درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24667صفحه نخست » دوشنبه، 21 تیر 1395 - 11:03
ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی
استفاده از هدیه برای ارتقای کسب و کار
بسیاری از شرکت ها و موسسات برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار از شیوه متداول «هدیه دادن» استفاده می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بسیاری از شرکت ها و موسسات برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار از شیوه متداول «هدیه دادن» استفاده می کنند. البته این شیوه بازاریابی بیشتر مورد علاقه برندهای تازه تاسیس است اما به خوبی برای برندهای باسابقه و مشهور نیز کارایی دارد. در واقع این شیوه، کاربرد گسترده ای در تمام کسب و کارها دارد.

بدون شک در دنیای بازاریابی شیوه های متعددی برای جذب مشتریان وجود دارد. با این حال بازاریابی مبتنی بر هدیه دادن یکی از سریع ترین شیوه ها برای ارتقای جایگاه شرکت در بازار فروش است. در واقع با اتخاذ این سیاست، برند شما به یکباره با تعداد انبوهی از مشتریان مواجه می شود. این امر اگرچه در کوتاه مدت نتایج بسیار مطلوبی را برای برندتان به ارمغان خواهد آورد اما پس از گذشت چند ماه و پایان یافتن کمپین شما تقریبا تمام مشتریان تازه تان از دست خواهند رفت.

به عبارت بهتر خصوصیت اصلی این شیوه بازاریابی، کوتاه مدت بودن آن است. این امر اگرچه به یکباره وضعیت شرکت تان را دگرگون خواهد ساخت اما در ایجاد احساس وفاداری نسبت به برند در مشتریان تقریبا هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد.

درست در همین نقطه است که شما به عنوان یک بازاریاب و مدیر باید دست به کار شده و احساس وفاداری را پس از یک دوره کمپین موفق در مشتریان جدید خود ایجاد کنید.

ایده

Goldwell  غول تولید لوازم بهداشتی آلمان است. تخصص اصلی این برند در ساخت کرم های تقویت کننده و محافظ مو است. همچنین بازار فروش اصلی این برند کشورهای اروپای غربی و آمریکا شمالی است.

هنگامی که برند Goldwell برای نخستین بار پا به بازار بریتانیا گذاشت، از همان ابتدا با برندهای مطرح و پرفروش L’Oréal،    Wella و Schwarzkopf مواجه بود که تقریبا تمام بازار بریتانیا را در دست داشتند. این برندها هم از نظر تنوع محصولات و هم از نظر شهرت بسیار جلوتر از برند Goldwell بودند و همین امر هرگونه شیوه بازاریابی غیرمستقیم را برای شرکت دشوار می ساخت.

به همین منظور برند Goldwell تمام قوانین بازاریابی مطرح در آن زمان را زیر پا گذاشته و نوآوری جدیدی در عرصه بازاریابی مستقیم به وجود آورد. در حقیقت تا آن زمان اغلب برندهای آرایشی برای دریافت سفارش، فروشندگان خود را راهی سالن های آرایشی-بهداشتی کرده و با دریافت سفارشات، محصولات را چند روز بعد برای سالن های آرایشی ارسال می کردند.

در این میان شرکت Goldwell با در اختیار قرار دادن ون های مخصوص به فروشندگان خود، امکان فروش مستقیم و آنی محصولاتش را فراهم آورد. به این ترتیب سالن های آرایشی مستقیما می توانستند سفارشات خود را بدون تاخیر دریافت کرده و حتی در حضور فروشندگان کیفیت آن را امتحان کنند.

در این میان اما خلاقیت اصلی شرکت اهدای محصولات کمتر شناخته شده خود (که در بازار بریتانیا تا آن زمان مورد استفاده قرار نمی گرفتند)به صورت هدیه به سالن های آرایشی بود. به این ترتیب سالن های آرایشی علاوه بر دریافت آنی محصولات خود، تعداد زیادی محصولات تازه را نیز به صورت رایگان دریافت می کردند.

این امر در ابتدا فشار مالی زیادی را بر شرکت وارد ساخت اما پس از گذشت مدت کوتاهی سیل گسترده سفارشات برای محصولات جدید شرکت روانه ساختمان Goldwell  در لندن شد. بدین ترتیب Goldwell علاوه بر خلق موقعیت مناسب برای خود در بازار فروش بریتانیا، محصولات جدیدی را نیز که کمتر در بریتانیا مورد استفاده قرار می گرفتند به بازار این کشور معرفی کرد و از این طریق درآمد خارق العاده ای نیز به دست آورد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- این شیوه بازاریابی برای تمام کسب و کارها مناسب و کارآمد است. البته باید دقت داشت که این شیوه را به صورت صحیح به کار برد.

- محصولاتی که به صورت هدیه به مشتریان خود ارائه می دهید باید به اندازه ای باشد که مصرف حداقل 6 ماه آنان را پوشش دهد. بدین ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان تان به محصولات هدیه شما عادت کرده اند و در مرحله بعد اقدام به خرید آنها خواهند کرد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد