درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:59   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24794صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 27 تیر 1395 - 13:49
کاربرد آگاهانه اطلاعات
      قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه - افزایش مصرف نآگاهانه اطلاعات و تاثیرات سوء آن مانند چاقی اطلاعاتی به زمینه سازی موضوع چاقی بدنی با چاقی اطلاعاتی رامطرح می‌کند. برخی بر این باورند که مصرف بی اندازه و بیهوده اطلاعات نیز می‌تواند نوعی چاقی اطلاعات را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این چاقی اطلاعاتی باید راهکارها وتدبیرهایی درباره تغذیه اطلاعات اندیشید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیا انسان با نوعی اضافه بار اطلاعاتی مواجه شده است؟


افزایش مصرف نآگاهانه اطلاعات و تاثیرات سوء آن مانند چاقی اطلاعاتی به زمینه سازی موضوع چاقی بدنی با چاقی اطلاعاتی رامطرح می‌کند. برخی بر این باورند که مصرف بی اندازه و بیهوده اطلاعات نیز می‌تواند نوعی چاقی اطلاعات را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این چاقی اطلاعاتی  باید  راهکارها وتدبیرهایی درباره تغذیه اطلاعات اندیشید.

 

یکی از این راهها که در حوزه دسترسی و استفاده از اطلاعات به ویژه اطلاعات اینترنتی رایج شده است. رعایت اصول « رژیم اطلاعاتی» است همان‌گونه که  مصرف زیادغذاهای بی‌کیفیت  و یا خارج از اصول بهداشتی فرد را مبتلا به چاقی می‌کند و بدنش راازحالت معمولی متفاوت و متعارف خود خارج می‌سازد. در واقع فرد با نوعی فربگی یا چاقی اطلاعات
دست به گریبان خواهد شد که بار منفی زیادی را به دنبا ل خواهد داشت.

 

فراوانی و فزونی اطلاعات و  چگونه دسترسی به اطلاعات مناسب، کافی و با کیفیت از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در حوزه مطالعاتی رفتار اطلاعاتی مورد بررسی و کنکاش قرار کرد   روزگار فزونی اطلاعات و منابع اطلاعاتی یکی از پیامدهای مهم عصر کنونی است. امروزه دیگر اطلاعات در دست گروه خاص و قابل انتقال از مجرای خاص نیست بلکه  از بحرانهای مختلف و به شیوه های مختلف قابل دسترسی و استفاده است  مسئله مهم کیفیت این اطلاعات است نه ابزارهای دسترسی به اطلاعات اطلاعات  در دنیا ی  جز ضروریات زندگی به شمار می‌رود مانند آب، هوا، غذا که انسان ناگزیر از مصرف آنهاست.

 

در واقع می‌توان انسان را یک سیستم اطلاعاتی پیشرفته دانست که در هر لحظه باید از جنبه های مکانی، زمانی، امنیتی، فکری و پیرامونی خود آگاهی و اطلاع کسب کند تا بتواند با محیط اطراف خود تعاملی سازگار و سازنده داشته باشد. اطلاعات داده شد از طریق رسانه ها و ابزار مختلف از جمله تلویزیون ، اینترنت و یا تلفن های همراه آکنده از اطلاعاتی هستند که برخورداری و یااستفاده  از آنها  الزام آور نیست بیش از آنکه اسباب آرامش را فراهم کنند. موجب سر در گمی و تشویق خاطر می‌شوند.

 

هر گونه اطلاعاتی که در دسترس است می‌تواند تاثیرات جانبی هم داشته باشد و حتی درمواقعی مصرف کننده را با خطر یا مشکل مواجهه سازد. همان‌گونه مصرف زیاد غذا باعث چاقی می‌شود یا سلامتی جسمی را به خطر می‌اندازد. مصرف بی اندازه و بیهوده اطلاعات  نیز می‌تواند نوعی چاقی اطلاعاتی رابه همراه داشته باشد. که راه اساسی و درست آن پیدا کردن تغذیه اطلاعاتی درست است که به آن رژیم اطلاعاتی گفته می‌شود که باید رعایت شود.

 

از جمله داشتن ساعات تنظیم شده استفاده از رسانه ها و محدودیت آن برای فرزندانمان استفاده منظم از یک یا دور رسانه خاص با توجه به افکار عقایدتان توجه به نوع اطلاعات در خواستی: مثلا اخبار سیاسی، اجتماعی ، حوادث حذف سایت ها و کانالهای زاید و غیر علمی و اخلاقی توجه به امکانات رسانه ای و قدرت آنها با توجه به سکونت و شغل تان تعیین زمان خاص رای استفاده از اطلاعات نه در هر زمانی و هر مکان عمومی استفاده مناسب از اطلاعات با توجه به سن، جنس ، تحصیلات  و امکانات موجود و دقت در نخواندن و یا ندیدن  هر گونه اطلاعات غیر ضروری و نا مربوط پرهیز از ارسال اطلاعات نادرست و شایعه ساز به دیگران بدون ذکر منبع خبر و رعایت اصول حرفه ای خبر رسانی مبادله اطلاعات بین افراد هم فکر و هم سلیقه  خود و عدم ارسال هر خبر برای دیگران بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی 10-رعایت کردن اصو ل نگارش در تلگرام زیرا هر متنی را نباید نوشت و ارسال کرد.

 

 با ادبیات تولید شده و ارسالی میتوان به شخصیت فرد پی برد و در آخر رعایت اخلاقی در ارسال دریافت و انتشار اطلاعات  درهر گونه سیستمی زیرا باید کرامت انسانها در نظر گرفته شود. زیرا خداوند انسانها را به تقوا الهی می سنجند نه به داشتن اطلاعات زیاد بیهوده و مضرر زیرا اطلاعات باید مورد استفاده انسانها در زندگی روزانه اش قرار گیرد  و مردم باید یاد بگیرند که تحصیلات، تجربه، رسانه ای اجتماعی فقط برای کمک به یک زندگی خوب در خدمت آنها هستند نه برای ضرر زدن به آنها و گمراهی اشان باید بار اضافی اطلاعاتی را پایین گذاشت و رها شد از انباشت اطلاعات بی فایده و مضرر زیرا افراد بیش از توان و گنجایش و نیازشان به مصرف اطلاعات می‌پردازند اطلاعات می تواند اندیشه زندگی و حتی مرگ انسان را تحت الشعاع خود قرار دهد باز کردن هر ایمیلی ، سر زدن به هر سایتی ، پیگیری لینک‌های مختلف عادت کردن به وب سایت های مستهجن و غیر اخلاقی ، عضو شدن  در هر خبرنامه و سایتی و یا دنبال کردن همه برنامه های و شبکه های تلویزیونی  و همه مصداق هایی از رفتار اطلاعاتی پر خطر به شمار می روند و این‌ها نوعی ( رفتار اطلاعاتی بیمار گونه) یا خطر ناک نام دارد.


باید شکیبایی،  گزینشگری، فرصت جویی، مدیریت زمان ، برقراری توازن و پرورش فکر را مورد توجه قرار داد. باید مصرف آگاهانه اطلاعات به جامعه توصیه شود. نه استفاده بیش از حد آن گویا سابقه استفاده از اطلاعات بیشتر مطرح است نه کیفیت و نوع آن علایم چاقی اطلاعات: اعتیادبه ایمیل ، وقت‌گذرانی در اینترنت ، کاهش سطح توجه ، خستگی و افسردگی ، کمبود تعامل اجتماعی دور شدن از واقع بینی  و وفاداری به نابرندهای خاص


راه حل‌های چاقی اطلاعاتی: خاموش کردن رایانه و تلویزیون ، کسب سواد رسانه ای سرگرم شدن به کارهای دیگر مانند ورزش و تفریح باید اشاعه اطلاعات درست صورت گیرد نه ارائه اطلاعاتی که  مزاق خواننده خوش می‌آیند دارای ارزشی واقعی نیستند و می‌توان تاثیرات فکری منفی را به دنبال داشته باشند. زیرا انسان در یازده ساعت از شبانه روز به مصرف اطلاعات می‌پردازد و زمان کمی نیست یعنی نیمی از یک روز عمرتان و سالهای زندگی و به فکر آرامش ذهنتان باشید.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد