درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24968صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 5 مرداد 1395 - 11:36
اثرگذاری بر تاثیرگذاران - بخش کلیدی هر نوع استراتژی رسانه ای دیجیتال
نوشته شده توسط: Andre Steenekamp - امروز، افراد فعال در رسانه های اجتماعی نیز توانایی تأثیرگذاری بر طرز تفکر سایر مصرف کنندگان را داشته و قادرند احساسات آن ها را نسبت به سازمان ها و محصولات و خدمات آن ها تغییر دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه، زرنگ ترین و داناترین بازاریابان می دانند که درک و برداشت ها از برندهایشان دیگر تنها از طریق خروجی بازاریابی آن ها، با نظر و گزارش متخصصین رسانه ای شکل نمی گیرد. امروز، افراد فعال در رسانه های اجتماعی نیز توانایی تأثیرگذاری بر طرز تفکر سایر مصرف کنندگان را داشته و قادرند احساسات آن ها را نسبت به سازمان ها و محصولات و خدمات آن ها تغییر دهند.

برخی از این تاثیرگذاران رسانه های اجتماعی ممکن است متخصصین رسانه ای فعال بر روی پلت فرم های اجتماعی باشند؛ برخی دیگر ممکن است شخصیت های رسانه ای مانند ستاره های ورزشی، تجار و یا هنرمندان باشند. اما همچنین به طور فزاینده ای، افراد عادی را می بینیم که به سادگی در پلت فرم های اجتماعی بسیار با نفوذ می باشند، چرا که سایر افراد به خاطر شوخ طبعی شان، بینش شان و یا تخصص شان به طرف آن ها جذب می شوند.

در اکثر موارد، رسانه ها کار روزانه آن ها محسوب نمی شود، اما آن ها ممکن است تعداد بسیار زیاد و قابل توجهی دنبال شونده در توئیتر، فیس بوک، یوتیوب و یا پلت فرم های وبلاگ نویسی داشته باشند.

همچنان که ما به سمت بازاریابی در زمان واقعی (real-time marketing) تغییر جهت می دهیم، درک تاثیرگذاران و تلاش برای ورود به داخل شبکه های اجتماعی آن ها، یکی از بخش های کلیدیِ هر کمپین دیجیتالی می باشد. این مسئله مستلزم آن است که ما ابزارهایی برای گوش دادن به گفتگوهای رسانه ای اجتماعی و سنجش آن که چه کسی بر تصویر برندمان در چشم مشتریان و چشم انداز آن تاثیرگذار است، داشته باشیم.

قدرت تاثیرگذاران
ابزارهایی مانند Nuvi، در تجزیه و تحلیل آن که تاثیرگذاران بر یک برند چه کسانی هستند و تاثیر آن ها چه مقدار است، می توانند بسیار ارزشمند باشند. به عنوان مثال، یک برند اتومبیل رانی ممکن است نیاز به تعیین این مسئله داشته باشد که چگونه petrol-head هایی که به طور فعال توییت می کنند و یا بلاگ های اتومبیل رانی را در اوقات فراغت راه اندازی می نمایند، شبکه های اجتماعی خود را تحت تاثیر قرار می دهند.

با استفاده از ابزار مناسب در جای درست، ما می توانیم با ردیابی کلمات کلیدی مربوط به برند، ببینیم که چه کسانی در کانال های رسانه های اجتماعی (توییتر، فیس بوک، LinkedIn، بلاگ ها، و غیره) به طور فعال به بحث در مورد محصولات برندمان و یا محصولات رقبای برند مورد نظر می پردازند. عبارات جستجو و کلمات کلیدی مورد استفاده در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال می تواند در این فرایند کمک بسیاری نماید.

با توجه به این مسئله، ما می توانیم ببینیم که آن ها در مورد برند ما چه می گویند، و بر اساس آن تعیین کنیم که آیا تاثیر آن ها مثبت، منفی و یا خنثی می باشد. آیا آن ها صرفا گاهی اوقات در مورد برند ما صحبت می کنند و یا این که به طور مداوم در مورد آن صحبت می نمایند؟ ما همچنین می توانیم تعیین کنیم که تعداد مخاطبان هر یک از تاثیرگذاران به صورت فردی چه تعداد است و ارتباط آن با بازاری که در سعی در دستیابی به آن داریم چقدر است.

علاوه بر این، همچنین درک این که تاثیرگذاران بر روی چه کسانی تاثیر می گذارند، به منظور درک اثر شبکه ای گفتگوهای آن ها در مورد برند ما، مهم است. به عنوان مثال، شما ممکن است کسی را بیابید که دنبال کننده های نسبتا کمی در توییتر دارد، اما در بین دنبال کننده های آن روزنامه نگاران مهمی وجود داشته باشد و یا بسیاری از دنبال کننده های آن مربوط به بازار شما باشند. هر بار لایک شدن و یا بازتوییت شدن که تاثیر گذار دریافت می کند، سبب تاثیر و نفوذ او به شبکه های جدید می شود، و این مسئله فرصت ها و تعاملات جدید ایجاد می کند.

تحریک مثبت، بر عکس منفی
هدف از بازاریابی تاثیر گذاران، تقویت احساسات مثبت است و تلاش برای به دست آوردن تاثیرگذارانی که در مورد برند ما منفی هستند (که همچنین به عنوان "مخالفان (detractors)" شناخته می شوند) برای تغییر ذهنیت آن ها. در اینجا برخی از رویکردها وجود دارد. معمولا، تقویت احساسات مثبت به این شیوه است که شما نشان دهید در حال گوش دادن هستید و به افرادی که برند شما را دوست دارند به اندازه کافی اهمیت می دهید که در وهله اول نکات مثبتی در مورد آن به صورت آنلاین بگویند.

همین دستورالعمل همچنین می تواند به منظور تحت تاثیر قرار دادن مخالفان و تغییر جهت آن ها به سمت شما کمک کند. گوش دادن به مخالفان دارای تاثیر همچنین می تواند در درک مسیرهای اشتباهی که در بازاریابی و یا توسعه محصولات خود می روید، به شما کمک کند.

اما در برخی موارد، محرک های ملموس – همچون محصولات آزمایشی- همچنین می تواند به ایجاد انگیزش و تمایل نسبت به برند شما کمک کند.

هنگامی که شما به سنجش تمایلات (احساسات) رسانه های اجتماعی به طور کلی و تمایلات (احساسات) تاثیر گذاران به طور خاص می پردازید، همچنین می توانید از این داده ها به منظور تغییر خلاقانه و یا بهینه سازی کمپین ها بر اساس تمایلات بازار استفاده کنید. این یکی از دلایلی است که می تواند نشان دهد که تعامل تاثیرگذار با کمپین های بازاریابی خاص می تواند مفید باشد.

جا دادن (استفاده از) تاثیرگذاران در استراتژی کمپین خود
ما معتقدیم که رسانه های اجتماعی، مدیریت کمپین، و استراتژی های تاثیرگذار، برای دستیابی به حداکثر ارزش (سود) بایستی با یکدیگر هم ردیف و در یک خط قرار گیرند.

این ها با هم، می توانند به شما در درک آن چه مصرف کنندگان از شما می خواهند کمک نمایند و همچنین به شما کمک می کنند تا به شیوه ای پاسخ دهید که سبب دستیابی به حداکثر ارزش نسبت به تجارت تان و نسبت به مشتریان تان شود.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد