شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با نگاهی کوتاه به رسانه ها بخصوص روزنامه ها متوجه خواهیم شد که پوشش اخبار نشست ها و صحبت های مسئولین، کپی مطالب رسانه های قوی، مطالب منتشر شده در رسانه های مجازی و انتشار اخبار تولیدی روابط عمومی ها نزد اصحاب رسانه بیشترین سهم را دارد که بنظر می رسد با توجه به مصاحبه های مکرر، وعده های بی پشتوانه و محتوای تقریبا تکراری این نشست ها و مصاحبه ها، باعث دورشدن اکثررسانه ها از تولید محتوای جذاب و کاربردی همچون گزارشات خبری و اجتماعی و بیان دغدغه های اصلی و مهم مردم می شود که این موضوع باعث کم رنگ شدن علاقه مردم نسبت به مطالعه روزنامه و بازدید از سایر رسانه ها و نهایتا سرخوردگی و بی اعتمادی مردم شده است.
لذا ضمن ضرورت آسیب شناسی عمیق این چالش از سوی اساتید علوم اجتماعی و رسانه ای و همچنین لزوم حمایت سازمان یافته،قانونی و اصولی دستگاهها و مسئولان ذی ربط از رسانه ها بمنظور تامین نیازهای اقتصادی و امنیت شغلی آنها ، امیداست دوستان تلاشگر و عزیز رسانه ای نیز از رسالت واقعی خود دور نشده و با اطلاع رسانی مطلوب و "تولید " محتوای عامه پسند، نسبت به شیوه مدیریت و رویه فعالیت خود بازنگری کرده تا شاهد بهبود اقتصاد خودمحوری ، پویایی و ارتقا سطح رسانه ها، استقبال مخاطبان، رقابت سالم، تعریف واقعی رسانه و نهایتا حضور مقتدر آنها در سطح کشور و جهان باشیم...
|