درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25886صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 29 شهریور 1395 - 23:10
عکس: ادبیات بدون کلمه
محمود دادمرزی - عکس، مظهر یادمان¬های زنده و نامیرای حیات آدمی است. دریچه¬ایست به ژرفای خاطرات و رؤیاها برگستره اشکها و لبخندها... هر قطعه عکس یادآور یک اتفاق است. اتفاقی که دربردارنده جذابیت¬های بصری نهفته در بطن اشیاء، طبیعت، جانداران و رابطه آنها با یکدیگر است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عکس، مظهر یادمان¬های زنده و نامیرای حیات آدمی است. دریچه¬ایست به ژرفای خاطرات و رؤیاها برگستره اشکها و لبخندها... هر قطعه عکس یادآور یک اتفاق است. اتفاقی که دربردارنده جذابیت¬های بصری نهفته در بطن اشیاء، طبیعت، جانداران و رابطه آنها با یکدیگر است.


جذابیت تصویر و گیرایی عکس از آنچنان ابعاد وسیعی برخوردار است که از بدو پیدایش دوربین و عکس همگام با تحولات عظیم تاریخی، موجودیت خود را حفظ کرده و همواره بر ابعاد و غنای خود افزوده است.


بعد از دوران رنسانس و پیدایش انقلاب صنعتی همزمان با گذار تاریخی بشر از سنت به مدرنیته، تفکر تاریخی بشر طی دویست سال با چنان جهش عظیمی به سوی کشف ناشناخته¬ها حرکت کرد که تاریخ، توان ثبت و ضبط تمامی وقایع این دوران شتابناک را نیافت. اما بخشی از این وقایع به مدد ادبیات نوشتاری و تصویری از بوته فراموشی و گمشدگی رهایی یافت و در پرتو جادوی تصویر به جاودانگی پیوست. درواقع انسان امروز، بسیاری از داشته¬های تاریخی خود را وامدار تصاویری است که از دریچه دوربین عکاسان به ثبت و ضبط رسیده است.


توجه به این ضرب المثل که می¬گوید: «یک تصویر به یک میلیون کلمه می¬ارزد» می¬تواند به ما یاری برساند تا بدانیم که عکس هم¬اکنون از چه مایه ارزش جهانی برخوردار است.


یک عکس، بین موضوع و خواننده خود، رابطه¬ای نزدیک¬تر و صمیمانه¬تر از نوشته ایجاد می¬کند زیرا خواننده (مشاهده¬کننده تصویر) را به محل وقوع حادثه می¬برد و او به نوعی امکان حضور و شرکت در جزئیات حادثه را می¬یابد.


«نوشته تصویری» خود به خود جالب¬تر و گیراتر از «نوشته الفبایی» است. چرا که هم درک آن سریع¬تر صورت می¬پذیرد و هم به تمرکز فکری کمتری نیاز دارد. مانند یک نویسنده خوب و حرفه¬ای که کلمات خود را با دقت انتخاب می¬کند، عکاس ماهر نیز با توجهی خاص، وسایل «بیان گرافیکی» را که دید شخصی و فردی او را از موضوع به مناسب¬ترین شکل ممکن ارائه می¬دهد، برمی¬گزیند.


عصر ما عصر تصویر است. عکس در هر موقعیتی وجود دارد، در روزنامه¬ها، مجلات، کتاب¬ها، مدارس، دیوارها، نمایشگاه¬ها، مؤسسات صنعتی و آزمایشگاهی و... عکس، هنگامی که به حرکت درمی¬آید نیز پرده-های سینماها و صفحه تلویزیون¬ها را به تسخیر خود درمی¬آورد و جمعیت فراوانی را مجذوب و محسور خود می¬کند. خلاصه آنکه امروزه عکس بر تمام اجزاء مناسبات و ارتباطات انسانی حاکم است و در هر صحنه و عرصه¬ای حضور و درواقع بخش انکارناپذیری از زندگی انسان امروز شده است؛ مردم دنیا فارغ از هر نژاد و زبان درک نسبتاً مشترکی از مفهوم تصویر دارند و از عکس می¬توان به عنوان ادبیات بدون کلمه در جهان یاد کرد.


«محمود دادمرزی»




 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد