درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:18   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24707صفحه نخست » ادامه مطلب سهچهارشنبه، 23 تیر 1395 - 13:56
چند نکته در خصوص روابط عمومی
مهدی وهاب زاده کبریا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقش قابل توجهی می باشد. نقش
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقش قابل توجهی می باشد. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است دو چندان شده است بطوری که موفقیت سازمان ها، ادارات و شرکت ها و دوام شان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد آن ها وابسته است.


روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطی بین مدیران و کارکنان مسئولیت بزرگی در فرآیند دسترسی مدیران وافکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند بسیار با اهمیت است. آنچه اهمیت فراوانی دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هر سازمانی قرار گرفته است. پس باید به روابط عمومی و کارکردهای آن بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت روابط عمومی می تواند در سازمان موفق عمل کند


.امروزه سازمان ها، نهادها و شرکت ها همواره می کوشند از دروازه ای عبور کنند که پشت آن، نگرش های مخاطبان همانند رودخانه ای خروشان در گذر است. آنها می خواهند نگرش ها را تغییر دهند و با آنها به مقابله بپردازند و بالاخره آنها را به نگرش های مطلوب تبدیل نمایند. کلید این دروازه در دست پرقدرت روابط عمومی ها می باشد. روابط عمومی ها نه از دروازه های بسته هراسی دارند و نه به کارها و فعالیت های عبث و بیهوده می پردازند.

به هر حال با توجه به سابقه 63 ساله در ایران ( از سال 1330 هـ . ش ) نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه آن در کشور هرگز خوشایند نبوده و با این روال اصلاً موفق نیست و عزم جدی تر مسئولان و توجهات زیادی را می طلبد تا حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی در کشور ایجاد شود و این حرفه و فن تخصصی در جایگاه و منزلت واقعی خویش قرار گیرد.


روابط عمومی در ایران هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا ننموده و توجه بیشتر مسئولان را می طلبد در واقع روابط عمومی در ایران همچنان مفهوم سنتی داشته در صورتی که روابط عمومی سخنگوی هر دستگاه و سازمان می باشد که تمام اطلاعات و اخبار و نظرسنجی از طریق روابط عمومی باید صورت پذیرد. روابط عمومی تلاشی است تعهدی، برنامه ریزی شده و پایدار برای ایجاد و حفظ درکی دوجانبه بین سازمان و عموم مردم که با آن سروکار دارند. روابط عمومی آینه تمام نمای هر دستگاه و سازمان است. این آینه باید شفاف بوده تا بتواند مطالب را خوب منعکس نماید. روابط عمومی پل ارتباطی بین سازمان با مشتریان است این پل ارتباطی نباید یک سویه باشد .

 

چند نکته در خصوص روابط عمومی

1- علم به اندازه تجربه مهم بوده و فقط نباید به دانسته های تجربی خود اکتفا کنیم. روابط عمومی یک علم است در جهت بالا بردن اعتبار و خودشناسی یک دستگاه و سازمان.
2- امروزه سازمان ها به روابط عمومی تجاری و صنعتی نیاز دارند.
3- مسئولیت رضایت مشتریان با تمام کارکنان سازمان است روابط عمومی مسئولیت اصلی را به عهده دارد.
4- رقابت، واقعیت دنیای تجاری است. پس برای آن برنامه ریزی و اقدام کنیم.
5- گاهی اوقات باید به داخل بازار رفته و مدیران روابط عمومی حداقل 50 درصد وقت خود را باید با مشتریان بگذرانند.
6- باید سخت، هوشمندانه و عاشقانه کار کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد