درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:00   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26242صفحه نخست » دوشنبه، 19 مهر 1395 - 11:25
ارتباط بین پشتیبانی از تصمیم مدیریتی و هوش تجاری : ایجاد آگاهی
کاهش توجه به سیستم های پشتیبانی از تصمیم مدیریت و تکنولوژی ها، به هیچ عنوان از اهمیت تصمیم گیری تجاری با پشتیبانی مناسب نکاسته است. تکنولوژی های پشتیبانی از تصمیم که منسوب به گروهی از سیستم ها و تکنولوژی های هوشمند هستند به طور گسترده توسط تکنولوژی های هوش تجاری تکمیل شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کاهش توجه به سیستم های پشتیبانی از تصمیم مدیریت و تکنولوژی ها، به هیچ عنوان از اهمیت تصمیم گیری تجاری با پشتیبانی مناسب نکاسته است. تکنولوژی های پشتیبانی از تصمیم که منسوب به گروهی از سیستم ها و تکنولوژی های هوشمند هستند به طور گسترده توسط تکنولوژی های هوش تجاری تکمیل شده اند.

هر دو نوع تکنولوژی توسط تکنولوژی اطلاعات مرتبط، پشتیبانی می شوند که اغلب ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. بین پشتیبانی از تصمیم و تکنولوژی های هوش تجاری پلی مبتنی بر اهداف مشترک تصمیم گیری عاقلانه و استفاده از ابزار تحلیلی پیشرفته برقرار است. در عصر حاضر مدلی از دو چرخه به هم پیوسته برای متصل کردن فعالیت های پشتیبانی از تصمیم و هوش تجاری ایجاد شده اند.

به ظاهر یک حوزه برجسته سیستم های پشتیبانی از تصمیم مدیریت(DSS)  برای تثبیت سطوح فعالیت های پژوهشی و سیستم های خبره برقرار شده است. با این حال، توجه به سیستم های پشتیبانی از تصمیم که تا حدودی محو شده است، اشاره بر هیچ گونه کاهشی در اهمیت تصمیم گیری با پشتیبانی قوی و همچنین آگاهی کلی از حالت محیط تجاری داخلی و خارجی ندارند. برعکس، همین موقعیت اقتصادی فعلی در بیشتر موقعیت ها نیازمند یک محیط مدیریت در سطح ارتش قابل اطمینان و کارآمد برای پشتیبانی از بینش ها، بهبود یا صرفا بقا است.

تصمیم گیری مدیریتی یک فعالیت حساس به اطلاعات است که تاکید بی اندازه بر ساختارها، مشکلی است که در این میان باید مرتفع شود. این مهم مستقیما به پیچیدگی اطلاعات برای تولید تصمیماتی با پشتیبانی قوی ، منتقل می شود.

چنین پیچیدگی، تقاضاهای سخت و دشواری را برای محیط پشتیبانی در چارچوب انواع منابع اطلاعاتی و عدم تطابق اطلاعات به دست آمده از این منابع ایجاد می کند؛ استفاده از تحلیل ماهرانه و اختصاصی و ابزار مدل سازی؛ استفاده از محیط های پشتیبانی ارتباطی و گروهی برای تطبیق دقیق علائق و نیازهای ذی نفعان از جمله این موارد هستند.

سیستم های پشتیبانی از تصمیم چیزی فراتر از گزارش های ساده مدیریتی هستند و عمدتا باید دارای مدل های ریاضی باشند و بتوانند به سوالات «چه می شود اگر» پاسخ بدهند. پشتیبانی از تصمیم مدیریت کامپیوتری سعی در تقویت فعالیت های مدیریت هوشمند (هوش تجاری BI) دارد که نتیجه نهایی مورد انتظار بسیار بالا است.

یک استفاده جایگزین از پشتیبانی تصمیم، اگر همراه با نظارت فعالانه محیط باشد، درک بهتری از موقعیت مشکل را تضمین می کند و باعث کیفیت تصمیم گیری بالاتری می شود. اصطلاح هوش تجاری با به کارگیری عنوان اصطلاح چتری برای ابزار و تکنولوژی هایی که اجازه می دهند کاربران اطلاعات تجاری، آگاه از تغییرات در محیط های داخلی و خارجی شوند وارد بازار مصرف شد.

در حال حاضر در تعریف اینکه آیا هوش تجاری بخشی از تابع پشتیبانی تصمیم است یا برعکس ایجاد کننده ابهاماتی است، تردید وجود دارد. در نهایت این ابهامات به جامعه مدیریت تجاری گسترش می یابد که تمام دوران نیاز به پشتیبانی تصمیم گیری قابل اطمینان را بیان کرده است و توجیه کننده سرمایه گذاری های اساسی در تکنولوژی های پشتیبانی است.

هوش تجاری و نیازهای اطلاعاتی

اگرچه هوش تجاری که ابداع آن را به Howard Dressner  از گروه Granter در سال 1989 نسبت داده ایم، اصطلاح نسبتا تازه ای در علم محسوب می شود، اما می توانیم با نگاهی به گذشته و به ماموریت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) که نقش آنها در حفظ آگاهی مدیریت از حالت تجاری، هیچ گاه کم اهمیت جلوه داده نشده بود و تعاریف ماموریتی برای  MIS، امروزه بیشتر مانند تعاریف ماموریتی برای هوش تجاری است.

دو نوع اطلاعات برای پیاده سازی استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع اول اطلاعات خارجی است که برای ایجاد استراتژی استفاده می شود. نوع دوم اطلاعاتی داخلی  است که برای نظارت بر اجرای استراتژی استفاده می شود.

• سیستم های هوش تجاری به معنای سیستم های بسیار هوشمند، دقیق و کاربردی برای سازمان ها و شرکت ها هستند که در آن سیستم اطلاعاتی مدیریت وکامپیوترها با فرستادن اطلاعات و داده های خود به درون سیستم های هوش تجاری و تجزیه و تحلیل و غنی سازی آن اطلاعات و داده ها به واسطه سیستم های هوش تجاری، و در اختیار قراردادن خروجی های دقیق و مطمئن به مدیران کمک می کنند تا تصمیمات بهتر، منطقی تر و کارآمد تر بگیرند و کارآمدی عملکرد سازمان متبوعشان را افزایش دهند.

• برای اینکه اطلاعات برای تصمیم گیری مدیران مفید و سودمند باشد، باید اطلاعات درست (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم) در زمان مقرر در دسترس باشند و در قالبی صحیح برای تسهیل در تصمیمات موجود ارائه شوند.

• سیستم های هوش تجاری و سیستم اطلاعات مدیریت، سیستم های تجاری هستند که اطلاعات انتشار یافته، قدیمی و فعلی، درباره شرکت و محیط آن را فراهم می سازند. همچنین MIS می تواند از منابع دیگر اطلاعاتی به ویژه داده های مربوط به محیط خارج از خود شرکت استفاده کند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد