درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:23   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25746صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 13 شهریور 1395 - 12:11
رئیس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی:
نمی توانیم بگوییم در ایران تکثر رسانه ای وجود ندارد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با وضعیت تکثر رسانه ای در کشور گفت: تکثر و تنوع بحثی است که بیشتر در حوزه نگاه به مسائل سیاسی و محتوایی رسانه های مختلف مطرح می شود و نه خود رسانه ها.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با وضعیت تکثر رسانه ای در کشور گفت: تکثر و تنوع بحثی است که بیشتر در حوزه نگاه به مسائل سیاسی و محتوایی رسانه های مختلف مطرح می شود و نه خود رسانه ها.

دکتر سید وحید عقیلی افزود: تکثر یا تنوع مفهومی است در رابطه محتوای رسانه ها و اینکه نگاهشان تک بعدی نبوده و نگاه از بالا به پایین هم نداشته باشند. رسانه ها نباید اینگونه تصور کنند که تنها خط مشی های آنها درست است بلکه باید قبول کنند که دیگران هم حرف و نظر دارند و دیگران هم محلی از اعراب هستند.


وی ادامه داد: به عبارت دیگر، تکثر به معنای چندگونه پذیری است. به این معنا که جامعه بپذیرد انواع و گونه های دیگری از تفکر هم وجود دارد.


عقیلی تصریح کرد: در صدا و سیما حدود 30 شبکه وجود دارد، این به معنای تعدد است که قابل قبول است، اما تکثری وجود ندارد به این معنا که دیدگاهی که از سوی صدا و سیما در همه شبکه ها ارائه می شود یکی است. بنابراین، این سازمان کمترین میزان تکثر را دارد، به بیان دیگر، دید صدا و سیما در گزینش اخبار، توجه به واقعیت های جامعه یکی است.


این کارشناس ارتباطات عنوان کرد: البته در برخی از روزنامه ها و خبرگزاری ها تکثر وجود دارد و اصل چندگونه پذیری را قبول دارند. بنابراین نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که در ایران تکثر رسانه ای وجود ندارد.

تکنولوژی باعث ایجاد تکثر می شود
وی عنوان کرد: بحث دیگر هم نگاه تکنولوژیک به تکثر و تعدد است. به این معنا که در تکنولوژی رسانه و جبرتکنولوژیک، رسانه های جدید هنگامی که وارد جامعه می شوند با خودشان نوعی فرهنگ و باور جدید، اجبار و نوعی عدم قطعیت می آورند که اندیشمندان ارتباطات معتقدند اینها به نوعی جبر است و نمی توان در مقابل آنها ایستاد.


عقیلی اظهار کرد: به عنوان مثال نمی توانیم شبکه های اجتماعی را نپذیریم، آنها علیرغم داشتن جنبه های مثبت و منفی واقعیت دارند، روبه روی ما هستند. معمولا افراد بین 20 تا 50 سال از این شبکه ها استقبال کرده اند.


وی خاطرنشان کرد: در هر دوره ای در حوزه ارتباطات تکنولوژی جدیدی می آید که افراد و جوامع را آنگونه که دوست دارد مجبور کرده و عادت می دهد. به عنوان مثال افراد را عادت می دهد که کمتر کتاب مطالعه کنند. نوع تکنولوژی جوری می شود که تیراژ روزنامه ها کم می شود.


عقیلی در پایان صحبت هایش گفت: حال این جبرتکنولوژیک باعث ایجاد تکثر می شود، به عبارت دیگر رسانه های مختلفی اعم از کتاب، مجله، اینترنت، گوشی هوشمند، ماهواره، شبکه های رسانه ای و... وجود دارد که اینها دیدگاه های مختلفی را ارائه می کنند.
 
 گفتگو: هانیه حقیقی

سیناپرس
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
منتقد روابط عمومی
| 1395/6/18 - 16:10 |     0     0     |
به نظر می رسد که استاد گرانقدر در ایران زندگی نمی کنند. تکثر رسانه ای زمانی در یک کشور وجود دارد که توسط حاکمیت حمایت شود. وقتی مردم خودشان این تکثر را در محتواهای تولیدی شان ایجاد می کنند در قالب ... مردم تعریف می شود. نه در قالب تکثر رسانه ای یک کشور!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد