درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24594صفحه نخست » جمعه، 18 تیر 1395 - 12:37
شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در دامن زدن به شایعات دارند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پرتال خبری "Nasim News Agency" در گفتگو با یک استاد علوم ارتباطات می نویسد که شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در دامن زدن به شایعات دارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پرتال خبری "Nasim News Agency" در گفتگو با یک استاد علوم ارتباطات می نویسد که شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در دامن زدن به شایعات دارند.

مدیرکل سابق دفتر مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها در گفتگو با «نسیم آنلاین» اعلام کرد که برخی از شایعات با چنان سرعتی پخش می شوند که در شبکه های متخلف با یکدیگر تمایز دارند. برای مثال، اخبار متناقضی در رابطه با اتوبوس سربازان پادگان 50 کرمان در حوالی کیلومتر ۵ محور نی ریز در رسانه‌ها منشتر می شود که برخی تعداد کشته‌ها را 13 نفر، 14 نفر و برخی هم تا 19 نفر را اعلام می‌کنند.

چندی بعد در شبکه های اجتمائی عکسی منتشر می شود که گویی متعلق به سربازان جان باخته بوده است ولی در اصل این عکس از طرف یکی از نجات یافتگان حادثه اشتباه عنوان می‌شود، به نحوی که هیچ یک از سربازان فوت شده در عکس وجود خارجی نداشتند.

دکتر محمد سلطانی‌فر در رابطه شایعات اینترنتی به نسیم آنلاین می گوید:

"به طور کلی شایعه زمانی منتشر می‌شود که اولاً خبری وجود نداشته باشد یا منابع خبری موثقی این خبر را انعکاس ندهند. سومین حالت این است که خبر دیرتر از منابع رسمی اتفاق بیافتد یا به تعبیری، منابع رسمی از محافل بی اعتبار عقب تر باشند. متاسفانه این اخبار بدون منبع موثق شکل می گیرند."

وی در ادامه افزود که موضوع پخش شایعات نشان دهنده این موضوع است که رسانه‌های رسمی ما خیلی عقب‌تر از فضای رسانه‌های غیر رسمی هستند. بدون شک این اخبار دستمایه بازار داغ شایعه سازی، کانال سازی و موج سواری عده‌ای با اهداف خاص هستند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد