شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئله ای که تمام صاحبان کسب و کار باید از آن آگاهی داشته باشند اهمیت بازاریابی است. هر کسب و کار باید راهبرد بازاریابی قابل اندازه گیری و هدف گرایی برای بقا در بازار رقابتی امروزی داشته باشد.
شرکت شما ممکن است با تجربه راهبرد بازاریابی ناموفق حالتی شناور به خود بگیرد. از این راهبردها استفاده کنید تا کمپین بازاریابی خود را بهبود بخشید.
بازار هدف را بیابید و بر آن تمرکز کنید
بخش اصلی هر کمپین بازاریابی، هدف قرار دادن بازار است. شما باید ببیند چه افرادی بیشتر به کسب و کار شما علاقه نشان میدهند. دلیل آن چیست؟ زیرا اگر مخاطبان نادرست باشد زمان و پول بازاریابی خود را هدر دادهاید.
اگر کسب و کارتان را در دموگرافی که علاقهای به کسب و کار شما ندارند گسترش دهید، چیزی جز ضرر برایتان به ارمغان نخواهد آورد. پیدا کردن بازار هدف آسان است و شما باید این کار را هنگام تدوین کسب و کار انجام دهید.
پس از آن لازم است که کمپین بازاریابی خود را با علایق آنها جور کنید. اطمینان حاصل کنید که آنچه انجام میدهید با آنها مرتبط است و توجه آنها را به خود جلب میکند.
اگر این کار را انجام دهید، درخواهید یافت که موفقیت بسیاری به دست آوردهاید. اگر کمپین بازاریابی مطابق با بازار هدف باشد، به راحتی میتوانید مشتریان را جذب کنید.
بهرهمندی از مذاکرات متخصصین / حوادث
من به همه صاحبان کسب و کارهای کوچک توصیه میکنم که از دانش بازاریابی بهتر استفاده کنند. اگر بدانید که چگونه باید کارهای خاص را انجام دهید، در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه به سازمانها برای کمک گرفتن نخواهید بود. یکی از راههای افزایش معلومات شرکت در مذاکرات خاص است.
رویدادهایی وجود دارد که در آن گوینده متکلم وحده است و در مورد برخی از اصول بازاریابی به مخاطبین توضیح میدهد. این روند به شما در کسب عناوین خاص و توضیح تفصیلی هریک کمک میکند. اکنون، انبوهی از مفاهیم بازاریابی موجود است و محال است که بتوان درباره تمام آنها صحبت کرد.
توصیه من، بهرهگیری از مهمترین موارد است. به طور خاص، شما باید در مورد SEM و بازاریابی رسانه اجتماعی یاد بگیرید. خوشبختانه، اینها در بسیاری از مذاکرات SEM گروهها و کسب و کارهای کشورها موجود است. در آنها شرکت کنید تا دانش بازاریابی شما فزونی یابد.
استفاده از روشهای سنتی و مدرن
این روزها، مردم جذب روشهای جدید بازاریابی شدهاند. سودای بازاریابی دیجیتال برای برخی آن چنان است که از آن چشمپوشی نموده است. در نتیجه شما باید از این روشها و ابزارها استفاده کنید.
آنها به شما در ارتقای کسب و کار در نظر بسیاری از مخاطبین کمک میکند. با وجود این، به این معنا نیست که باید روشهای بررسی شده و امتحان شده را فراموش کنید.
مطمئن شوید که کمپین شما در کنار روشهای مدرن از ایدههای سنتی نیز بهره میگیرد. با ترکیب این دو قادر به پوشش تمام حوزهها هستید. شما میتوانید بازار هدف را به صورت محلی و بعد در مقیاس گستردهتر تقویت کنید.
این سه نکته به شما در بهبود سریع کمپین بازاریابی کمک خواهد کرد. مهمترین نکته آن است که مجبور به صرف هزینه زیادی برای بهتر شدن مسائل نخواهید بود.
ترجمه: دریک آنلاین
|