درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24491صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 14 تیر 1395 - 09:54
روابط عمومی‌ اطلاع مدار
دکتر داوود زارعیان - ضرورت‌ بهره‌ مندی‌ جامعه‌ از اطلاعات‌ در دنیای‌ امروز، ما را وا می‌دارد تا روابط عمومی‌ نوین‌ را یک‌ روابط عمومی‌ اطلاع‌مدار بدانیم‌. آنچه‌ تاکنون‌ از روابط عمومی‌ برشمرده‌ایم‌، نمایش‌ روابط عمومی‌ ابتدایی‌ یا مسایل‌ ابتدایی‌ روابط عمومی‌ بوده‌ است‌.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکنون‌ بشر به‌ عصر دانایی‌ گام‌ نهاده‌ و "آگاهی"، سرآغاز آزادی‌ و رهایی‌ است‌. قدرت‌ و قابلیت‌های‌ شگرف‌ انسان‌ در عصر حاضر و در جهان‌ پرتحول‌ و سراسر رمز و رازی‌ که‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کنیم‌، مرهون‌ دستیابی‌ به ‌پیشرفته‌ترین‌ و تازه‌ترین‌ آگاهی‌هاست‌ و تلاش‌ بی‌وقفه‌ و گسترده‌ برای‌ کسب‌ دانش‌ و آگاهی‌های‌ بیشتر و مفیدتر، دوره‌ کنونی‌ تاریخ‌ را به‌ عصر انفجار اطلاعات" تبدیل‌ کرده‌ است‌.این‌که‌ اظهار می‌شود 85 درصد از دانشمندان‌ و محققان‌ تمامی‌ اعصار در عصر حاضر زندگی‌ می‌کنند، نشانه ‌گسترش‌ شتابان‌ حجم‌ اطلاعات‌ است‌ و از پیامدهای‌ آن‌ انفجار علوم‌ و دانش‌هاست‌، به‌طوری‌ که‌ 90 درصد از تمامی‌ دانش‌ و اطلاعات‌ طول‌ تاریخ‌ بشر، در عصر ما تولید شده‌ است‌.انفجار اطلاعات‌، ارتباط مستقیم‌ و تنگاتنگی‌ با شیوه‌ پیچیده‌ کار و زندگی‌ بشر عصر حاضر دارد. بهره‌برداری‌ وسیع‌ و با کیفیت‌ بالا از طبیعت‌ و امکانات‌ مادی‌، مستلزم‌ استفاده‌ از ابزار، تجهیزات‌ و روش‌های‌ علمی‌ و مدرن ‌است‌ که‌ جز با یاری‌ دانش‌ و اطلاعات‌ بیشتر و تازه‌تر، فراهم‌ نخواهد شد. با چنین‌ تغییراتی‌ در دنیای‌ کنونی‌ به‌ یقین‌ ما ملزم‌ خواهیم‌ شد آخرین‌ پدیده‌های‌ علمی‌ و اطلاعاتی‌ را برای‌ پیشبرد اهداف‌ روابط عمومی در اختیار بگیریم‌ زیرا به‌نظر می‌رسد فناوری‌ اطلاعات‌ نسبت‌ به‌ فناوری‌های‌ دیگر، زیرساخت‌های‌ بیشتری‌ برای‌ تغییرات‌ نهایی‌ مهیا می‌کند.با اهمیت‌ یافتن‌ فناوری‌های‌ نوین ارتباطی‌ و تأثیرات‌ شگرف‌ رسانه‌ها بر افکار عمومی، قرن‌ بیستم‌ را "قرن‌ ارتباطات" نامیده‌اند. مفهوم دهکده‌ جهانی‌ قرن‌ بیستم‌ در قرن‌ بیست‌ویکم‌ قابل لمس و درک شد و اهمیت‌ اطلاعات‌ هر روزافزون‌تر و بر ارزش‌ آن‌ به‌ عنوان‌ ثروت‌ و قدرت‌ افزوده‌ خواهد شد.


روابط عمومی اطلاع مدار
ضرورت‌ بهره‌ مندی‌ جامعه‌ از اطلاعات‌ در دنیای‌ امروز، ما را وا می‌دارد تا روابط عمومی‌ نوین‌ را یک‌ روابط عمومی‌ اطلاع‌مدار بدانیم‌. آنچه‌ تاکنون‌ از روابط عمومی‌ برشمرده‌ایم‌، نمایش‌ روابط عمومی‌ ابتدایی‌ یا مسایل‌ ابتدایی‌ روابط عمومی‌ بوده‌ است‌، اما در دنیایی‌ که‌ همه‌ چیز آن‌ به‌ سرعت‌ کهنه‌ می‌شود و با اطلاعات‌ تازه‌تر، همه‌ چیز هر لحظه‌ نو می‌شود، روابط عمومی‌ باید از عملکرد و شکل‌ اولیه‌ و سنتی‌ خارج‌ شود و ضرورت‌های‌ زمانه‌ای‌ را که‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کند، درک‌ کند.روابط عمومی‌ در عصر اطلاعات‌ موظف‌ به‌ همگونی‌ و همسانی‌ با فرآیند اطلاعات‌ در جهت‌ نو شدن‌ است.‌ اطلاعات‌ در روابط عمومی‌ برای‌ برقراری‌ ارتباط است‌ و هرگاه‌ اطلاعات‌ ناقص‌ باشد، ارتباطات‌ نیز ناقص‌خواهد بود و هرگاه‌ اطلاعات‌ مجهول‌ باشد، ارتباطات‌ نیز مجهول‌ خواهد بود. روابط عمومی‌ اطلاع‌مدار عبارت ‌است‌ از یک‌ روابط عمومی‌اطلاع‌یاب‌، اطلاع‌شناس‌، اطلاع‌رسان‌.


یکپارچه سازی اطلاعات در بستر فناوری اطلاعات
سرعت فوق العاده تولید ، پردازش و توزیع اطلاعات به واسطه فناوری های نوین ارتباطی باعث شده زمینه تصحیح و تکمیل اطلاعات با رشد قابل توجهی همراه باشد به گونه ای که طول عمر اطلاعات در عصر حاضر بسیار کم شده است. فناوریهای جدید اطلاعاتی به سرعت تغییر می کنند و سازمان ها برای مجهز نگهداشتن خود به آخرین فناوری ها و جدیدترین اطلاعات، ناگزیر بطور مستمر هزینه های هنگفتی متحمل می شوند. اما با سرعت در اطلاع رسانی این هزینه ها جبران می شود . از سوی دیگر انتظاری که در سازمان برای توسعه کاربری فناوری اطلاعات برای کاهش هزینه ها و اطلاع رسانی سریع وجو داشت تغییر کرده و امروزه فناوری اطلاعات به عنوان ابزاری توانمندساز برای مدیران و کارکنان سازمان ها مطرح است. همانطور که می دانیم معماری اطلاعات ، روش،وسیله یا الگویی برای برنامه ریزی توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها و به عبارت دیگر چارچوبی برای یکپارچه سازی منابع سازمان در بستر فناوری اطلاعات است.روابط عمومی های الکترونیک به عنوان واحدهای ارتباطی – اطلاعاتی سازمان ها می توانند نقش مهمی را در بهینه سازی تاثیرات معماری اطلاعات در سازمان داشته باشند چرا که در سازمان هایی که جایگاه و نقش روابط عمومی به طرز مناسبی شناخته و تعیین شده است روابط عمومی به عنوان سلولی هوشمند در بدنه سازمان کار ورود و خروج اطلاعات به سازمان را انجام می دهد ، این نقش با بحث توزیع اطلاعات جلوه کامل تری به فعالیت روابط عمومی ها می دهد. با توجه به نقش حساس روابط عمومی ها در دریافت، کنترل و توزیع اطلاعات در دو بعد درون و برون سازمانی می توان اهمیت معماری اطلاعات در روابط عمومی ها را مورد توجه قرار داد.


نتیجه گیری
‌قرن‌ بیستم‌، قرن‌ ارتباطات‌ و قرن‌ بیست‌ویکم‌ عصر اطلاعات‌ است‌ و ما در پایان‌ قرن‌ ارتباطات‌ و درون عصر اطلاعات‌ قرار گرفته‌ایم‌. از این‌رو شناخت‌ شبکه‌های‌ اطلاعاتی‌، ایجاد بانک‌های‌ اطلاعاتی‌ و جمع‌آوری ‌اطلاعات‌ امری‌ ضروری‌ است‌.کشورهای‌ جهان‌ اول‌ به‌ دلیل‌ داشتن‌ نیروی‌ متخصص‌ و آموزش‌دیده‌ و تکنولوژی‌ اطلاع‌رسانی‌، جریان دو سویه اطلاعات در داخل و جریان ‌یک‌سویه‌ اطلاعات‌ در سطح کشورها ایجاد کرده‌اند، به‌طوری‌ که‌ اخبار از رسانه‌های‌ این‌ کشورها عمدتاً به‌ کشورهای‌ توسعه ‌نیافته‌ ارسال‌ می‌شود. حتی‌ اخبار جهان‌ سوم‌ ابتدا تهیه‌ و دوباره‌ به‌ خودشان‌ برگردانده‌ می‌شود. بدون‌ شک‌ جریان‌ یک‌سویه‌ اطلاعات‌ نتیجه‌ جریان‌ آزاد اطلاعات‌ است‌ که‌ کشورهای‌ مسلح‌ به‌ تکنولوژی‌ اطلاعات‌ را بر کشورهای‌ فقیر مسلط می‌کند. و انتظار می رود ما نیز با اهمیت دادن به جریان گردش اطلاعات ، بر این مشکلات فایق آییم .




 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد