درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24580صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 15 تیر 1395 - 13:18
اعتراض نامه مدیران روابط عمومی شرکت های آب و فاضلاب روستایی کشور به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی
کم کردن درجه و مرتبه روابط عمومی ها در دستگاه های دولتی منجمله در تعدادی از شرکت های آب و فاضلاب روستایی از رییس اداره به کارشناس مسئول و ابلاغ بخشنامه 466910 مورخ 26/12/94 سرپرست محترم معاونت مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر تعلق نگرفتن 35 درصد فوق العاده ویژه به شغل روابط عمومی، بی مهری مسئولان به دوستاران روابط حسنه بین دولت و ملت می باشد.
  

باسمه تعالی
امام خمینی(ره): تبلیغات، مسئله ‏اى است پر اهمیت و حساس؛ یعنى دنیا با تبلیغات حرکت مى ‏کند. آن قدرى که دشمنان ما از حربه تبلیغات استفاده مى ‏کنند، از طریق دیگرى نمى ‏کنند و ما باید به مسئله تبلیغات، بسیار اهمیت دهیم و از همه چیزهایى که هست، بیشتر به آن توجه کنیم. صحیفه نور، ج ۱۷، ص ۱۵۷

جناب آقای نوبخت
معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور


باسلام و احترام
در ماه های سال گذشته خبری مبنی بر تنزل جایگاه روابط عمومی در بسیاری از دستگاه های دولتی کشور منتشر شد که در موج های فزآینده اخبار و وقایع رخ داده در سطح کشور، امکان پرداختن تخصصی به آن مهیا نشد. این خبر شوک بزرگی به فعالان حوزه ارتباطات وارد کرد، به گونه ای که احساس شد تمامی تلاش خستگی ناپذیر فعالین حوزه روابط عمومی طی 2 دهه به ناگاه از بین رفت.


پس از سالها مهجوری طی دو دهه گذشته با صدور مصوبه هیئت محترم وزیران در سال 86 و اصلاحیه مربوط به آن در سال 91 سطح سازمانی روابط عمومی دستگاه های اجرایی در وزارت خانه ها و معاونت های رییس جمهور به مرکز ارتقاء یافت و عنوان آنها به "مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" اصلاح گردید و الزام دستگاه های اجرایی به تدوین و اجرای پیوست های رسانه ای برای طرح های مهم از نقاط قوت و پشتوانه ای محکم برای فعالیت روابط عمومی ها شد.


این بدان معنا بود که روابط عمومی بعنوان علم، فن و تخصص به صورت واحدی مستقل از سازمان و زیر نظر بالاترین مقام سازمان بدون هیچ گونه واسطه ای انجام وظیفه بکند.


فرهیخته گرانقدر، جناب آقای نوبخت؛
با توجه به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، روابط عمومی ابزار بسیار سودمندی برای تفاهم و همکاری نزدیک در عرصه های داخلی و خارجی شد و از روابط عمومی حرفه ای برای بهبود تصویر، ایجاد وحدت رویه و توسعه اجتماعی- اقتصادی استفاده شد، بطوریکه جناب آقای دکتر روحانی بمناسبت روز روابط عمومی در ضمانت این گفته ها فرمودند "بر این باورم که روابط عمومی ها باید مظهر و بازتابنده افکار، اراده و مطالبات به حق همه شهروندان کشور باشند و می توانند نقش بی بدیل و تعیین کننده در شفاف سازی ارتباطات بین مخاطبان و مسئولان سازمان ها و نهادها و خصوصا شناسایی و انعکاس مشکلات و موانع موجود کشور و همچنین مطالبات مردم ایفا کنند"


دکتر روحانی در جایی دیگر فرمودند که افکار عمومی هم در دنیا و هم در داخل، بسیار مهم اند و وظیفه همه ما این است که اقدامات و خدماتی که انجام می دهیم بیان کنیم، اداره کشور بدون توجه به افکار عمومی ممکن نیست و مشکلات اقتصادی بدون حمایت، حضور و کمک مردم حل و فصل نخواهد شد.


پیرو این سخنان و دیدگاه ها، حال باید گفت ما به عنوان یک عضو در جامعه روابط عمومی چه وظیفه ای داریم، چه امکاناتی در اختیار ماست تا سطح توقعات بوجود آمده را به نحو ممکن جوابگو باشیم.


با این توصیفات باید گفت موفقیت دولت و تبیین دیدگاه ها و اطلاع رسانی عملکرد نیازمند روابط عمومی فعال و حرفه ای است و هر چه در این حوزه ضعیف عمل کند نارضایتی بیشتری به دلیل فقر اطلاع یابی مردم بوجود می آید و برند دستگاه دولتی آسیب جدی از این حوزه خواهد دید.


از منظر دیگر روابط عمومی های دستگاه های دولتی، روابط عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن محسوب می شوند و وظیفه ذاتی آنها تلاش برای افزایش سرمایه های اجتماعی و احساس تعلق مردم به نظام می باشد.


معاون محترم رییس جمهور؛
آنچه به اختصار در خصوص فعالیت های دولت ها در افزایش جایگاه روابط عمومی ها در دو دهه اخیر گفته شد، این طرز تلقی و نگاه مدیران ارشد به حوزه روابط عمومی را بیان می کرد که هیچ دولت، نهاد و سازمانی نمی تواند بدون موفقیت در حوزه روابط عمومی به عنوان یک مجموعه ای موفق مطرح شود.


اما در این میان و در شرایط بسیار عالی جهت رشد روابط عمومی ها، به ناگاه تصمیم گرفته شد در راستای تغییرات ساختار سازمانی دستگاه های اجرایی، جایگاه ادارات روابط عمومی ها تقلیل یابد.


این تصمیمات گامی در جهت معکوس حرکت کلی دولت و نیز انتظارات فراوان در این حوزه تلقی شد، شاید دلیل این کار کوچک سازی دولت عنوان شود، اما کوچک سازی در یکی از ارکان اصلی سازمان که کاری تخصصی و حرفه ای را انجام می دهد لطمات جبران ناپذیری را به کل سازمان خواهد زد.


بی شک این تغییرات، دیوارهای شیشه ای دولت را به دیوارهای نفوذ ناپذیر تبدیل خواهد کرد و فاصله ای عمیق بین مردم و دولت خواهد انداخت و این اقدام به این معنا خواهد بود که نمی خواهیم با افکار عمومی شفاف باشیم.


چگونه ممکن است بدون جایگاه سازمانی مناسب انتظار داشته باشیم روابط عمومی های دستگاه های دولتی بتوانند پل ارتباطی حاکمیت با مردم باشند و بتوانند نقشی به عنوان تنظیم کننده روابط بین بخشی ایفا نمایند.


باید گفت علی رغم اینکه سهم زیادی از موفقیت رییس جمهور محترم در انتخابات برگرفته از فضاهای مبتنی بر مدل های ارتباطی نوین و در حقیقت مرهون کار حرفه ای و تخصصی در حوزه روابط عمومی بوده است، انتظار بر این بود که با درک صحیح از شرایط کنونی کشور، دولت پیشگام تحول در روابط عمومی ها شود و نه تنزل جایگاهی که سزاوار این حوزه نیست.


کم کردن درجه و مرتبه روابط عمومی ها در دستگاه های دولتی منجمله در تعدادی از شرکت های آب و فاضلاب روستایی از رییس اداره به کارشناس مسئول و حال ابلاغ بخشنامه 466910 مورخ 26/12/94 سرپرست محترم معاونت مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر تعلق نگرفتن 35 درصد فوق العاده ویژه به شغل روابط عمومی، بی مهری مسئولان به دوستاران روابط حسنه بین دولت و ملت می باشد.


رییس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور؛
انتظار داریم، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند "روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد" و فرمایش ریاست محترم جمهوری که فرموده اند "بر این باورم که روابط عمومی ها باید مظهر و بازتابنده افکار، اراده و مطالبات به حق همه شهروندان کشور باشد"، پیش از آنکه شاهد لطمات بیشتری بر پیکر مصدوم جریان ارتباطات و روابط عمومی های دستگاه های دولت باشیم، استدعا داریم حضرتعالی و سایر مسئولان ذیربط در دولت تدبیر و امید از اجرای تغییر سازمانی روابط عمومی ها در دستگا های دولتی جلوگیری کرده و یکی از ابزارهای نزدیکی دولت و ملت را حفظ و تقویت نمائید.


امضای الکترونیکی مدیران روابط عمومی شرکت های آب و فاضلاب روستایی کشور
تیرماه 1395


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد