درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2620صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 6 اسفند 1391 - 07:38
آقای روابط عمومی؛ شما مرخصید
محمود حق‌وردی، دانش‌آموخته رشته علوم ارتباطات - اگر قرار باشد خبرنگاران و روابط عمومی مقابل هم باشند و دائم در پی گل زدن و مغلوب کردن یکدیگر باشند، بی شک خبر تولید شده هم نمی تواند بی غرض باشد و قطعا یکی در پی خاک کردن پشت دیگری است
  

این روزها، حساب و کتاب خبرهایی که ـ بدون هماهنگی روابط عمومی ـ روی خروجی خبرگزاری ها و نهایتا صفحات روزنامه ها جای می گیرند از دستم خارج شده. ارتباط مستقیم با عالی ترین مقام سازمان ما برای خبرنگاران به امری عادی تبدیل شده و حتی به طنز در چت جی تاک این را به نقل از آنها می خوانم که “چه صفایی دارد بی هماهنگی روابط عمومی مصاحبه گرفتن از رییس سازمان تان”!!!!

برای تهیه خبر، روی هماهنگی قبلی با روابط عمومی، حساسیت زیادی ندارم (هر چند مسئله بسیار مهمی است) اما واقعا این دست ارتباط گرفتن ها، آن هم با رییس سازمان آیا قرار است آخرین ارتباط خبرنگارها باشد؟!!

برای خبرها و درخواست های رسانه ای بعدی هم آیا همچنان با رییس یک دستگاه ارتباط می گیرید یا برای درخواست های بعدی قرار است تک به تک با مدیران و کارشناسان سازمان ارتباط برقرار کنید؟

داستان پوست و دباغخانه نیست، داستان یک تعامل و همکاری دوسویه است. اگر قرار باشد خبرنگاران و روابط عمومی مقابل هم باشند و دائم در پی گل زدن و مغلوب کردن یکدیگر باشند، بی شک خبر تولید شده هم نمی تواند بی غرض باشد و قطعا یکی در پی خاک کردن پشت دیگری است

اما مسئله ای که بیش از همه آزار دهنده است، اذعان خبرنگار به این نکته است که مدیر شما “ساده” است و راحت دم به تله می دهد!!! بعد هم با “شجاع و پاسخگو” دانستن او سعی در ماستمالی ادعای پیشین خود داشته باشد. اگر درست به خاطر داشته باشم به این رفتار “سوءاستفاده” می گویند.

از آن گذشته منافع ملی است. اصلا قصد شعار دادن ندارم اما به نظر می رسد وقتی پای یک خبر “جنجالی” در میان باشد که قرار است تیتر یک چند روز خبرگزاری ها و مطبوعات باشد، منافع ملی چندان جایگاهی برای فرصت طلب ها ندارد و می توان آن را قربانی چند روز مطرح بودن در رسانه های آن طرف آبی کرد.

این یادداشت ناظر به رفتار خبرنگاران متعهدی که به قلم و شرافت ملی احترام می گذارند نیست.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد