درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24474صفحه نخست » پنجشنبه، 10 تیر 1395 - 09:19
آیین‌ نامه
راه فراری برای تبلیغ کالاهای مضر در تلویزیون
تبلیغ کالاهای مضر در رادیو و تلویزیون براساس ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما ممنوع است و همچنین طبق تبصره ذیل ماده ۷ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هر تبلیغی که حاوی اطلاعات نادرست باشد و موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده کالا و خدمات شود، تبلیغ خلاف واقع و نقض قانون است.
  

راه فراری برای تبلیغ کالاهای مضر در تلویزیون

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تبلیغ کالاهای مضر در رادیو و تلویزیون براساس ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما ممنوع است و همچنین طبق تبصره ذیل ماده ۷ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هر تبلیغی که حاوی اطلاعات نادرست باشد و موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده کالا و خدمات شود، تبلیغ خلاف واقع و نقض قانون است.

این قانون مدت‌هاست از سوی تولیدکنندگان و البته رسانه‌هایی که تبلیغات کالاهای مضر را بر عهده می‌گیرند، به فراموشی سپرده شده است. مواردی که در آیین‌نامه حمایت از مصرف‌کنندگان و ماده۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه درج شده است همگی در راستای ترویج فرهنگ صداقت و بیان دقیق خصوصیات کالا و خدمات در تبلیغات و رعایت حقوق مخاطبان است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چند وقتی است که به تلویزیون تذکر داده تا این قانون را جدی بگیرد اما با وجود اینکه تلویزیون رفته رفته زیر بار این قانون می‌رود، به نظر می‌رسد مواد خوراکی مضر راه جدیدی را برای تبلیغ کالاهای خود در رسانه ملی پیدا کرده‌اند.

چند وقتی است که تلویزیون پخش مواد خوراکی مضر را متوقف کرده و سعی می‌کند قانون داخلی خودش را جدی بگیرد اما آنچه در این میان تقریبا غیرقابل پیش‌بینی بود، تبلیغات دور زمین در پخش زنده بازی‌های ورزشی است که مفر مناسبی برای تبلیغ کالاهایی است که دیگر جایی در تلویزیون ندارند.

این مسئله در جریان پخش رقابت‌های ورزشی به‌طور زنده و مستقیم از رسانه ملی و در برنامه‌ای پر بیننده نمود زیادی داشته است. این تبلیغات دور زمین‌های ورزشی اکثرا تبلیغ مواد خوراکی ممنوعه است و نحوه قرار گیری آنها به‌گونه‌ای است که جلب توجه می‌کند.

این شرکت‌های مواد‌غذایی به‌رغم ممنوعیت پخش تبلیغات محصولات‌شان از رسانه ملی، فرصت مناسبی برای تبلیغ کالاهای خود یافته‌اند و خود را در پس‌زمینه تصویر تلویزیونی، به مخاطب تحمیل می‌کنند. این کالاها در زمان حداقل یک و نیم ساعته پخش مسابقه ورزشی چند باری‌ از تلویزیون، در کنار چند کالای دیگر به‌طور گردشی روی آنتن می‌روند و حتی زمانی بیش از یک تبلیغ معمولی در تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهند.

بر این اساس، در شرایطی که تبلیغات مستقیم کالاهای مضر، ممنوع اعلام شده، این مسئله مطرح می‌شود که چرا صاحبان کالاهای ممنوع باید راه ‌دررویی برای تبلیغ محصول‌شان در رسانه ملی پیدا کنند و اگر اساسا تبلیغ کالایی در تلویزیون ممنوع است، چرا رسانه ملی با نظارت کافی مانع از تبلیغ این کالاها به شیوه‌های غیرمستقیم دیگری مثل تبلیغات دور زمین یا استفاده از آنها در مجموعه‌های نمایشی نمی‌شود؟ 

هر چند صدا و سیما در مقطعی که موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی در رسانه‌ها داغ بود، بحث تبلیغات دور زمین مسابقات ورزشی را مطرح کرد و حتی یک مسابقه از جریان لیگ برتر فوتبال را به‌گونه‌ای پوشش داد که تبلیغات دور زمین دیده نشود با این حال در این ممنوعیت که از روز بعد با انتقادهایی از سوی دست‌اندرکاران ورزش همراه بود، مخاطب و ضررهای احتمالی به او از طریق تبلیغات چندان در نظر گرفته نشد تا با حل اختلافات فدراسیون فوتبال و صداوسیما، تبلیغات دور زمین پرحجم‌تر از قبل چشمان بینندگان را نوازش کند!

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3803

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد