درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:05   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 243صفحه نخست » خبر یکشنبه، 19 فروردین 1391 - 19:51
روابط عمومی در دولت ایالات متحده
پروفسور گرنت ریهر، دانشگاه سیراکیوس - موضوع بررسی ما در روابط عمومی دولتی مسئله اعتماد عمومی به دولت است؛ مسئله‌ای که در ایالات متحده در عصر حاضر بیش از هر هنگام در سطحی ناامید کننده است. در مورد مسئله اعتماد، مسئله روابط عمومی در یک حکومت دموکراسی همیشه منشاء تنش خواهد بود، چرا که تمایل برای اطلاعات و شفافیت در تضاد کامل با نگرانی درباره پروپاگاند، تندروی، و دستکاری است.
  

روابط عمومی در دولت ایالات متحده

 

نکاتی در مورد منبع خبر:  ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانه‌ها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.

 

شارا- عنوان این فصل و برنامه "روابط عمومی در دولت ایالات متحده: چند پارگی، کشمکش دموکراتیک، و پازل اعتماد عمومی" است.
موضوع بررسی ما در روابط عمومی دولتی مسئله اعتماد عمومی به دولت است؛ مسئله‌ای که در ایالات متحده در عصر حاضر بیش از هر هنگام در سطحی ناامید کننده است. در مورد مسئله اعتماد، مسئله روابط عمومی در یک حکومت دموکراسی همیشه منشاء تنش خواهد بود، چرا که تمایل برای اطلاعات و شفافیت در تضاد کامل با نگرانی درباره پروپاگاند، تندروی، و دستکاری است.
با این حال ما فکر می‌کنیم که اگر به خوبی عمل شود روابط عمومی می‌تواند در آرام کردن لااقل بخشی از مسئله اعتماد یاری کند. در این بخش با این هدف نگاهی به تاریخ روابط عمومی دولتی و دو مورد اخیر از مسائل روابط عمومی دولتی خواهیم داشت.
این دو مورد مثال هایی از "بحران" در روابط عمومی دولتی هستند؛ واکنش به ویرانی طوفان کاترینا در سال 2005 و نشت نفتی عظیم در خلیج مکزیک در سال 2010 در اثر انفجار دستگاه استخراج نفت در Deepwater Horizon.
یافته‌های ابتدائی ما در این مرحله حاکی از آن است که روابط دولتی در صورتی بیشترین تاثیر را دارد و می‌تواند باعث اعتماد بیشتر به دولت شود که صادقانه و شفاف باشد، و شامل اطلاعاتی که باعث می‌شوند دولت خوب ارزیابی شود نیز باشد، و وقتی برای دخالت دادن فعالانه‌تر مردم در فعالیت های مدنی مرتبط با اهداف اجتماعی مهم دولتی تلاش شود.  این شمول و دخالت دادن باید حقیقی و از روی حسن نیت باشد، و دولت باید صادقانه به آنچه شهروندان از این طرق به آنها می‌گویند گوش دهند و پاسخگو باشند.
این فعالیت ها نه تنها شامل اعتماد شهروندان به دولت، بلکه دربرگیرنده اعتماد دولت به مردم نیز هست. همچنین لازمه این امر آن است که دولت برای ایجاد ارتباطات افقی بین شهروندان که به این شدت توسط دولت کنترل و مورد دخالت واقع نمی‌شود تلاش کند.
اینها برخی از درس هایی هستند که از کمپین‌های سیاسی اخیر که به طرز موثری از رسانه اجتماعی و فناوری‌های ارتباطی جدید بهره برده‌اند استخراج شده‌اند، و ما معتقدیم که دولت می‌تواند از این تکنیک‌ها استفاده‌های موثر مشابهی ببرد.
یکی از عواملی که باعث می‌شود هم اجرای موفق روابط عمومی در دولت ایالات متحده و هم مطالعه آن مشکل باشد چندپارگی شدید در سیستم سیاسی امریکاست. این چند پارگی شامل سیستم قدرت و اختیارات مشترک بین سطوح مختلف دولت، و بین نهادهای مختلف در هر سطح دولت است. حتی در بین موسسات ملی، تلاش‌های مربوط به روابط عمومی قطعه قطعه‌اند و به شکل‌های بسیار مختلفی در می‌آیند.
علیرغم این مشکلات، اگر روابط عمومی در دولت ایالات متحده به روشی موثر و حقیقتا دموکراتیک صورت پذیرد، نشانه‌هایی از امید برای آینده آن به چشم می‌خورد.
 

 منبع:  شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد