شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تخمین زده میشود در سال جاری، کسبوکارها حدود 613میلیون دلار بابت دریافت سرویسهای بازاریابی دیجیتال و خدمات سئو هزینه کنند که این رقم نسبت به سال 2008 رشد سه برابری را نشان میدهد.
موسسه بورل آسوشیتس (Borrell Associates) در تحقیقات اخیر خود محل هزینهکرد این مبلغ هنگفت را تا حدودی مشخص کرده و وضعیت بازاریابی دیجیتال در چند سال آینده را تخمین زده است.
به نقل از وبسایت MediaPost، برندها و آژانسهای آمریکایی امسال بالغبر 65.26میلیون دلار بابت خدمات سئو (SEO) هزینه خواهند کرد.
پیشبینی میشود این رقم در سال 2018 و 2020 به ترتیب به 72.02 و 79.27 میلیون دلار افزایش یابد.
اکثر شرکتهای بزرگ نیز در فکر استخدام کارشناسان سئو هستند یا اینکه در حال حاضر چنین افرادی را به استخدام خود درآوردهاند.
براساس این گزارش، «تجزیهوتحلیل بازدیدکنندگان سایت» یکی از جذابترین بخشهای بازاریابی دیجیتال بوده و در آمریکا حدود 1.49میلیون دلار بابت این کار هزینه میشود.
اگرچه بازدید از سایتهای شرکتی تابع متغیرهای بسیاری است ولی کارشناسان معتقدند سازمانها و بازاریابها باید حتیالمقدور بدانند چه کسانی از سایت آنها بازدید کردهاند، کاربران چگونه و چه زمانی به سایت مراجعه داشتهاند و آنها در سایت به دنبال چه چیزی بودهاند.
گوگل و الکسا و سایتهای فراوان دیگر، اطلاعاتی در این خصوص در اختیار بازاریابها قرار میدهند که بهجای خود میتواند بسیار مفید و راهگشا باشد.
بورل آسوشیتس همچنین پیشبینی کرده که در سال 2020 بودجهای که سازمانها برای تحلیل بازدیدکنندگان سایت خود کنار میگذارند، با 300درصد رشد به 4.66میلیون دلار خواهد رسید.
در آن زمان شرکتهای آمریکایی بیش از 790میلیون دلار برای توسعه وبلاگهای خود هزینه خواهند کرد.
این رقم برای سال 2018 به 700میلیون دلار میرسد.
همچنین «خرید لیست ایمیلها» تکنیک دیگری است که اگرچه در سالهای پایانی عمر خود قرار دارد و بازاریابها آرامآرام علاقه خود را به این شیوه از دست میدهند ولی حجم سرمایهگذاری در این بخش به 410میلیون دلار میرسد.
کارشناسان معتقدند این مبلغ روند نزولی خواهد داشت.
منبع: فرصت امروز
|