درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:55   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26226صفحه نخست » یکشنبه، 18 مهر 1395 - 14:00
رییس دانشکده ارتباطات: رسانه ابزار مبارزه با رقیب در دست سیاسیون است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق و اصول حرفه‌ای پایه اصلی هر حرفه و شغلی است و در صورتی که اخلاق حرفه‌ای رعایت نشود، پایه آن حرفه سست می‌شود و شأن آن حرفه هم آسیب می‌بیند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق و اصول حرفه‌ای پایه اصلی هر حرفه و شغلی است و در صورتی که اخلاق حرفه‌ای رعایت نشود، پایه آن حرفه سست می‌شود و شأن آن حرفه هم آسیب می‌بیند.


محمد مهدی فرقانی – رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی – با بیان مطلب بالا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اخلاق و اصول حرفه‌ای پایه اصلی هر حرفه و شغلی است و در صورتی که اخلاق حرفه‌ای رعایت نشود پایه آن حرفه سست می‌شود و شأن آن حرفه هم آسیب می‌بیند در نتیجه اعضای آن حرفه حرمت و حیثیتشان ضربه می‌خورد؛ بنابراین در حوزه روزنامه‌نگاری و رسانه نیز مانند پزشکی و قضاوت، اخلاق حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد؛ چون با حیثیت و شعور و آگاهی مردم سروکار دارد.


او با اشاره به رعایت اخلاق رسانه توسط افراد سیاسی دارای رسانه گفت: در سیاست در بسیاری موارد اخلاق الویت ندارد، بلکه منافع سیاسی، جناحی و کسب قدرت اهمیت دارد و به خاطر تامین این منافع، اخلاق نادیده گرفته می‌شود و آسیب می‌بیند.


وی با اشاره به آسیب‌هایی که ورود افراد سیاسی به مطبوعات می‌زنند، گفت: طبیعتا وقتی افراد سیاسی دست‌اندرکار مطبوعات، خبرگزاری و رسانه باشند، به طریق اولی اصول رسانه‌ای از جمله اخلاق حرفه‌ای، استقلال حرفه‌ای و حق دسترسی همگانی به اطلاعات و آزادی بیان و مطبوعات آسیب می‌بیند. چون هدف افراد سیاسی کسب و حفظ قدرت سیاسی و مبارزه با رقیب است. در این صورت رسانه به جای ابزار آگاهی‌بخش و هوشیارساز تبدیل به ابزار مبارزه می‌شود.


فرقانی همچنین با اشاره به محاسن ورود سیاسیون به رسانه اظهار کرد: ورود افراد سیاسی اگر محاسنی داشته باشد این است که دسترسی آنها به منابع اطلاعاتی و خبری راحت‌تر و دقیق‌تر است و این که آن‌ها اطلاعاتشان از حقایق پشت پرده بیشتر است و به نظرم مزیت دیگری ندارد. وی افزود: اگر در جامعه‌ای حقوق حرفه‌ای روزنامه نگاران در زمینه جستجو و کسب و انتشار اطلاعات به رسمیت شناخته شود، سیاسیون دیگر مزیت نسبی در مدیریت و مالکیت رسانه نخواهد داشت و ورود آن‌ها تنها موجب گمراهی افکار عمومی می‌شود.
رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برنامه‌های صداوسیما گفت: من همه برنامه‌های صداوسیما را نگاه نمی کنم اما به نظرم مدیریت جدید نسبت به مدیریت گذشته بهتر شده است و حضور افراد و طرح موضوع‌هایی را در صداوسیما می بینیم که در گذشته تابو و ممنوع بوده است. و این نشان می‌دهد که فضای صداوسیما به سمت بازتر شدن می رود. اما با این حال هنوز جانبداری و پیگیری‌هایی را می‌بینیم که زیبنده صداوسیما نیست. صداوسیما باید چتر فراگیری داشته باشد که همه زیر آن چتر جا بگیرند.


وی در ادامه تصریح کرد: صداوسیما یک رسانه حاکمیتی است و باید سبک فراگیر داشته باشد تا بتواند نخبگان را از حاشیه به متن بکشاند و مباحثه‌های عمومی جدی‌تر را درگیر کند و به مسوولان برای پیگیری مسائل اساسی کشور کمک کند اما صداوسیما تا رسیدن به این نقطه فاصله بسیار دارد.


فرقانی با اشاره به جریان انتخابات و برنامه‌های صداوسیما گفت: در جریان انتخابات انتظار مردم از صداوسیما این است که نوعی یک طرفی در مواجهه با نامزد ریاست جمهوری و انتخابات ریاست جمهوری نبینند. صداوسیما باید اجازه دهد نامزدها صدای خود را به گوش مردم برسانند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد