درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24212صفحه نخست » یکشنبه، 30 خرداد 1395 - 09:30
تقویم روز ارتباطات/ ... و وقتی که روزنامه ها چندصدایی باشند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دهه آخر ژوئن 1951 (اواخر خرداد و اوایل تیرماه 1330) میان برخی نشریات تهران درگیری مقاله ای بود که چند صدایی را منعکس می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دهه آخر ژوئن 1951 (اواخر خرداد و اوایل تیرماه 1330) میان برخی نشریات تهران درگیری مقاله ای بود که چند صدایی را منعکس می کند. روزنامه های متمایل به راست و برخی از جراید میانه رو تهران گزارش کرده بودند که نخست وزیر انگلستان اندرز دولت آمریکا را پذیرفته و از حمله نظامی به ایران و تصرف آبادان منصرف شده و این موضع را «گریدی» سفیر آمریکا در تهران در ملاقات با دکتر مصدق که در خانه وی انجام شد به او اطلاع داده است تا وقت خود را صرف تجهیز نیرو و اعزام به خوزستان نکند.


نشریات چپگرا به این طرز خبرنویسی و برداشت از یک گزارش حمله برده بودند و ضمن انتقاد از آنها و وارد آوردن اتهامات متعدد اعتراض کرده بودند که چرا این روزنامه ها انصراف دولت لندن از تعرض نظامی را به حساب فشار دولت دمکراتهای آمریکا گذارده بودند. نشریات چپ نوشته بودند اگر انگلستان به ایران حمله می کرد جنگ جهانی سوم آغاز می شد زیرا که مسکو در انتظار چنین حمله ای بود که طبق قرارداد 1921 نیرو به ایران وارد کند و سپس پایگاههای ضعیف انگلستان در منطقه را متصرف شود و این، یعنی آغاز جنگ جهانی سوم که به سود غرب نیست از خاورمیانه شروع شود.

 

غرب نمی خواهد منافع سرشار خود در این منطقه را از دست بدهد. اگر چنین حادثه ای رخ می داد شوروی که همانند غرب سلاح اتمی هم در دست دارد ظرف سه روز همه خاور میانه را می گرفت. انگلستان در خاور میانه چهار پایگاه هوایی بی ارزش و چند ناو قراضه دارد و دیگر، هندوستانی برایش وجود ندارد که به اتکاء نیروی انسانی بی پایان آن اندیشه قشون کشی به خود راه دهد و رجز خوانی کند؛ پس ترس از شوروی انگلستان را منصرف کرد نه اندرز دوستانه آمریکا. به علاوه، مگر مردم ایران مرده اند که بشود به کشورشان حمله ور شد. از آن گذشته، ایران کشوری است وسیع و کوهستانی. در شهریور 1320 و قبل از آن، هر بار خیانت مقامات دولتی سبب اشغال نظامی ایران می شد نه ضعف ملت و ارتش.


این جنگ مقاله، بالاخره با ساکت شدن روزنامه های راست (عمدتا طرفدار سلطنت) و دست کشیدن موقت از نقل اخبار ارسالی از غرب پایان گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد