربوط به استان خاصی نیست

وی با بیان اینکه شرکت مس یک نماد اقتصادی است که باید به آن ببالیم، گفت: رسالت این صنعت در سطح ملی بوده و مربوط به یک استان خاص نیست، زنجیره ارزشی صنعت مس یک زنجیره ملی است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین از حمایت صنعت مس از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی سخن به میان آورد و اظهار کرد: ما الان باشگاه فرهنگی ورزشی مس را داریم که می خواهیم بعد فرهنگی آن را پررنگ‌تر کنیم.

پوستین‌دوز افزود: تاکنون در مسائل فرهنگی عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم که امیدواریم از این به بعد این ضعف برطرف شود.

وی خبر خوش خود را یک بار دیگر اعلام کرد و گفت: از این به بعد، اسفندماه هر سال چهره‌های ادبی، فرهنگی و تاریخی استان کرمان را میزبانی خواهیم کرد.

بعد از اتمام سخنان پوستین‌دوز، نیک‌نفس از پدر سیدعلی میرافضلی به عنوان میهمان ویژه مراسم نام برد و از مرتضی دلاوری، شاعر کرمانی، دعوت کرد تا برای خواندن قطعه شعری روی سن بیاید.

دلاوری شعرخوانی‌اش را این‌گونه به پایان رساند؛ دور سر زندگی اگر می‌گردم، دنبال دو جفت بال و پر می‌گردم/ دریا، مرداب، سیل، هر جا باشم، تقدیر توام، دوباره برمی‌گردم.

 

آیین نکوداشت؛ ویترینی برای نمایش هنرمندی‌های میرافضلی

حالا نوبت استاندار کرمان بود تا روی سن بیاید و از میرافضلی بگوید. اسماعیل نجار گفت: نمی‌دانم در جمع هنرمندان و صنعت‌گران، منِ بی‌هنر چه می‌توانم بگویم آن هم در شرایطی که امروز پنج، شش جلسه سخنرانی داشتم. اما به ذهنم رسید که از فرآوری طلا بازدید کرده‌ام.

وی افزود: ما هموراه طلا را پشت ویترین مغازه‌ها دیده‌ایم که با درخشش و زیبایی خود، انسان را می‌فریبد، اما من در بازدیدی که از معدن طلا در تکاب داشتم دیدم، این صنعت چقدر خشن است و الان هم به ذهنم رسید کاری که امروز انجام شده، حکم همان ویترین را دارد که تلاش‌های هنرمند برجسته، آقای میرافضلی را جلوه‌گر ساخته است.

 

قدردانی استاندار کرمان از برگزارکنندگان

استاندار کرمان ادامه داد: این آیین، نکوداشت برای همه فرهنگ و تاریخ و تمدن این کهن سرزمین است.

نجار سپس برای شاعر باران و گنجشک آرزوی طول عمر کرد و اظهار کرد: من همیشه از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌ام که چرا بعد از مرگ هنرمندان، یادمان می‌آید از آنها تجلیل کنیم و حالا وقتی این آیین را دیدم، بسیار خرسند شده و از همه دست‌اندرکاران قدردانی می‌کنم.

وی افزود: پیشنهاد مهندس پوستین‌دوز برای برگزاری هر ساله این مراسم هم کار بسیار زیبایی است که اجرا خواهد شد.

نجار هم صحبت‌هایش را با خواندن یک شعر به پایان برد؛ هنرمندی که در پیش نظر بود، به جرم زنده ماندن بی‌هنر بود/ ز من بشنو اگر حافظ نمی‌مرد، به چشم ما ز نیما هم بدتر بود.

تشویق مستمر حاضران، نجار را از پشت تریبون بدرقه کرد.

 

ابتدای "آهسته‌خوانی" و "به همین کوتاهی"

حالا بنا به اعلام حمید نیک‌نفس، نوبت به برگزاری بخش اول تقدیر بود. از طرف استاندار کرمان، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، اداره ارشاد کرمان، حوزه هنری و مجتمع مس سرچشمه از میرافضلی تجلیل و لوح تقدیری به پدر این هنرمند داده شد.

سپس از دو مجموعه شعر میرافضلی رونمایی شد؛ "آهسته‌خوانی" و "به همین کوتاهی" که پانزدهمین و شانزدهمین کتاب‌های او هستند.

 

بوسه شاعر باران بر دستان پدر و مادرش

بعد از این، سیدعلی میرافضلی، شاعر، طنزپرداز و پژوهشگر کرمانی، از خودش گفت.

وی در ابتدا شعری خواند؛ عشق وقتی که کدپستی روحت باشد، نامه هر که بنویسد با خود، مقصدش خانه توست.

میرافضلی سپس گفت که این لحظه می‌تواند بهترین لحظه زندگی هرکس باشد. احساس کسی که مسیرش را درست انتخاب کرده و همراهی انسان‌های خوب روزگار را با خود دارد.

میرافضلی دیشب همچنین گفت که هنر در ذات خودش نه مدیون کسی است نه وامدار کسی؛ اما حیات هنرمند مدیون خیلی چیزها و کس‌هاست. مدیون همه کسانی که الان اینجا هستند و همه کسانی که نیستند؛ کسانی که در پرورش جسم و روح و فکر آدم نقش دارند. دوستان و همراهانی که زندگی آدم را زیبا کرده و به آن معنا می‌دهد. آنهایی که با نگاه نقادانه حرکت آدم را درست می‌کنند و من همین‌جا دست پدر و مادرم را می‌بوسم و همین‌طور همسر و فرزندان و خواهران و برادرانم را.

میرافضلی قدردانی کرد از دوستانش، از مدیر عامل شرکت مس، از مدیر مجتمع مس سرچشمه و از یاران شاعرش که حرمت کلمه را پاس داشتند.

 

می‌خواهم در دیروز نمانم

او از نگرانی‌هایش هم گفت؛ دارم به فردا فکر می‌کنم. این‌که از فردا باید با همت بیشتری برای جامعه‌ام کار کنم. به کتاب‌هایی که هنوز ننوشته‌ام، به شعرهایی که هنوز نگفته‌ام و به راه‌هایی که هنوز نرفته‌ام فکر می‌کنم.

شاعر باران از آرزویش هم گفت؛ فردا که شد، دلم می‌خواهد در دیروز خودم متوقف نمانم.

میرافضلی سپس غزل دیگری خواند و تریبون را در اختیار مهدی جهانبخش، طنزپرداز رفسنجانی، قرار داد تا شعری طنز بخواند.

 

میرافضلی سرمایه‌ای ارزشمند برای کرمان و ایران است

حالا نوبت به امام جمعه رفسنجان رسید، حجت‌الاسلام رمضان‌پور با خواندن آیه‌ای از قرآن کریم، شهدا و ایثارگران را قهرمانی دانست که مایه خیر و برکت کشور هستند. وی سپس درود فرستاد به میرافضلی و پدر و مادر و خانواده‌اش و گفت که شما سرمایه‌ای ارزشمند برای استان محسوب می‌شوید.

وی همچنین اظهار کرد: ما این افتخارات را از آنِ خود می‌دانیم و به آن می‌بالیم.

پس از این، برنامه‌های متعدد دیگری هم در آیین نکوداشت سیدعلی میرافضلی اجرا شد؛ فؤاد توحیدی، از هنرمندان صاحب‌نام حوه موسیقی، تک‌نوازی سه‌تار را اجرا کرد. دکتر بشری از میرافضلی گفت و تاثیر مقالات و کتاب‌های او در زندگی خود، حامد حسین‌خانی، شاعر کرمانی، از ویژگی‌های شعر میرافضلی گفت و محسن کاشانی هم برای میرافضلی غزلی عاشقانه خواند و یک ترانه‌.

آیین نکوداشت سیدعلی میرافضلی یکی از باشکوه‌ترین مراسم فرهنگی بود که در چند سال اخیر در کرمان برگزار شده است. استقبال بی‌نظیر هنرمندان و مردم از این مراسم، خستگی را از تنِ برگزارکنندگان زدود و این تجلیل و یک‌صدایی همه بر حمایت از هنر و هنرمند ایرانی، مایه دل‌گرمی همه هنرمندان کرمانی شد.

 

گزارش از خبرنگار ایسنای منطقه کویر، اسماء پورزنگی آبادی

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد