درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 خرداد 1403 - 06:55   

هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.

  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.


ادامه ادامه مطلب یک

رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!

  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق

  افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرکز تحقیقات پیو: اینترنت در حال ناپدید شدن است
  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!
  هوش مصنوعی گوگل: نمایش تبلیغات را در کادرهای خلاصه نتایج جستجو خود آغاز می‌کند
  سام آلتمن چه کسی است؟ نگاهی به درون مردی که پشت پرده اوپن‌ای‌آی است
  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.
  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار
  دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها
  درس‌هایی از نقل قول مارتین لوتر کینگ برای روابط‌عمومی: ترس از تغییر، مانعی برای پیشرفت در روابط‌عمومی
  ماشین عدم پاسخگویی - چرا سیستم‌های بزرگ تصمیمات بدی می‌گیرند؟
  موتور رسانه‌ها را روشن کنید: راهنمای روابط‌عمومی برای صنعت خودرو
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25136صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 مرداد 1395 - 10:51
به مناسبت زادروز علی‌اکبر قاضی‌زاده استاد روزنامه نگاری
علی‌ اکبر قاضی‌زاده، برای اهالی رسانه نامی آشنا و قابل احترام است؛ کسی که در عرصه‌های تدریس و ترجمه‌ی تخصصی متون روزنامه‌نگاری نیز فعالیتی اثرگذار داشته است؛ اگرچه در زندگینامه‌ی خودنوشته‌اش آورده: «این رشته، انتخاب آگاهانۀ من نبود. نه این که ادعا کنم از راهی که رفته‌ام پشیمانم؛ اصلاً نیستم. اما روزنامه‌نگار شدم و ماندم، چون کار دیگری از دستم برنمی‌آمد. اما وقتی آن را پذیرفتم، کوشش کردم بر این حرفه اثر بگذارم.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سال‌هاست که ماه مرداد برای او با تبریک‌های زیادی همراه است؛ متولد ۱۵ مرداد سال ۱۳۲۸ است و زادروزش تنها دو روز با روز خبرنگار (۱۷ مرداد) فاصله دارد .

به گفته خودش «روز پانزدهم مرداد ۱۳۲۸ به دنیا آمدم؛ گرچه در شناسنامه‌ام اول مرداد ثبت شده است. من در محلۀ سرآسیاب دولاب، کوچۀ بابایی و در شرق دور تهران، چشم به دنیا باز کردم. سه برادر و چهار خواهر بودیم و پدرم در وزارت بهداری، کارمند بایگانی بود. در دبستان میثمی و سپس در دبستان قریب و بعد در دبیرستان دهخدا تحصیل کردم که این دبیرستان باز وسط زمین‌های خالی افتادۀ شرق شهر بود

***

برای تهیه فیلمی به مناسبت روز خبرنگار به دفتر کارش در روزنامه‌ی «همشهری» می‌رویم؛ پشت یک میز کنار پنجره، کنج یک اتاق نشسته و مشغول کار است. از او درباره تاثیری که شغل روزنامه‌نگاری بر جامعه می‌گذارد، می‌پرسیم که می‌گوید: مطبوعات امروز در عرصه اطلاع‌رسانی عقب است؛ در سال‌های اخیر حوادث بسیاری پیش آمد که همین تلفن‌های همراه خیلی جلوتر از رسانه‌های مکتوب عمل کردند و توانستند با مردم ارتباط برقرار کنند.

بر خلاف بسیاری از هم دوره‌ای‌هایش معتقد است که مطبوعات تاثیر خودشان را در زمینه اطلاع‌رسانی از دست داده‌ و شبکه‌های اجتماعی این نقش را بر عهده گرفته‌اند .

قاضی‌زاده معتقد است که «روزنامه‌ها و به طور کلی رسانه‌های نوشتاری باید به سمت قابلیت‌هایی بروند که رسانه‌های دیگر آنها را ندارند یا از اجرای آن عاجزند. در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی هم وقتی رادیو وارد صحنه رسانه شد، یعنی همان دوران طلایی رادیو، همین ترس وجود داشت که رادیو به دلیل خصلت‌هایی که دارد یعنی فوریت در انعکاس اخبار، حضور مستقیم و عامل صدا که باورپذیری را خیلی بیشتر می‌کند، رسانه‌های مکتوب را از صحنه خارج می‌کند

او می‌گوید: آن زمان هم خیلی‌ها اخطار می‌دادند که دوره اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مکتوب تمام شده است؛ اما خیلی زود مشخص شد که رسانه‌های مکتوب امتیازی دارند که رادیو آن را ندارد و آن هم دادن اطلاعات اضافی بود. نکته‌ها، مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و اطلاعات امتیازی بود که رادیو به دلیل کم بودن فرصت ارتباط با مخاطب، این امکان را نداشت ولی روزنامه‌ها داشتند. تجربه‌هایی مثل جنگ ویتنام، جنگ کره و هیپی‌گری در آمریکا نشان داد که مطبوعات نسبت به رادیو و  رقیب بعدی‌شان یعنی تلویزیون خوب عمل کردند. کارهایی که مطبوعات می‌توانستند در عکس و خبر و گزارش انجام دهند، خیلی اثرگذارتر  از اخبار تلویزیونی و رادیویی بود

 

منبع: ایسنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی


  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند


  افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق


  کتاب "برنامه‌ریزی ارتباطات بحران" منتشر شد


  جمینی: ابزار هوش مصنوعی همه کاره برای روابط‌عمومی


  دکتر قربانعلی تنگ شیر، گواهینامه تقدیر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دریافت کرد


  موتور رسانه‌ها را روشن کنید: راهنمای روابط‌عمومی برای صنعت خودرو


  سایدر 4V هوش مصنوعی در خدمت روابط‌عمومی


  ماشین عدم پاسخگویی - چرا سیستم‌های بزرگ تصمیمات بدی می‌گیرند؟


  دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد