درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24457صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 9 تیر 1395 - 12:18
ایرادات تیم اطلاع رسانی دولت چیست؟
بابک دربیکی دراتباط با هجمه‌هایی که علیه دولت به راه افتاده با انتقاد از تیم رسانه‌ای دولت گفت: این تیم دو یا سه مشکل اساسی دارد که این مشکلات هم ارتباطی به شخص آقای روحانی ندارد. در وهله اول مشکلات ساختاری مطرح است؛ سیستم رسانه جزیره‌ای عمل می‌کند و موازی کاری در آن زیاد به چشم می‌خورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یک استاد دانشگاه و کارشناس ارتباطات با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای که علیه دولت شکل گرفته به تشریح دو ایراد اساسی که به تیم اطلاع رسانی دولت وارد است، پرداخت

بابک دربیکی، استاد دانشگاه و کار‌شناس ارتباطات، در گفت‌و‌گو با  رویداد۲۴   درباره دلایل اثربخشی فضا سازی‌های رسانه‌ای مخالفان علیه دولت و اینکه آیا این مسئله ناشی از عدم اطلاع مجموعه دولت به ویژه شخص رییس جمهور نسبت به اهمیت رسانه برای پاسخ به حمله‌ها و هجمه‌ها است گفت: آقای روحانی خود یک فرد رسانه‌ای است و دستکم در خط مقدم ارتباط با رسانه‌ها حضور دارد. ضمن اینکه یکی از مجرب‌ترین افراد در دولت فعلی است که هم رسانه را می‌شناسد و هم از آن به خوبی استفاده می‌کند و هم گفتار رسانه‌ای دارد و می‌داند چه بگوید که در حوزه رسانه‌ای کارهای خود را انجام دهد

کارشناس معاونت اجتماعی فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: آقای روحانی حتی در ادبیاتی که برای رسانه‌ها استفاده می‌کند بسیار دقیق است و در چارچوب رسانه صحبت می‌کند. در زمان حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک روی سرعت و دقت و شفافیت در اطلاع رسانی تاکید داشت و در حال حاضر در ریاست جمهوری هم همینطور است

دربیکی دراتباط با هجمه‌هایی که علیه دولت به راه افتاده با انتقاد از تیم رسانه‌ای دولت گفت: این تیم دو یا سه مشکل اساسی دارد که این مشکلات هم ارتباطی به شخص آقای روحانی ندارد. در وهله اول مشکلات ساختاری مطرح است؛ سیستم رسانه جزیره‌ای عمل می‌کند و موازی کاری در آن زیاد به چشم می‌خورد

کار‌شناس پیشین معاونت اجتماعی فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مشکل بعدی مربوط به شکل روی کار آمدن دولت آقای روحانی است، توضیح داد: این دولت یک دولت ائتلاف مدرن است و با وجود آقای روحانی نه در میان اصلاح طلبان و نه در میان اصولگرایان از پایگاه اجتماعی عجیبی برخوردار نبود، توانست در یک ائتلاف مدرن دولت را تشکیل دهد. در این جریان برخی از افرادی که وارد شدند، خیلی همسو با دولت نیستند

وی در ادامه افزود: مشکل تیم اطلاع رسانی دولت این است که فدایی ندارد. یعنی ساختار ثابتی وجود ندارد که با بود یا نبود دولت مورد حمایت‌اش به کار خود ادامه دهد. در مورد یک دولت ائتلافی مانند دولت آقای روحانی، افرادی وجود ندارند که به صورت خودکار به فعالیت خود ادامه دهند و این فعالیت تداوم داشته باشد

دربیکی تصریح کرد: آقای روحانی در زمان روی کار آمدن دو اولویت داشت: سیاست خارجی و اقتصاد. اولویت اقتصادی هم پیوند زیادی با سیاست خارجی داشت و حوزه‌های داخلی مثل محیط زیست، حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی خیلی نمود بیرونی نداشتند. اما آنچه که می‌تواند برای دولت پیوند اجتماعی برقرار کند دقیقا همین حوزه‌ها است. این پیوند معمولا در حوزه‌های سیاست داخلی اتفاق می‌افتد. برای مثال در موضوع برجام اگر اطلاع رسانی گسترده هم نبود مردم حامی دولت بودند، چون مسئله عمومی بود اما دولت پس از برجام در حوزه‌های دیگر باید اقداماتی داشته باشد که مورد حمایت قرار بگیرد

وی با اشاره به اینکه بعضی از نهاد‌ها و رسانه‌های دولتی عملا حامی دولت نیستند و بار‌ها و بار‌ها مطالبی منتشر شده که در راستای منویات و سیاست‌های دولت آقای روحانی نبوده، گفت: تیم اطلاع رسانی دولت باید یک انسجام و خانه تکانی داشته باشد. الزاما همیشه نمی‌توان با رقیب کار کرد. همکاری با دیگران تا حدی معنا دارد. در برخی حوزه‌های تیم اطلاع رسانی دولت تحول اساسی یا درست اتفاق نیافتاده است. دولت باید در حوزه سیاست‌های داخلی و به ویژه حوزه اقتصادی برنامه‌های خاص، پیوندهای اجتماعی برقرار کند و این کار از دست مجموعه‌هایی که خود را چندان وابسته به دولت نمی‌دانند و منتظر پایان یافتن این دوره هستند، برنمی آید. ضمن اینکه موازی کاری در حوزه دولت زیاد است و انسجامی برای اطلاع رسانی به چشم نمی‌خورد

دربیکی در خصوص مسئله اتاق فکر‌ها که از سوی نوبخت سخنگوی دولت مطرح شده بود گفت: اتاق فکر‌ها پیش از این سعی می‌کردند در سیاست کلان دولت را تخریب کنند و حال وارد حوزه‌های داخلی خاص شده‌اند، مانند مسئله فیش‌های حقوقی یا ریزگرد‌ها و حوزه‌هایی که مردم را نسبت به رایشان حساس کنند

وی تاکید کرد: تنها راهی که دولت دارد این است که در حوزه‌های مختلف به طور منسجم ورود پیدا کند. این اقدام شجاعتی در اطلاع رسانی می‌خواهد که در دولت دیده نمی‌شود. جز آقای روحانی و چند تن از وزرا این شجاعت در دیگران دیده نمی‌شود که به مسائل عمومی بپردازند. این مصلحت اندیشی‌ها که بعضا به معضل دولت در اطلاع رسانی تبدیل می‌شود را باید کنار گذاشت و در فضایی شجاعانه مسائل روز مردم مطرح شود

مدیر روابط عمومی ستاد مرکزی حسن روحانی اضافه کرد: مشکل اینجا است که در بسیاری از مواقع مسائل حاشیه را متن جلوه می‌دهیم و مسائل متن زندگی مردم را حاشیه‌ای. الان با زدن آقای احمدی‌نژاد و دولت قبل نمی‌توان سیستم را مدیریت کرد، سه سال از دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد گذشته، تا کی نقد به دولت قبل ادامه خواهد داشت؟ این انتقاد‌ها همه وارد است و قبول، اما مردمی که نگران نان شبشان هستند نمی‌توانند با انتقاد از دولت قبل زندگی کنند. دولت باید شجاعانه وارد حوزه‌های مورد اهمیت مردم شود و پیوندهای اجتماعی را ایجاد کند. اما اگر وارد این حوزه‌ها نشود و در مورد اقدامات خود در این حوزه اطلاع رسانی نکند و حتی تابو‌ها را در اطلاع رسانی نشکند، موفق نخواهد شد .

 

 

منبع: فارس

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد