درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:44   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25882صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 شهریور 1395 - 11:30
ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها از حرف تا عمل
نامه سرگشاده یک کارشناس روابط عمومی به رییس جمهور
حال جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری گرامی پرسشی که باعث شده  فعالان و متخصصان روابط عمومی امروز با شوک مواجه شوند، دستورالعمل سازمان مدیریت برای تغییرات ساختار سازمانی روابط عمومی ها در دستگاه‌های اجرایی است...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خوشحال بودیم بالاخره فعالین وهمکارانمان در روابط عمومی های حوزه های مختلف نسبتا عزت وارتقاء در شان و منزلت یافتند نه به دلیل شغلی و ردیف سازمانی، ‌بلکه به دلیل آگاهی مسئولین از اهمیت و حساسیت جایگاه روابط عمومی و فعالین و متخصصین این حوزه دریافتند که نتیجه اطلاع رسانی و پیگیری های آنها به ثمر نشسته چراکه  معتقدیم در عصری زندگی می‌کنیم که به عصر ارتباطات و اطلاعات مشهور شده ‌است و هر بیست ماه میزان دانش و آگاهی انسان‌ها دو برابر می‌شود بنابراین به هر میزان که سازمان‌ها،موسسات، نهادهای دولتی و غیردولتی با افراد از طریق فعالیت های روابط عمومی ارتباطی دوسویه داشته باشند، بهتر و بیشتر می توانند جریانی تاثیرگذار در جهت منافع و اهداف خود برقرار کنند و در نتیجه این مشارکت، پیشرفت وتوسعه روز افزون به دست می آید و در کنار آن اطلاعات وآگاهی مردم نیز ارتقاء می یابد.
 

دکتر علی اکبر جلالی، نویسنده کتاب روابط عمومی 2، روابط عمومی عصر حاضر، بر مبنای اصول جامعه اطلاعاتی، باید توجه خاص خود را به دو عنصر اطلاعات و ارتباطات معطوف کند. تولید اطلاعات، توزیع اطلاعات و استفاده از اطلاعات از یک سوی و ارتقای دانش نظری روابط عمومی، تسلط بر ارتباطات اجتماعی و استفاده مناسب از رسانه های نوین در جهت شکل دهی به افکار عمومی از سوی دیگر، نیازهای عصر حاضر در روند سیر تکاملی روابط عمومی هزار سوم می باشند.


حال بااین توضیحات علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است، جریان روابط عمومی تا امروز هیچ وقت روند رو به رشدی نداشته است. یکی از دلایل این موضوع را می‌توان ساختار کاملاً دولتی آن دانست ومتاسفانه بعد از این که روابط عمومی را از وزارت ارشاد به ریاست جمهوری انتقال دادند، گرایش ریاست جمهوری به طور کامل صرفاً تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای دولت است و همین باعث شده که اطلاع‌یابی از مردم هم کاهش پیدا کند چراکه روابط عمومی دو روی سکه اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی دارد اما عملکرد دولت در حوزه روابط عمومی بیشتر اطلاع‌رسانی است و می‌توان گفت که بخش اطلاع‌یابی به کلی فراوش شده است  بنحوی که  آنقدر درگیر جمع و جور کردن بحث اطلاع‌رسانی شده که این موضوعات را فراموش کرده است؛ گرچه حتی در عرصه اطلاع رسانی نیز ناتوان بوده است.


طبق فرمایش رئیس جمهوری گرامی، روابط عمومی باید فرآیند بهسازی تصمیم‌ها را در سازمان فعال کرده و آینده‌نگری کند و  برای حق مردم که همان  "دسترسی سریع و آسان به اطلاعات "است را به رسمیت شناخته و مدیریت سازمان را به این موضوع متقاعد کند که اگر در خلوت خود تصمیم‌ بگیرند و بدون محاسبه بازخوردها و تاثیرهای بیرونی تصمیم‌هایشان عمل کنند جه بسا شکست بخورند بنابراین روابط عمومی باید با آینده‌نگری نه چندان دراز مدت به مرکز و قطب تصمیم‌گیری در سازمان تبدیل شود و برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، هم خود روابط عمومی‌ها و ساختارهاشان باید ظرفیت و توانایی پاسخگویی به این نیازرا پیدا و فرآیند پژوهش وتحقیق را در روابط عمومی نهادیه کند که متاسفانه شاهدیم هر دولتی بنا به سلیقه و برداشت خود از روابط عمومی قوانین ومقررات مربوطه به آنهارا تدوین می کنند.


حال جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری گرامی پرسشی که باعث شده  فعالان و متخصصان روابط عمومی امروز با شوک مواجه شوند، دستورالعمل سازمان مدیریت برای تغییرات ساختار سازمانی روابط عمومی ها در دستگاه‌های اجرایی است وآن اینکه چرا اکنون که شرایط پیش روی ایران اسلامی در شرایط پساتحریم فرصت های زیادی را برای توسعه و ترویج روابط عمومی در بعد داخلی و بین المللی فراروی دست اندرکاران و مسئولان این حوزه قرار داده است وعلاوه براین کمتراز نه ماه به آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقیست و بنابه تحقیقات انجام شده شغل روابط عمومی بعنوان چهارمین شغل سخت جهان شناخته شده، بجای پیگیری بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری، مشاغل حساس و تخصصی مبنی بر اختصاص 35 درصد فوق‌العاده ویژه برای شغل روابط عمومی‌ها شاهد ارسال بخشنامه ای به کلیه وزارتخانه ها وموسسات دولتی مبنی برتنزل مراکز روابط عمومی هستیم آن هم در زمانی که دولت تدبیر و امید نیاز به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده دارد.

 

اکنون انتظار داریم، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند” روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس‌کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می‌گذرد” و تاکید جنابعالی که باور دارید "روابط عمومی‌ها باید مظهر و بازتابنده افکار، اراده و مطالبات به‌حق همه شهروندان کشور باشند”، پیش از آن که شاهد لطمات بیشتری بر پیکر مصدوم جریان ارتباطات و روابط‌عمومی های کشورباشیم، استدعا داریم حضرتعالی و سایر مسئولان ذیربط در دولت تدبیر و امید و وزارت کشور از اجرای تغییر سازمانی روابط‌عمومی‌ها جلوگیری کرده و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل که یکی از ابزارهای مهم تحقق این امر ،روابط عمومی هاست را حفظ و تقویت نمایید.
 

نویسنده : محمود احمدی

کارشناس ارشد ارتباطات


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد