درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24494صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 20 تیر 1395 - 08:17
پژوهش؛ گام اول روابط عمومی
بهروز میرزایی دانشجوی دکتری جامعه شناسی اقتصادی و توسعه - روابط عمومی یک هنر و یک علم متمرکز در پیدا کردن بهترین استراتژی ها و تاکتیک ها برای دستیابی به اهداف سازمان، شرکت و مشتری است. این دانش ترکیبی از تجربه، درک واقعی از رسانه ها و مشتری و کیفیت پژوهش هایی است که در جامعه انجام می دهد. روح کیفیت تحقیقات در تمام مراحل و فرآیند روابط عمومی وجود دارد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یک هنر و یک علم متمرکز در پیدا کردن بهترین استراتژی ها و تاکتیک ها برای دستیابی به اهداف سازمان، شرکت و مشتری است. این دانش ترکیبی از تجربه، درک واقعی از رسانه ها و مشتری و کیفیت پژوهش هایی است که در جامعه انجام می دهد. روح کیفیت تحقیقات در تمام مراحل و فرآیند روابط عمومی وجود دارد.


روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباط سازمان ها با مردم، دو وظیفه دسترسی به افکار عمومی و جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات و نیز تحقق اصل پرسشگری و پاسخگویی و نظارت مردمی بر عملکردهای سازمانی را در فضای مبادلاتی اطلاعات جاری در رگ و پی بوروکراسی را بر عهده دارد و به هیچ وجه در دایره بسته تبلیغات یا اطلاع رسانی سازمان مدار محصور نمی ماند. آنچه تحقق این کارکرد را تسهیل می کند، تلقی تکیه حرفه تخصصی روابط عمومی بر علم، اخلاق، تعهد، مسئولیت، تفاهم، تعادل، کیفیت و همکاری جمعی است. بر این اساس اثربخشی روابط عمومی به شناخت حضور این پدیده در دنیای واقعی و زندگی اجتماعی وابسته است.


متخصصان روابط عمومی اغلب زمان و انرژی خود را جهت متقاعد کردن مدیران ارشد سازمان برای تامین بودجه تحقیقات یا توصیف اهمیت پژوهش به عنوان بخشی مهمی از روابط عمومی صرف می کنند. همانطور که می دانید پژوهش یک واحد اثربخش در روابط عمومی است. مدیران سازمان ها باید به این نتیجه برسند که انجام امور و دستیابی به بازارهای جدید بدون مطالعه جامعه و در نظر گرفتن موانع، محدودیت ها و نقاط قوت و ضعف امکان پذیر نخواهد بود. بکارگیری روابط عمومی با محوریت تحقیق و افکارسنجی می تواند به عنوان یکی از ابتدایی ترین اقداماتی باشد که امکان نفوذ یک سازمان را در جامعه فراهم می کند.


بسیاری از کارکنان روابط عمومی ها مهارت های زیادی دارند که به زبان ارتباطات ارزشمندترین سرمایه آن ها قلمداد می شود. اما در عمل می توان آن مهارت ها را با استفاده از تحقیق و جمع آوری اطلاعات لازم گسترش داد و از آنها برای توسعه بازار کمک گرفت. با وجود ارتباطات مناسب مهم است که مطمئن شوید نیازهای یک مشتری، بازار هدف و منابع در دسترس به منظور دستیابی به یک طرح یا الگوی فروش مناسب است. این عمل در روابط عمومی صرفا با انجام تحقیقات بنیادی و میدانی انجام پذیر است. بطور مثال شما قبل از ارسال یک مطلب برای یک مجله، باید بدانید که خوانندگان مجله دارای چه ذهنیتی هستند و چه سبک نگارشی را می پسندند و خواهان چه موضوعاتی هستند و عملا ارائه یک مطلب در هر نشریه ای بدون توجه به خصوصیات نشریه، مخاطب و زمینه آن، کاری کم اثر خواهد بود.


از انواع تحقیقات پرکاربرد و مورد هدف در روابط عمومی، تحقیقات بازار، تحقیقات صنعتی، رصد اخبار و تجزیه و تحلیل رفتار رقبا است. بدیهی است که هر طرحی در روابط عمومی نیازمند روش های مختلف پژوهشی است ولی مقطعی بودن تحقیقات این حوزه مهمترین محل شباهت آنهاست. شناخت مخاطب یا مشتری و شناسایی بازار هدف و رسانه از جمله مواردی است که می تواند در بهبود عملکرد روابط عمومی موثر باشد.


نکته ای که ضرورت و اهمیت پژوهش در روابط عمومی را ایجاب می کند، این است که روابط عمومی با ارائه یک طرح به مشتری باید آمادگی توجیه ایده ی خود را داشته باشد. باید ابتدا ضمن مطالعه ایده را در ذهن پرورش دهد و ببیند با چه شعار یا پیام و یا رسانه ای می توان از آن استفاده لازم را برد. سپس رفتار روابط عمومی در توجیه و ایده پردازی طرح بسیار مهم است. باید دقت کرد استحکام یک طرح مخاطب پسند در گرو تحقیقات قبل، حین و بعد از اجرا خواهد بود و مسلما با این اقدام برای متقاعد کردن مشتری چندان کار مشکلی نخواهد بود.


نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، شناخت بازار یا مخاطب است. این اولین چیزی است که روابط عمومی باید در ترویج و تبلیغ محصول خود از آن آگاهی داشته باشد. در طرح ریزی یک کمپین موفق باید بسیاری از شاخص های اثرگذار در اجرای طرح را مورد توجه قرار داد. برای مثال، فروش محصول به افراد بزرگسال، مرد یا زن، متآهل یا مجرد، دانش آموز .... و هر جمعیتی دیگر نیازمند مطالعات و تحقیقات میدانی است که روابط عمومی حرفه ای باید ضمن تجزیه و تحلیل رفتار(رفتارشناسی)، سبک زندگی و موقعیت، مخاطب خود را شناسایی و پیام خود را به شکلی طراحی کند که مخاطب توانایی درک آن را داشته باشد.


روابط عمومی پژوهش محور سعی می کند با شناسایی مشتری، بازار هدف و انتخاب یک رسانه متناسب اقدامات خود را جهت معرفی محصول به بازار به صورت یک فرایند نظام مند برنامه ریزی کند. در نهایت اگر هدف فروش بیشتر یا ارتقاء جایگاه برند یا سازمان است، باید با مطالعه و بررسی لازم و مرور وقایع و حوادث روز کمپین خود را اکران کنند.





 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد