درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 22:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25137صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 مرداد 1395 - 10:57
70 درصد از فعالیت های روابط عمومی فاقد کیفیت های ارتباطی است
استاد علوم ارتباطات گفت:در نظام آموزش روابط عمومی باید سرمایه های انسانی را به سرمایه ارتباطی تبدیل کنیم چرا که ما افراد ارتباط گر نداریم ولی افراد آموزش دیده بسیار هست که این افراد فاقد ویژگی های ارتباطی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حمید شکری خانقاه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، شخصیت ارتباطی کارگزاران روابط عمومی و آموزش های ضروری را لازم و ملزوم در این حرفه عنوان کرد و گفت: از نظام آموزشی این انتظار است بجای افراد آموزش دیده، انسان های ارتباط گر بسازد.


70 درصد از فعالیت های روابط عمومی فاقد کیفیت های ارتباطی است  
این مدرس دانشگاه با اشاره به تحقیقات انجام شده، گفت: 70 درصد از فعالیت های روابط عمومی در کشور ما فاقد کیفیت های ارتباطی است
شکری افزود: آموزش های لازم ارائه و اجرا می شود ولی فردی که به عنوان فراگیر در قالب آموزش های ضمن خدمت یا تحصیلات دانشگاهی این آموزش ها را می بیند، هیچ بازخوردی ندارد
وی با بیان این که نظام آموزش روابط عمومی و ارتباطات در کشور ما مشکلات بسیاری دارد، افزود: 60 درصد از بحث های مربوط به رشته روابط عمومی باید عملیاتی باشد و فقط 40 درصد آن باید تئوری باشد ولی در دانشگاه ها بیشتر به جنبه نظری پرداخته می شود

**
اساتید حرفه روابط عمومی به روز نیستند
این کارشناس علوم ارتباطات افزود: رشته های روابط عمومی با گرایش های مختلف در دانشگاه ها تدریس می شود و سازمان ها نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی برنامه هایی را اجرا می کنند ولی یک نگاه انتقادی در این زمینه وجود دارد که بسیاری از اساتید نسبت به دانش علمی روابط عمومی در جهان «به روز» نیستند
وی معتقد است رشته هایی در حوزه روابط عمومی به صورت قارچی در کشور رشد می کند در حالی که این رشته نیازمند کار و عمل است و جنبه های نظری بخشی از این رشته را تشکیل می دهد

**
جایگاه رو به رشد روابط عمومی در کشور  
شکری خانقاه افزود: روابط عمومی یک حرفه و جایگاهی رو به رشد در ایران دارد و رشته نوظهوری است که به طرف علمی شدن پیش می رود و اگر تا دیروز رشته ای به نام علوم اجتماعی داشتیم اما امروز رشته علوم ارتباطات جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. چون به طرف حرفه ای شدن حرکت می کنیم و لذا آموزش یکی از نیازهای امروز این رشته است
وی افزود: تاکنون 10 همایش و سمینار بین المللی با موضوع روابط عمومی در کشور برگزار شده و بزرگترین صاحبنظران روابط عمومی با حضور در این سمینارها مسائل مهمی را مطرح و حتی به چالش کشیده اند و برپایی این سمپوزیوم ها کمک می کند تا جایگاه واقعی روابط عمومی ما نسبت به جهان مشخص شود

**
مشکلات آموزش روابط عمومی  
شکری خانقاه با اشاره به مشکلات آموزش روابط عمومی در کشورمان گفت: این رشته نوپا به صورت کپی از کشورهای خارجی وارد شده و هنوز روابط عمومی بومی نداریم و استانداردهای جهانی را همچنان با ویژگی های سنتی پیاده می کنیم
وی از استاد محور بودن دانشگاه ها انتقاد کرد و افزود: نظام ارزیابی آموزشی هنوز در دانشگاه ها وجود ندارد و بسیاری از اساتید روابط عمومی در دانشگاه ها بر اساس مدرک و تجربه مشغول تدریس هستند در حالی که باید بر اساس فرایند یاددهی و یادگیری باشد
عضو خانه روابط عمومی ایران درباره یکی دیگر از مشکلات این رشته گفت: سرمایه های انسانی در روابط عمومی فاقد شخصیت های ارتباط گرایانه است و حتی در برخی دانشگاه ها که به صورت تخصصی در این رشته تدریس می کنند، اساتید فن به صورت سنتی مباحث روابط عمومی را مطرح می کنند
وی افزود: سرفصل های آموزشی در دانشگاه ها مربوط به 30 سال پیش است و برخی اساتید تابع سرفصل های قدیمی نیستند و یکی از اساتید دانشگاه که در رشته عکاسی تدریس می کند، از این که سرفصل های عکاسی هنوز بر اساس عکس های سیاه و سفید است، گله مند بود

**
تدریس در رشته روابط عمومی نیازمند کار عملی در این حرفه  
شکری خانقاه در ادامه گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته به تدریس در دانشگاه ها مشغول می شوند ولی حتی یک روز سابقه کار در روابط عمومی را ندارند و شکاف میان نیازهای سازمانی و دروس دانشگاهی همچنان پابرجاست
وی همچنین گفت: ضعف عمده ناکارآمدی نظام آموزش به نگرش مدیران روابط عمومی بستگی دارد و هنوز روابط عمومی جایگاه شایسته خود را در سازمان ها پیدا نکرده است

**
ایجاد ارتباط معنادار میان دانشگاه و سازمان ها  
این استاد دانشگاه خواستار ایجاد یک ارتباط معنادار میان دانشگاه ها و سازمان ها در موضوع روابط عمومی شد و گفت: در کشورهای اروپایی رشته ها و سرفصل های آموزشی بر اساس نیاز سازمان و جامعه تهیه می شود ولی در کشور ما اینگونه نیست و هنوز نیازهای سازمانی در حوزه روابط عمومی شناسایی نشده و لذا دانشگاه نیز کار خود را انجام می دهد

**
روابط عمومی نیازمند یک متولی است  
وی با بیان این که روابط عمومی در کشور متولی ندارد، گفت: روابط عمومی تحت تاثیر سازمان ها و شرکت های مردم نهاد و شرکت های خصوصی است و این مساله باعث عدم یکپارچگی در کار روابط عمومی است
این استاد دانشگاه افزود: شورای عالی اطلاع رسانی دولت نتوانست به عنوان متولی روابط عمومی عملکردی داشته باشد و بخشنامه های آن در راستای عملکرد دولت است و زمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار را انجام می داد و حتی نشریه تخصصی در حوزه روابط عمومی منتشر می کرد ولی با جابجایی دولت ها این وظیفه نیز جابجا شد

**
کتابهای روابط عمومی به روز نیستند
وی گفت: هر سازمان و گروهی از دیدگاه خود روابط عمومی را جدی می گیرد و بر اساس خاستگاه خود به آن می پردازد و لذا هنوز این حوزه نظام مند نبوده و موجب بی نظمی اجرایی و آموزشی شده است
شکری خانقاه افزود: یکی از مشکلات در حوزه انتشار کتاب های آموزشی در رشته روابط عمومی را به روز نبودن اساتید دانست و گفت: در چند سال اخیر موج تدوین کتاب در این حوزه شکل گرفته ولی مشکلاتی از جمله نوپا بودن این علم در کشورمان، بی انگیزه بودن اصحاب روابط عمومی در سازمان ها و بی میلی اساتید و دانشجویان باعث شده تا تلاش های کمتری در این حوزه محقق شود

 

منبع: ایرنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد