شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شورای سیاستگذاری استفاده از فضای مجازی در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشکیل و دستورالعمل های مربوط به نحوه استفاده از فضای مجازی توسط این شورا تهیه و به کلیه روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور ابلاغ می شود.
به گزارش شارا، حسن ربیعی در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد بیان داشت: موضوع وقف یک امر عمومی است و باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف توسط روابط عمومی های ادارات کل اوقاف و امور خیریه فعالیت هایی برهمین اساس انجام شود و برای جذب مخاطبان تصویرسازی مناسبی از وقف در اذهان عمومی ایجاد نمایند.
مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه افزود: مخزن غنی از وقف در کشور وجود دارد و باید انجام مطالعات بیشتر در این راستا انجام شود و مدیران روابط عمومی اطلاعات خود را در این راستا به روز رسانی کنند و با نشان دادن آثار و برکات وقف و همچنین خدماتی که موقوفات به مردم ارائه می کنند و تبیین نقش و جایگاه موقوفات از لحاظ کارکردهای اقصادی، فرهنگی و اجتماعی که به دنبال دارند می توانیم جاذبه های وقف را منعکس و تصویرسازی مناسبی در افکار عمومی از وقف ایجاد کنیم.
حسن ربیعی ادامه داد: تحول در بحث اقتصاد موقوفات یکی دیگر از سیاستگذاری های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می باشد که روابط عمومی ها با ایجاد پیوست رسانه ای باید در این حوزه وارد شوند و نقش و جایگاه موقوفات را در این راستا بیان کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: معرفی فرصت های سرمایه گذاری که در موقوفات وجود دارد باید در راستای گفتمان اقتصاد مقاومتی توسط روابط عمومی ها تبیین شود و با تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم آگاهی های لازم در این زمینه داده شود.
مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان کرد: همچنین یکی دیگر از ماموریت های روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه معرفی شخصیت امامزادگان عظیم الشان و کارکردهای بقاع متبرکه از حیث تربیتی، دینی و گسترش فرهنگ شیعی، خدمات اجتماعی، کارکردهای سیاسی و... مربوط به امامزادگان و بقاع متبرکه به عموم مردم می باشد.
حسن ربیعی در ادامه افزود: در راستای پیشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه سند راهبردی کلان برای روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه در دست تدوین است و پس از اتمام به کلیه روابط عمومی ها ابلاغ می شود.
وی به نقش و جایگاه فضای مجازی در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: در همین راستا نیز شورای سیاستگذاری استفاده از فضای مجازی در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشکیل و دستورالعمل های مربوط به نحوه استفاده از فضای مجازی توسط این شورا تهیه و به کلیه روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه ابلاغ می شود.
مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان از زحمات روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور که این گردهمایی را برگزار کرد تقدیر به عمل آورد و افزود: گردهمایی سالیانه مدیران روابط عمومی ها امسال به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد که در این دوره کارگاه های آموزشی با موضوعات؛ برند سازی و ایجاد یک هویت ملی برای سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغات و انواع کارکردهای تبلیغات در روابط عمومی ها، آسیب شناسی روند فعالیت های روابط عمومی و توجیه و آگاهی مدیران روابط عمومی ها در سال 95 که براساس تبیین سیاست ها و برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ تهیه و ابلاغ شده است برگزار شد.
|