درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2592صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 29 بهمن 1391 - 07:52
الگوی اسلامی در برخورد با شهروندان
علیرضا پیغمبردوست مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج - روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی خود می توانند سازمان ها را در همگامی با تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.
  

 شارا- روابط عمومی ها به عنوان یکی از حیاتی ترین اجزای هر نهاد نقش بسزایی در شناساندن کارکردها و اقدامات مجموعه به مخاطبان اعم از افکار عمومی و ارباب رجوع دارند و از این حیث تقویت این حوزه به واقع تقویت سازمان مطبوع است.
 روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.
 از منظری دیگر همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است.
 توجه ویژه به روابط عمومی به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
 روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است که به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و کارکنان دارند و از اینرو می تواند نقش موثری در ایجاد محیطی امن و مطمئن در محیط کار ایفا کند، محیطی که آرامش و آسایش روانی کارکنان آن بسترهای توسعه و ترقی را فراهم خواهد کرد.
 در دنیای کنونی و همزمان با گسترده تر شدن ارتباطات در سطوحی فراتر از سطوح سازمانی لزوم توجه به تقویت این حوزه با توجه به تاثیرگذاری آن دو چندان می شود.
 به منظور بسترسازی و بسط و تقویت الگوی اسلامی در حوزه روابط عمومی تعامل و تبادل تجربیات صاحبنظران در این حوزه موثر خواهد بود و از این منظر گردهمایی نخبگان و اساتید این حوزه می تواند در احیای هر چه بیشتر این امر و ارائه راهکارها و نقطه نظرات مفید واقع شود.
 بررسی موضوعاتی از جمله تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی مواردی که موجب تحول در نظام اداری می شود موضوعی است که در حوزه روابط عمومی بسیار حیاتی به نظر می رسد.اهمیت این امر در آموزه های دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته و تکریم شایسته شهروندان به عنوان موضوعی اعتقادی و زیربنایی مطرح است.
 با توجه به اینکه حوزه روابط عمومی بیشترین ارتباط را با مردم دارد، اخلاق اسلامی نیز در این زمینه مورد تاکید است. برخورد مناسب، سعه صدر و روی گشاده در برخورد با مردم از موارد دارای اهمیت می باشد که حتی در صورت عدم رفع مشکل مراجعان به دلیل موارد قانونی نگاه مثبت وی را به مجموعه مطبوع به همراه خواهد داشت.
 از نگاهی دیگر خدمت رسانی به خلق خدا یکی دیگر از نکاتی است که در روایات متعدد به آن تاکید شده و از پیامبر اکرم (ص) خطاب به رفاعه نقل است که فرموده‌اند: کسی که به خدا ایمان آورده، هرگاه برادر مومن او برای رفع حاجتی نزد وی بیاید، باید با چهره باز با او برخورد کند و اگر می تواند، خودش به سرعت برای رفع حاجت او اقدام کند و اگر نه نزد دیگران برود تا حاجت او را برآورند، در غیر اینصورت رابطه ای بین ما و او نیست.
 اهمیت این موضوع از نگاهی دیگر مهندسی افکار عمومی، سوق دهی مناسب و اطلاع رسانی صحیح در حوزه رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مرتبط با روابط عمومی هاست که می تواند در عرصه بین المللی دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد.
 اخلاق حرفه ای با محوریت آموزه های دینی، اخلاق رسانه ای را نیز به همراه داشته و از این حیث بستر ارتباط دوسویه و موثری را در حوزه اطلاع رسانی فراهم خواهد کرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد