درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 19:17   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25868صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 27 شهریور 1395 - 14:55
خبرگزاری ها جای رسانه های چاپی را می گیرند؟
خبرگزاری ها در شرایط بحرانی می توانند نقش آفرینی کنند
یک استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با جایگزینی رسانه های الکترونیکی و خبرگزاری ها به جای مطبوعات چاپی گفت: این امر تا حد زیادی به اقتصاد رسانه بستگی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با جایگزینی رسانه های الکترونیکی و خبرگزاری ها به جای مطبوعات چاپی گفت: این امر تا حد زیادی به اقتصاد رسانه بستگی دارد.

دکتر حسینعلی افخمی، در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس، با بیان اینکه اقتصاد رسانه هم خود شامل دو بخش است که یک بخش آن تک فروشی است و بخش دیگر آن آگهی هاست که این دو در حقیقت همان منبع درآمد مطبوعات هستند، ادامه داد: نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، این است که هیچ روزنامه ای در دنیا وجود ندارد که بتواند تمام درآمد خود را از تک فروشی تامین کند و تفاوت سایت های خبری هم از همین لحاظ اهمیت پیدا می کنند، خیلی کم پیش آمده که سایت خبری بتواند درآمد خود را از طریق آگهی تامین کند.


این کارشناس رسانه، در رابطه با پیدایش رسانه های جدید گفت: در صورتی که عواملی مانند گرانی کاغذ که که منجر به گرانی مطبوعات چاپی می شود همچنان ادامه پیدا کند، امکان دارد برخی از مصرف کنندگان به سمت روزنامه های الکترونیکی و خبرگزاری ها بروند تا به طریقی بتوانند نیازهایی از قبیل آگاهی یابی و سرگرم شدن را با استفاده از این رسانه های جدید بر طرف کنند.


وی ادامه داد: البته با افزایش برخی مشکلات، در مطبوعات ما سرریز مخاطب خواهیم داشت و برخی از این خوانندگان به ناچار به سمت سایت های خبری خواهند رفت، اما آیا آگهی دهنده ها هم حاضر می شوند که به جای روزنامه ها در سایت ها آگهی بدهند یا نه، هنوز برای ما روشن نشده است.


افخمی عنوان کرد: البته تجربه در سراسر دنیا نشان می دهد که برخی از آگهی ها ترجیح می دهند که در مطبوعات چاپی باقی بمانند، چرا که معتقدند در مطبوعات چاپی ماندگارتر هستند تا در فضای وب؛ در هرحال، نظر من این است که سایت های اینترنتی و خبرگزاری ها در شرایط بحرانی می توانند نقش آفرینی کنند اما در شرایط عادی و روزمره جامعه خیلی نمی شود به آن ها متکی بود.


وی همچنین در رابطه با چگونگی تامین هزینه های سایت های خبری گفت: در ایران هم معمولا یک سازمان یا شرکت دولتی و یا خصوصی حامی اکثر سایت ها و خبرگزاری هایی است که تاسیس شده و به فعالیت خود ادامه می دهند و هزینه های آن ها را تامین می کند.


این استاد ارتباطات اظهار کرد: البته در بعضی  از کشورها چند رسانه ای های مرتبط به هم وجود دارد که معمولا تمام آن ها زیر نظر یک سازمان و یا موسسه است به این صورت که یک سازمانی هم شبکه تلویزیونی دارد، هم شبکه رادیویی، هم روزنامه و هم سایت خبری و تمام این رسانه ها هم از یکدیگر حمایت می کنند و در بحث اقتصادی هم یکدیگر را یاری و پشتیبانی می کنند.


وی در پایان صحبت هایش گفت: البته ما در ایران چنین رسانه های زنجیره ای که از یکدیگر حمایت مالی کنند نداریم در حالی که شاید بتوان گفت باقی ماندن در عرصه رسانه در دنیای کنونی نیازمند چنین امکاناتی است.
 
گفتگو: هانیه حقیقی
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد