درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:27   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24733صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 27 تیر 1395 - 07:57
روابط عمومی و اقتصاد مقاومتی
ابوالقاسم دارابی/ مدیر روابط عمومی و تبلیغات بیمه توسعه - من به نظرم سه مسئله از لحاظ اولویّت، از لحاظ ریشه‌ای بودن و حلّ مشکلات دیگر از همه مهم‌تر است؛ یکی عبارت است از مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی. کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد، مشکلات اقتصادی‌اش برطرف نخواهد شد، بلکه گرفتاری‌هایش روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.با این رهنمونها اهمیت این نوع اقتصاد به روشنی نمایان میگردد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیرامون اهمیت و جایگاه روابط عمومی مطالب بسیار زیادی موجود می باشد. اما در بحث اقتصاد مقاومتی ، روابط عمومی شاید به درستی جایگاه خود را نیافته است. برای این منظور می بایست ابتدا تعریف ساده ای از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، که به طور خلاصه میتوان گفت، کشف و شناسایی راه های که دشمن از طریق آن میتواند به کشور فشار وارد کرده و باعث ضربه به کشور شود و از طرفی دیگر تبدیل این تهدیدها به فرصت. این اصطلاح ویژه ایران است و توسط مقام معظم رهبری به وجود آمد.

 

با مرور بیانات مقام معظم رهبری در سنوات گذشته که بنیان گذار این نو اقتصاد هستند میتوان به اهمیت اقتصاد مقاومتی و جایگاه روابط عمومی دست یافت . ایشان در تاریخ 20 اسفند 94 در جمع اعضای مجلس خبرگان فرمودند:
من به نظرم سه مسئله از لحاظ اولویت، از لحاظ ریشه‌ای بودن و حل مشکلات دیگر از همه مهم‌تر است؛ یکی عبارت است از مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی. کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد، مشکلات اقتصادی‌اش برطرف نخواهد شد، بلکه گرفتاری‌هایش روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.با این رهنمونها اهمیت این نوع اقتصاد به روشنی نمایان میگردد.

 

با بررسی بیشتر بیانات مقام معظم رهبری، از جمله در سخنرانی ابتدای سال 95 ایشان به صراحت عنوان میدارند که " شعار سال را که باید به صورت گفتمانی در میان مردم و افکار عمومی کشور رواج پیدا کند، یک شعار اقتصادی قرار بدهیم " همچنین ایشان در ادامه سخنانشان عنوان میدارند که " در این مقطع زمانی، سیاستهای استکبار و بخصوص و به‌طور خاص سیاستهای آمریکا اقتضا میکند که یک تفکری تزریق بشود در میان ملت ما؛ اول در میان نخبگان جامعه و بعد از آن بتدریج به افکار عمومی منتقل بشود؛ یک تفکر خاصی تزریق بشود به افکار عمومی.

 

 آن سیاستی که مورد نظر آنها است این است که وانمود کنند ملت ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه یکی از این دو راه را انتخاب کند. " و در اینجاست که روابط عمومی پا به عرصه مبارزه می گذارد. و با توجه به رسالت بالای خود مبنی بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می بایست اقداماتی اساسی نیز انجام دهد.اولین پیشنها بنده با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهید، فرماندهی برایش بگذارند ، و با توجه مقدمه بالا اینست که این قرارگاه نیز باید ستادی عملیاتی با عنوان روابط عمومی داشته باشد و فعالیت های ذیل را انجام دهد.


فعالیت ها در 4 جهت کلی خلاصه می گردد:
درون سازمانی : فعالیت درون سازمانی از این حیث قابل اهمیت است که فرهنگ اقتصاد مقاومتی در ابتدا از خود مراکز می بایست آغاز شود. البته منظور از درون سازمانی ، فقط سازمانهای دولتی نمی باشد .بلکه کلیه واحدهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی می باشد . با انجام فعالیت های سیستماتیک در روابط عمومی قادر خواهیم بود در مبادی اصلی ایجاد اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی مناسبی انجام دهیم، و آن را به سایر بخشها تعمیم دهیم.


برون سازمانی : بستر سازی و فرهنگ سازی در مراکز بسیار حساس مانند مدارس، روستاها، دانشگاهها، مراکز علمی، فرهنگی و هنری و غیره . با این بستر سازی ها نیروهای با فرهنگ اقتصاد مقاومتی وارد بازار می شوند که به دلیل داشتن این فرهنگ، به صورت خودجوش در مسیر این اقتصاد حرکت خواهند کرد.


سنجش افکار عمومی : به منظور پایش فعالیت های انجام شده و شناسایی میزان رشد این فعالیت ها می بایست از افکار سنجی در میان مردم استفاده شود ، نکته مهم این است که ما در این مرحله نباید از نظر سنجی استفاده کنیم زیرا ممکن است نتایج درستی بدست نیاوریم و بنابر این بایستی از افکار سنجی استفاده کنیم. همچنین این پایش افکار عمومی به وسیله افکار سنجی بایستی به صورت سیستماتیک و مرتب انچام گیرد تا نتایج دقیق و درستی بدست آوریم.


برون مرزی : در بحث برون مرزی می بایست با انتقال این مفهوم به سایر کشورهای همسو و همفکر و کمک به آنها جهت استقرار اقتصاد مقاومتی به مقابله ای منسجم تر و هدفمند تر با کشورهای سلطه طلب پرداخت. و با اتحاد با آنها به هم افزایی قابل توجه ای رسید.


البته رهبران روابط عمومی از تکنولوژی های روز و قدرت رسانه نبایستی غافل شوند و با استفاده صحیح از این ابزارها در مسیر اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد