درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 22:09   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25135صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 مرداد 1395 - 11:21
رسانه، مهمترین ابزار مدیریت بحران درجهان امروز است
در نخستین کارگاه آموزشی مدیریت رسانه در شرایط بحران، تحلیلگران با اشاره به اهمیت نقش رسانه، آن را مهمترین ابزار مدیریت بحران در جهان امروز دانستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، «اکبر نصراللهی » استاد دانشگاه و نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای در این کارگاه آموزشی با تشریح اهمیت و نقش رسانه در بحران گفت: هرجا بحران وجود دارد به ابزار مدیریت آن یعنی رسانه نیاز است و به دلیل همین اهمیت است که امروز حتی کم هوش ترین مدیران و حکمرانان هم ، خود را از مهمترین ابزار مدیریت بحران یعنی رسانه محروم نمی کنند .
نصراللهی نقش رسانه ها را در بحران، متناسب با نوع رویکردها، راهبردها، مالکیت و تفکرات سیاسی و وابستگی هایی که دارند، دوگانه و چندگانه دانست گفت: تحت تاثیر متغیرهای مختلف، رسانه ها در بحران های مختلف، بحران افزایی یا بحران زدایی، امید زایی یا امیدزدایی می کنند و به کوچک نمایی، بزرگنمایی یا واقع نمایی می پردازند .
این استاد دانشگاه با انتقاد از برخی رسانه ها تصریح کرد: آتش سوزی های اخیر در پتروشیمی خوزستان یک موضوع ملی بود و برخی رسانه ها در اوج بحران دیدگاه های سیاسی خود را در پوشش خبری این بحران ملی پیگیری کردند .
به گفته نصراللهی رسانه ها نباید در موضوع های ملی، تمایلات سیاسی را مبنی قرار داد .
نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای،همچنین با تشریح مراحل مختلف بحران و بایسته های رسانه ها در هر یک مراحل، مدل بومی خود در خصوص مدیریت بحران ها را تبیین و تصریح کرد: اگر رسانه های داخلی در بحران های ملی ملاحظات جناحی را اولویت قرار دهند و در انتشار خبرها و تامین نیازهای مردم بی توجه یا کم توجهی کنند خود دچار بحران خواهند شد .
نصراللهی انتقاد را حق و وظیفه رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها باید در 24 ساعت اول بحران و تا زمانی که بحران مهار نشده است،چینش توصیفی و مسئولانه یعنی گفتن آنچه که در حال اتفاق است، را داشته باشند اما بعد از مهار بحران به ترسیم چشم انداز آینده و انتقاد از اهمال کاری های احتمالی و پیگیری علل دقیق بپردازند و مطالبات حادثه دیدگان را درخواست کنند .
نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری، یکی از مشکلات سازمان ها ، وزراتخانه ها و موسسات را کم توجهی به مباحث مدیریت رسانه ای بحران در شرایط عادی دانست و گفت: اگر در شرایط عادی به آموزش اصول مدیریت بحران توجه شود ، قدرت مانور روابط عمومی ها و مدیران این موسسات و سازمان ها در شرایط بحران بیشتر و تبعات منفی بحران کم خواهد شد .
وی، تعارض در برخی اظهارات، فقدان یا ضعف در پاسخ مستند و تصویری درمورد برخی شایعات، غافلگیری نسبی و توجه ناکافی به آرایش جدید رسانه ای و دست کم گرفتن شبکه های اجتماعی را از دیگر آسیب های مدیریت رسانه ای بحران اخیر پتروشیمی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با ایجاد آمادگی و آموزش های لازم در شرایط عادی، تبعات بحران ها احتمالی به حداقل برسد .
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با تاکید بر نقش روابط عمومی ها در شرایط بحران گفت: جایگاه روابط عمومی در شرکت ها و سازمان ها نیازمند بازنگری است و از ظرفیت های موجود در این بخش باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد .
مهدوی ابهری رئیس انجمن کارفرمائی پتروشیمی نیز در این کارگاه آموزشی با تاکید بر نقش روابط عمومی ها به هنگام بحران اظهار کرد: باید انقلاب اخلاقی در کشور بوجود آید و هرفردی با احساس مسئولیت فعالیت کند .
نخستین کارگاه آموزشی مدیریت رسانه در شرایط بحران امروز با حضور روسای روابط عمومی های صنعت پتروشیمی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و رئیس انجمن صنفی کارفرمائی پتروشیمی در تهران برگزار شد

 

منبع: ایرنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد